Aktualności | 2011-03-24
Czy rynek wody butelkowanej zacznie spadać?

Czy rynek wody butelkowanej zacznie spadać?

Wydawać by się mogło, że producenci wody w butelkach z niepokojem patrzą na te inwestycje. Skoro z kranu można wziąć tyle wody, ile dusza zapragnie, w dodatku za grosze, to po co za nią płacić w sklepach?

Polski rynek wody należy do najszybciej rozwijających się w Europie. Tylko od października 2009 r. do września roku następnego wypiliśmy 2,5 mld litrów, o około 12 proc. więcej niż rok wcześniej, o wartości przeszło 2,6 mld zł. Krajowa Izba Gospodarcza Przemysł Rozlewniczy szacuje, że te wielkości mogły być jeszcze o kilka procent wyższe.

Wśród dużych firm liderem rynku, zarówno pod względem ilości, jak i wartości sprzedaży, był Żywiec Zdrój, który sprzedał 550 mln litrów wody o wartości 826 mln zł, co dało mu 32 proc. udziałów w rynku. Ilona Woźniak ze spółki Żywiec Zdrój uważa, że różnica między wodą w butelkach a pochodzącą z wodociągów jest i jeszcze długo pozostanie ogromna i klienci tak szybko nie odwrócą się od tego produktu.

Źródło: OnetBiznes.