Aktualności | 2012-03-02
Siemens produkuje pociągi dla warszawskiego metra

Siemens produkuje pociągi dla warszawskiego metra

Pociągi Inspiro będą przewozić pasażerów zarówno pierwszej, jak i nowo budowanej drugiej linii warszawskiego metra. Główne zalety wybranej w przetargu konstrukcji to niskie zużycie energii oraz znaczące ułatwienia w zakresie obsługi i konserwacji pojazdów.

24 lutego w wiedeńskiej fabryce Siemensa w obecności przedstawicieli Warszawskiego Metra Sp. z o.o., Zarządu Transportu Miejskiego, Siemensa i Newagu odbyła się uroczysta prezentacja pierwszego modułu pociągu Inspiro. Warszawa będzie pierwszym miastem na świecie, wykorzystującym te nowoczesne pociągi. Dostawa pierwszego składu do Centrum Testowego Siemensa w Wildenrath Wegberg w Niemczech planowana jest na jesień 2012 roku, tak aby przygotować go do przeprowadzenia procesu homologacji i testów w Polsce.

Platforma Inspiro bazuje na integracji lekkich materiałów, z których produkowane są wagony, z nowoczesną technologią napędową. Pozwala to znacząco ograniczyć zużycie energii. Materiały wykorzystywane w produkcji wagonów podlegają recyklingowi w ponad 95%, co czyni składy jednymi z najbardziej ekologicznych rozwiązań na świecie. Nowa generacja wagonów metra jest ważną częścią zielonego portfolio Siemensa.

Bardzo ważną cechą wagonów Inspiro są także niskie koszty eksploatacji. Znacznie wydłużony został okres między okresowymi przeglądami. W związku z tym operator metra jest w stanie osiągnąć wyższą wydajność przewozu pasażerów przy niższych kosztach utrzymania pociągów. W rezultacie rośnie efektywność całego systemu funkcjonowania kolei podziemnej przy tej samej liczbie składów. Pociągi są przystosowane do jazdy z prędkością maksymalną 90 km/h.

Rozwiązanie przygotowane dla warszawskiego metra opiera się na sześciomodułowym, jednoprzestrzennym składzie. W każdym z wagonów zastosowano cztery pary drzwi o szerokości 1400 mm umieszczone po obu stronach. Dzięki temu pasażerowie mogą sprawniej i wygodniej wysiąść lub wsiąść na stacjach. Także wiele innych elementów zaplanowanych jest z myślą o komforcie podróży. Pociągi wyposażone będą w fotele, rozmieszczone wygodnie po obu stronach wagonu, co znacznie poprawi wykorzystanie przestrzeni wnętrza. Dodatkowo wszelkie urządzenia techniczne zostały przeniesione na zewnątrz pociągu, tak by maksymalnie zwiększyć powierzchnię dostępną dla pasażerów. Warszawskie pociągi Inspiro będą łączyć nowoczesną stylistykę i wysoki poziom technologiczny z tradycyjną kolorystyką i wystrojem charakterystycznym dla stołecznych środków komunikacji miejskiej. Wnętrza pojazdów będą odpowiadać wymogom i wytycznym Zarządu Transportu Miejskiego.

Źródło: wnp.pl