Aktualności | 2012-02-17
Grupa Żywiec - wzrost sprzedaży piwa o ponad 2% po dwóch latach spadku

Grupa Żywiec - wzrost sprzedaży piwa o ponad 2% po dwóch latach spadku

Wyższa sprzedaż piw Grupy Żywiec była konsekwencją znacznych inwestycji w nowe produkty, które firma wprowadziła na rynek w 2011 r. (m.in. Żywiec Bock, Tatra Grzaniec, trzy niepasteryzowane piwa regionalne Specjal/Królewskie/Leżajsk) oraz w nowe opakowania (m.in. butelka zwrotna Żywca, większa butelka Desperadosa).

Pomimo rosnącego zainteresowania na rynku tańszymi piwami (downtrading), Grupa Żywiec utrzymała wysoki poziom inwestycji w budowanie wartości marek, co pozwoliło uzyskać 36% SoV. Grupa Żywiec zanotowała najwyższy wskaźnik SoV w branży piwowarskiej a marki Żywiec i Warka wzmocniły swoją pozycję wśród pięciu najlepszych polskich marek pod względem reputacji.

Inwestując w nowe produkty i reklamę Grupa Żywiec kontynuuje długofalową strategię budowania silnych marek piwnych, które spełniają oczekiwania konsumentów.

W 2011 r. Grupa Żywiec utrzymała swój udział rynkowy (ponad 33 proc.) w detalu tradycyjnym, który pozostaje najważniejszym kanałem sprzedaży piwa. W detalu tradycyjnym marka Tatra (Tatra Jasne, Tatra Mocne i Tatra Grzaniec) stała się marką numer jeden, osiągając pod koniec roku ponad 15 proc. udział rynkowy. Co więcej, Tatra Jasne została najszybciej rosnącą marką na polskim rynku piwa, zyskując 2 p. proc. udziałów rynkowych (vs. 2010 r.).

Również marki premium Grupy Żywiec zakończyły rok dobrym wynikiem. Heineken zanotował zwiększenie sprzedaży a wolumen Desperadosa osiągnął dwucyfrowy wzrost. Wyniki sprzedaży tych dwóch marek są dowodem na to, że pomimo rozwoju tanich piw na polskim rynku, marki premium mogą również przyciągać klientów.

Źródło: Grupa Żywiec