Aktualności | 2010-11-18
Kampania STOP Biernemu Paleniu

Kampania STOP Biernemu Paleniu

Sonda uliczna została przeprowadzona wśród mieszkańców Warszawy na grupie 500 osób. Badania potwierdzają, że większości ankietowanych (92%) przeszkadza dym z papierosów, a aż 45% ankietowanych z problemem biernego palenia spotyka się w pracy. Prawie połowa ankietowanych (45%) uważa, iż świadomość społeczeństwa w zakresie szkodliwości biernego palenia jest niska, a 35%, że świadomość ta jest na średnim poziomie. Prawie wszyscy, bo aż 98% ankietowanych uznało, iż kampania STOP Biernemu Paleniu jest potrzebna i należy edukować społeczeństwo w tym zakresie.

Podczas konferencji prasowej o edukacji w zakresie walki z paleniem mówił dr n. med. Piotr Luboiński. Edukację tę należy zacząć już od najmłodszych lat, gdyż już pierwszy papieros, który prowadzi do nałogu może nieodwracalnie wpłynąć na zdrowie człowieka. Aneta Szczygieł z portalu Praca.pl omówiła wpływ ustawy „antynikotynowej” na sytuację pracodawców. Wiele mówi się o zakazie palenia w restauracjach, kawiarniach, a mało poświęca się uwagi kwestiom związanym z biernym paleniem w pracy. Z kawiarni możemy wyjść, a zadymionego pomieszczenia pracy tak łatwo nie opuścimy. Niejednokrotnie dla pracodawcy obecnie jest problemem pogodzenie praw palących i niepalących pracowników. Stworzenie wydzielonych palarni, które muszą spełniać określone wymogi, to w wielu przypadkach koszt przekraczający możliwości pracodawcy. Stina Treven, przewodnicząca Europejskiego Stowarzyszenia Technicznej Ochrony Niepalących (EATNP) przybliżyła kwestie związane z technicznymi rozwiązaniami, których celem jest ochrona osób niepalących i przekazała, jak z ustawą „antynikotynową” poradziły sobie inne kraje europejskie.

Na konferencji został zaprezentowany materiał filmowy z przeprowadzonej sondy ulicznej oraz wyniki badań. Materiał filmowy jest dostępny na stronie

www.stopbiernemupaleniu.pl