Aktualności | 2010-12-08
Chroń swoje zdrowie zimą - nawadniaj organizm

Chroń  swoje zdrowie zimą - nawadniaj organizm

Dbaj o siebie tej zimy i pij wodę

Nieprzyjemne, zimowe powietrze może być przyczyną przesuszenia skóry czy włosów. Przegrzane pomieszczenia w biurach czy w domach powodują znaczną utratę wody w organizmie, czego często nie jesteśmy świadomi. W konsekwencji cierpimy na bóle głowy i odczuwamy ogólne przemęczenie. A zabawy na świeżym powietrzu? Sporty zimowe są niezwykle wyczerpujące. Nie wolno zapominać o piciu wody w czasie wzmożonego wysiłku fizycznego. Im więcej wypacasz, tym więcej powinieneś przyjmować płynów, żeby uzupełniać braki. Jeżeli jesteś fanem nart, albo zwyczajnie lubisz spacerować i rozkoszować się urokami zimy pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu!

Woda jest niezbędna: rekomendacje EFSA

„Woda jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka” –podaje EFSA (Europejska Organizacja ds. Bezpieczeństwa Żywności)- „Zapotrzebowanie na wodę jest zależne od wieku, płci, poziomu aktywności człowieka oraz uwarunkowań środowiskowych, w jakich żyje”. EFSA rekomenduje zarówno dla kobiet jak i mężczyzn 2l-2,5 l wody dziennie (również tej wchodzącej w skład jedzenia czy napojów) czyli około 6-8 szklanek dziennie.

Polacy piją zaledwie 1 szklankę wody dziennie

Picie wody butelkowanej jest ważnym elementem zdrowej diety. Tymczasem przeciętny Polak wypija tylko 200 ml wody. To zdecydowanie za mało!

Źródło: KIG PR