Aktualności | 2011-12-06
Podsumowanie działań w ramach projektu kampanii promocyjno-informacyjnej "Tradycja, jakość i europejski smak"

Podsumowanie działań w ramach projektu kampanii promocyjno-informacyjnej "Tradycja, jakość i europejski smak"

Kampania skierowana jest przede wszystkim do dystrybutorów, odbiorców hurtowych, importerów, stowarzyszeń branżowych, jak i lokalnych producentów. Dotychczasowe działania zrealizowane zostały już w Wietnamie oraz w Korei Południowej. W zaplanowanych działaniach biorą udział przedstawiciele polskich zakładów mięsnych, którzy doskonale znają specyfikę branży oraz potrafią przybliżyć odbiorcom z poszczególnych rynków ofertę jaką dysponuje europejski, a w szczególności polski sektor mięsny.

Osią działań realizowanych w ramach projektu są wydarzenia targowe. Zarówno w Wietnamie, jak i w Korei, targi były okazją do zaprezentowania europejskich produktów mięsnych oraz zainicjowania spotkań B2B, które zaowocowały nowymi kontaktami handlowymi zdobytymi przez polskich producentów. Stoisko kampanii należało do najchętniej odwiedzanych miejsc na targach i cieszyło się dużym zainteresowaniem wśród dystrybutorów, hurtowników, a także restauratorów. Pokazy kulinarne znanych szefów kuchni wraz z wspaniałymi degustacjami typowych mięsnych przysmaków wzbudzały najwięcej emocji wśród gości. Poza tym, spotkania z dziennikarzami i liczne wywiady do telewizji i magazynów branżowych dodatkowo wzmacniały przekaz założeń programu i umożliwią w czasie dalszej kampanii medialnej dotarcie do szerokiego gremium bezpośrednich odbiorców. Dzięki zaangażowaniu ekspertów z polskich zakładów mięsnych nawiązano liczne kontakty, które w przyszłości zaowocują wzmocnieniem i rozwojem europejskich i polskich relacji biznesowych, jak i zwiększeniem eksportu na rynki docelowe. Przy okazji targów, w Wietnamie i Korei, zostały zorganizowane również konferencje prasowe kampanii „Tradycja, jakość i europejski smak” poświęcone zarówno statystykom produkcyjnym, jak i walorom jakościowym europejskiego mięsa. Liczne wywiady niewątpliwie przybliżyły szczegółowe cele projektu, możliwości eksportowe polskich zakładów mięsnych, a żywa dyskusja pozwoliła zobrazować dziennikarzom jak bogaty jest europejski rynek mięsa i jego przetworów.

Zorganizowany został również Bankiet vip dla ok. 100 gości, wśród których znaleźli się prezesi i przedstawiciele branży mięsnej i spożywczej, importerzy oraz przedstawiciele świata biznesu i mediów. Swoją obecnością zaszczycili również reprezentanci Komisji Europejskiej. Bankiet był dodatkową okazją do rozmów i nawiązania kontaktów biznesowych. UPEMI, wraz z zespołem polskich szefów kuchni, zaserwowała zgromadzonym gościom tradycyjne polskie potrawy, urozmaicając wieczór kulinarnym show z pieczoną szynką w roli głównej.

Podczas pobytu w Korei przedstawiciel UPEMI był również prelegentem na seminarium Komisji Europejskiej, na którym przedstawił aspekty współpracy pomiędzy Unią Europejską a Koreą w sektorze mięsnym. Komisja Europejska była inicjatorem seminarium jak również uczestnikiem targów Korea Food Expo z sąsiadującym stoiskiem promującym europejskie produkty spożywcze.