Aktualności | 2011-09-14
Standardy obsługi klienta w sklepie mięsnym

Standardy obsługi klienta w sklepie mięsnym

POLWITA zaprasza na szkolenie „Standardy obsługi klienta w sklepie mięsnym”, które odbędzie się w dniach 22-23 września 2011 r. w Warszawie.

Cel szkolenia:

  • budowanie długotrwałych relacji z klientem
  • poznanie nowoczesnych technik sprzedaży
  • zwiększenie sprzedaży poprzez zastosowanie merchandisingu
  • poprawa wizerunku sklepu oraz ekspozycji produktów
  • zrozumienie zasad zachowań konsumentów

Program szkolenia:

  1. Pierwszy kontakt z klientem:
  • Kim jest klient?
  • Co wpływa na zadowolenie i satysfakcję klientów?
  • Nawiązanie relacji (powitanie, zagajenie), postawa (zapraszające gesty) , kontakt wzrokowy (pewność siebie i otwartość)
  • Profesjonalny wizerunek sprzedawcy (wiarygodność)
  1. Rozpoznanie potrzeb klienta:
  • Rodzaje potrzeb klientów
  • Typy klientów m.in. dziecko, samotny ojciec itp. i ich potrzeby
  • Rozpoznanie potrzeb klienta przez pytanie  i aktywne słuchanie
  • Postępowanie z „kłopotliwymi klientami”: klient niegrzeczny, klient hałaśliwy, klient gaduła, klient „proszę zawołać kierownika”, klient mądrala;
  1. Pokonywanie wątpliwości klientów:
  • Rozpoznawanie wątpliwości poprzez technikę parafrazy i werbalizacji
  • Wyjaśnianie wątpliwości techniką cecha-zaleta-korzyść
  • Sprzedaż poprzez udzielenie kompetentnej odpowiedzi
  • Obsługa klientów niezamożnych
  • Typowe wątpliwości klientów w sklepach mięsnych – katalog
  1. Prezentacja oferty:
  • Prezentacja towaru, jako odpowiedź na potrzeby klienta
  • Oferowanie towarów dodatkowych, uzupełniających, zastępczych
  • Narzędzia ułatwiające przekonanie klienta np. przepisy kulinarne, próbki itp.
  • Prezentowanie towarów przecenionych, promowanych, niepełnowartościowych
  • Cena jako odzwierciedlenie jakości, prawidłowe przedstawianie ceny zmniejszanie wrażliwości klientów na wysokość ceny
  1. Zamykanie sprzedaży:
  • Sygnały o gotowości do zakupu
  • Reakcja sprzedawcy na gotowość klienta
  • Przyspieszanie podjęcia decyzji o zakupie
  1. Zasady prezentacji całości lady chłodniczej w zależności od wielkości sklepu
  • Miejsce poszczególnych produktów w ladzie z podziałem na mięso, wędliny i dania gotowe
  • Miejsce artykułów promocyjnych, organizacji promocji
  • Zasady eksponowania nowości oraz umieszczania materiałów informacyjnych (cenówki)
  1. Zasady prezentacji mięsa w ladzie chłodniczej w zależności od wielkości sklepu
  • Nowe sposoby prezentacji mięsa z uwzględnieniem przeznaczenia i zróżnicowania cenowego
  • Wiedza o surowcu mięsnym z uwzględnieniem jego przeznaczenia kulinarnego
  • Utrzymanie właściwej ekspozycji i jej estetyki podczas dnia sprzedaży
  • Utrzymanie świeżości mięsa
  • Sposoby przechowywania
  1. Zasady prezentacji wędlin w ladzie chłodniczej w zależności od wielkości sklepu
  • Wiedza o produktach, asortymentacja, cechy charakterystyczne
  • Ekspozycja w ladzie z uwzględnieniem rodzaju i ceny
  • Ekspozycja produktów markowych i „Premium”
  • Dekorowanie ekspozycji
  • Reguły ekspozycji plasterków
  • Terminy trwałości, przechowywanie, zachowanie świeżości degustacje

Warsztaty z układania i dekorowania mięsa i wędlin w ladzie.

Korzyści ze szkolenia:

  • przeszkolony personel, świadomy swojej roli w komunikacji z klientem oraz swojego wpływu na ostateczne zakupy dokonane przez klienta
  • poprawa wyglądu lady, zwiększenie jej atrakcyjności oraz wyeksponowanie konkretnych produktów
  • zwiększona sprzedaż mniej popularnych asortymentów, poprzez ciekawe ich zaprezentowanie.
  • zadowolony, dobrze obsłużony klient powracający do naszego sklepu

Koszt szkolenia dwudniowego 850 zł  netto za osobę. W cenę szkolenia jest wliczone są udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i przerwy kawowe, udział w praktycznych warsztatach

      Więcej informacji na www.polwita.pl oraz Marta Dzierzęcka mdzierzecka@polwita.pl, tel. 601 678 700