Aktualności | 2010-11-10
Promocja pieczywa

 Promocja pieczywa

"Podobne pikniki odbyły się już w innych województwach i cieszyły się dużym zainteresowaniem" mówi dyr. Katarzyna Szczepaniak z biura Krajowej Rady Izb Rolniczych, która jest organizatorem przedsięwzięcia. Pierwsze takie imprezy zorganizowano 12 września, a w sumie ma ich być 17.

Takie akcje promocyjne mają na celu kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych, np. zachęcać do jedzenia przetworów z grubo mielonej mąki. Będzie można spróbować różnych rodzajów chleba, a także kupić różne produkty zbożowe. Warszawskiej imprezie mają towarzyszyć pokazy twórców ludowych.

Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych jest jednym z 9 funduszy promujących żywność. Utworzono je w 2009 r. Pieniądze są zbierane z wpłat (0,1 proc.) od cen sprzedaży produktów rolnych, np. zboża. O wydatkowaniu środków funduszu decyduje tzw. komisja zarządzająca, w której skład wchodzą przedstawiciele rolników, przetwórców oraz reprezentant izb rolniczych. Środkami zarządza prezes Agencji Rynku Rolnego. Jak poinformowała PAP rzecznik ARR Iwona Ciechan, obecnie w Funduszu Promocji Ziarna Zbóż zgromadzono prawie 2,3 mln zł.