Aktualności | 2011-05-20
Lody warte ponad 1,13 mld zł

Lody warte ponad 1,13 mld zł

W ujęciu wartościowym traciły zarówno lody impulsowe (-2%), jak i ciasta i desery lodowe (-0,3%). Urosła kategoria lodów familijnych (o 2,1%) oraz lodów do zamrożenia (0,2%).

Wyniki te są skutkiem ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego, a także wydarzeń w Polsce. Podczas żałoby narodowej w kwietniu ub.r. wielu właścicieli zamknęło punkty gastronomiczne. Maj i czerwiec były zimne i deszczowe, co nie zachęcało do konsumpcji lodów. Powódź, która nawiedziła Polskę sprawiła, że ludzie, walcząc z żywiołem, nie mieli ochoty na przyjemności, nawet te lodowe. Dopiero w lipcu i sierpniu, wraz ze wzrostem temperatury i pojawieniem się słońca, nastąpił wzrost sprzedaży lodów. Nie udało się jednak nadrobić strat powstałych wiosną.

Sezon na rynku lodów właśnie się rozpoczął. Sprzyja mu dobra pogoda i wysokie temperatury już od początku kwietnia oraz rosnące spożycie lodów w Polsce.