8 czerwca 2011 r. na posiedzeniu Komitetu Zarządzającego ds. wspólnej organizacji rynków rolnych - promocja produktów rolnych przegłosowano decyzję, w ramach której zaakceptowane zostały trzy polskie programy promocyjno-informacyjne: „Pokochaj olej rzepakowy”, złożony przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju „Nowa Jakość w drobiarstwie”, złożony przez Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą; „5 porcji warzyw, owoców lub soku”, złożony przez Krajową Unię Producentów Soków. 3-letnie programy promujące olej rzepakowy, drób wysokiej jakości oraz warzywa, owoce i soki realizowane będą odpowiednio na rynkach polskim i łotewskim, polskim i niemieckim oraz polskim i rumuńskim. Całkowity budżet ww. programów wynosi 9 470 221 euro, z czego 5 469 065 euro stanowi dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej. Działania promocyjne z wykorzystaniem środków budżetowych, środków UE oraz funduszy promocji podejmowane zarówno w trzecim i czwartym kwartale 2010 r., jak i następujących po nich kwartałach 2011 r. wskazują, że konieczne jest zapewnienie stałego i stabilnego źródła finansowania tego rodzaju działalności, przy jednoczesnym udziale producentów i przetwórców w podejmowaniu decyzji co do ich kierunków oraz celów. ,p> Agencja Rynku Rolnego przedłożyła Komisji Europejskiej oferty 3-letnich programów promocyjno-informacyjnych pt.: „Jabłka każdego dnia”, złożonej przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej; „Makarony Europy”, złożonej przez Polską Izbę Makaronu. Działania o charakterze promocyjno-informacyjnym w ramach ww. kampanii koncentrują się na rynkach ukraińskim i rosyjskim. Łączny budżet programów wynosi 6 959 tys. euro netto. W przypadku pozyskania pozytywnej decyzji KE działania w ramach programów zostaną uruchomione w przyszłym roku i będą realizowane przez 3 lata. Źródło: Agencja Rynku Rolnego
„Pokochaj olej rzepakowy”, złożony przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju „Nowa Jakość w drobiarstwie”, złożony przez Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą; „5 porcji warzyw, owoców lub soku”, złożony przez Krajową Unię Producentów Soków.
3-letnie programy promujące olej rzepakowy, drób wysokiej jakości oraz warzywa, owoce i soki realizowane będą odpowiednio na rynkach polskim i łotewskim, polskim i niemieckim oraz polskim i rumuńskim. Całkowity budżet ww. programów wynosi 9 470 221 euro, z czego 5 469 065 euro stanowi dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej.
Działania promocyjne z wykorzystaniem środków budżetowych, środków UE oraz funduszy promocji podejmowane zarówno w trzecim i czwartym kwartale 2010 r., jak i następujących po nich kwartałach 2011 r. wskazują, że konieczne jest zapewnienie stałego i stabilnego źródła finansowania tego rodzaju działalności, przy jednoczesnym udziale producentów i przetwórców w podejmowaniu decyzji co do ich kierunków oraz celów. ,p> Agencja Rynku Rolnego przedłożyła Komisji Europejskiej oferty 3-letnich programów promocyjno-informacyjnych pt.:
„Jabłka każdego dnia”, złożonej przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej; „Makarony Europy”, złożonej przez Polską Izbę Makaronu.
Działania o charakterze promocyjno-informacyjnym w ramach ww. kampanii koncentrują się na rynkach ukraińskim i rosyjskim. Łączny budżet programów wynosi 6 959 tys. euro netto. W przypadku pozyskania pozytywnej decyzji KE działania w ramach programów zostaną uruchomione w przyszłym roku i będą realizowane przez 3 lata.
Źródło: Agencja Rynku Rolnego