Aktualności | 2011-06-17
Polski przemysł odzieżowy w XXI wieku

Polski przemysł  odzieżowy w XXI wieku

Polski przemysł mody ma się coraz lepiej. Minione pięciolecie dla polskiej branży tekstylno-odzieżowej było przede wszystkim okresem budowania i promowania nowego wizerunku. – mówił Bogusław Słaby, prezes zarządu Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan i PIOT – Fundacji Przemysłu i Mody. Ważna jest jednak konsolidacja branży odzieżowo-tekstylnej, jak również wypracowanie strategii podnoszenia jej konkurencyjności. Stąd pomysł powołania Fundacji Przemysłu i Mody.

Nasza impreza to nie jest tylko „sztuka dla sztuki”, ale przede wszystkim poważne przedsięwzięcie biznesowe – podkreślał natomiast Jacek Kłak. Fashion Week to promocja Łodzi, ale przede wszystkim wymierne korzyści finansowe dla miasta: zarabiają hotelarze, restauratorzy, ale także szwaczki, bo w Łodzi szyta jest większość kolekcji prezentowanych potem na wybiegu. Jeszcze istotniejsze jest to, iż zyskują też prezentujący się projektanci. Imprezę odwiedza coraz więcej przedstawicieli handlowych dużych zagranicznych firm, którzy są zainteresowani kupnem kolekcji naszych twórców. Szacuje się, że miasto „zarabia” na imprezie ok. 16 milionów złotych rocznie.