Aktualności | 2010-12-07
Sukces kampanii edukacyjnej Polskiego Przemysłu Spirytusowego

Sukces kampanii edukacyjnej Polskiego Przemysłu Spirytusowego

- W tym roku blisko połowa, bo aż 48% ankietowanych kobiet w ciąży zetknęła się z naszą kampanią już w ciągu dwóch pierwszych miesięcy jej trwania, co jest wynikiem lepszym niż w przypadku ubiegłorocznej edycji, kiedy to usłyszało o niej 40%. Coraz szersze dotarcie z informacją o szkodliwości dla nienarodzonego dziecka nawet najmniejszej ilości każdego rodzaju alkoholu jest bardzo ważne, ponieważ wiedza na ten temat nie jest całkowicie upowszechniona. Nadal 12% ciężarnych uważa, że wypicie niewielkiej ilości alkoholu jest dopuszczalne. Fakt, że tego typu szkodliwe mity są ciągle żywe, oznacza, że cały czas jest potrzeba szerokiego edukowania na temat skutków picia w ciąży. Szczególną rolę w wypełnianiu tej misji odgrywają ginekolodzy. Dlatego tym bardziej cieszy, że do 40% wzrósł odsetek kobiet, z którymi lekarz rozmawiał o skutkach picia w ciąży. Jest to co prawda wciąż mniej niż połowa, ale z drugiej strony ta liczba systematycznie rośnie. Obecnie jest dwukrotnie większa niż jeszcze w 2008 r., a jej wzrost na przestrzeni ostatnich lat daje nadzieję, że tego typu rozmowy z pacjentkami w ciąży staną się powszechną praktyką – komentuje Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego, organizatora kampanii edukacyjnej „Lepszy start dla Twojego dziecka”.