Aktualności | 2011-06-15
Polacy stają się lodożerni

Polacy stają  się lodożerni

Rosną także wydatki na lody. Średnio wydajemy na lody od 6-10 zł. Ale już 34% przyznaje, że to nie cena w wyborze lodów jest najważniejsza, a smak, który do zakupy składnia 41% z nas. Do 2015 r. nasze wydatki na lody mają wynieść 1,9 mld zł szacuje Euromonitor. Częściej także po lodowe zakupy chodzimy do super- lub hipermarketu. Lody kupuje tam 23% z nas.

Polacy stają się także coraz bardziej otwarci na lodowe nowości. Po nowy smak chętnie sięga ponad 15% z nas. Co zadziwiające w lodowej diecie coraz częściej zaczynają się pojawiać sorbety. Jeszcze 5 lat temu, lody te kupowało nieco ponad 2% Polaków, dziś ponad 21%.

Polacy są także bardziej otwarci na nowości niż jeszcze 5 lat temu, chociaż aż 90% deklaruje przywiązanie do tzw. ulubionego smaku, a 43% do jednej marki – wynika z sondażu firmy Anita, producenta lodów. Ulubionym smakiem pozostaje wciąż waniliowy – twierdzi tak 23% Polaków, numer 2 to czekoladowy – 21% i truskawkowy – 21%. Po bardziej wyszukane smaki takie jak ananas, mięta czy cappuccino sięga zaledwie 3%. Na nowości otwarci są bardziej młodzi ludzie i seniorzy.
Sondaż przeprowadzono 04-17 maja 2011, na grupie 1000 os.

Źródło: Informacja prasowa firmy Anita