• LOGOWANIE
  • KOSZYK
  • KONTAKT
    • WYDAWNICTWO
    • REDAKCJE
      • ATEST - OCHRONA PRACY
      • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
      • CHŁODNICTWO
      • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
      • DOZÓR TECHNICZNY
      • ELEKTROINSTALATOR
      • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
      • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
      • GOSPODARKA MIĘSNA
      • GOSPODARKA WODNA
      • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
      • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
      • MATERIAŁY BUDOWLANE
      • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
      • OPAKOWANIE
      • PROBLEMY JAKOŚCI
      • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
      • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
      • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
      • PRZEGLĄD MECHANICZNY
      • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
      • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
      • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
      • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
      • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
      • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
      • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
      • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
      • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
      • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
      • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
      • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
      • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
    • REKLAMA
    • DRUKARNIA
    • KOLPORTAŻ
  • PRENUMERATA
  • LISTA CZASOPISM
    • ATEST - OCHRONA PRACY
    • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
    • CHŁODNICTWO
    • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
    • DOZÓR TECHNICZNY
    • ELEKTROINSTALATOR
    • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
    • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
    • GAZETA CUKROWNICZA
    • GOSPODARKA MIĘSNA
    • GOSPODARKA WODNA
    • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
    • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
    • MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
    • MATERIAŁY BUDOWLANE
    • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
    • ODZIEŻ
    • OPAKOWANIE
    • POLISH TECHNICAL REVIEW
    • PROBLEMY JAKOŚCI
    • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
    • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
    • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
    • PRZEGLĄD MECHANICZNY
    • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
    • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
    • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
    • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
    • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
    • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
    • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
    • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
    • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
    • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
    • SZKŁO I CERAMIKA
    • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
    • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
    • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
  • WIRTUALNA CZYTELNIA
 
PORTAL INFORMACJI TECHNICZNEJ - NAJWIĘKSZA BAZA ARTYKUŁÓW TECHNICZNYCH ONLINE - AKTUALNIE 121782 PUBLIKACJE
  •   CZASOPISMA  
    • ATEST - OCHRONA PRACY
    • AURA
    • CHŁODNICTWO
    • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
    • ELEKTROINSTALATOR
    • DOZÓR TECHNICZNY
    • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
    • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
    • GAZETA CUKROWNICZA
    • GOSPODARKA MIĘSNA
    • GOSPODARKA WODNA
    • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
    • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
    • MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
    • MATERIAŁY BUDOWLANE
    • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
    • OPAKOWANIE
    • POLISH TECHNICAL REVIEW
    • PROBLEMY JAKOŚCI
    • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
    • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
    • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
    • PRZEGLĄD MECHANICZNY
    • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
    • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
    • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
    • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
    • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
    • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
    • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
    • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
    • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
    • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
    • SZKŁO I CERAMIKA
    • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
    • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
    • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
  •   KSIĄŻKI 
  • WIRTUALNA CZYTELNIA
  •   PRENUMERATA 
  •   REKLAMA 
  •   DRUKARNIA 
  •   KOLPORTAŻ 
  •   WYDAWNICTWO
  • Przemysł Spożywczy i Gastronomia
  • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
  • Zeszyt 2019-4

PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY

Miesięcznik ISSN 0033-2313, e-ISSN 2449-9935 - rok powstania: 1953
Czasopismo Stowarzyszenia Naukowo-Technicznego Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego (SITSpoż.)

Zeszyt 2019-4


 
 kup! (PDF) - 25.83 zł »  

 
  Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma
 kup! - 12h za 73.80 zł » 
 kup! -   4h za 43.05 zł » 
 kup! -   1h za 24.60 zł » 

Zmiany w zasadach prowadzenia akt pracowniczych (cz.2)
Miesiąc temu, pisząc o zmianach sposobu prowadzenia akt pracowniczych, zwróciłem uwagę na to, że w rozporządzeniu ministra pracy z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej zabrakło wzorów kwestionariuszy dla osób starających się o zatrudnienie i pracowników. Jak się okazuje, minister postanowił uzupełnić lukę i w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej opublikował wzory dokumentów dostosowane do nowych przepisów prawa pracy i RODO. W biuletynie zamieszczono: - kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, - kwestionariusz osobowy dla pracownika, - umowę o pracę, - wypowiedzenie warunków umowy o pracę, - rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem, - rozwiązanie umowy o pracę z zastosowaniem skróconego okresu wypowiedzenia, - rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia. Są to wzory dokumentów, co oznacza, że pracodawcy mogą, ale nie muszą się nimi posługiwać. Wielu pracodawców korzysta na przykład z programów kadrowych, w których dokumenty takie się znajdują, a które mogą nieco się różnić od opublikowanych przez MRPiPS. Z ostrożności warto jednak sprawdzić ich aktualizację tak, aby stosowane druki spełniały wymogi przepisów o ochronie danych osobowych, Kodeksu pracy i rozporządzenia w sprawie dokumentacji pracowniczej. Część D - czyli nowy podział akt pracowniczych Przepisy rozporządzenia ministra rodziny, pracy i polityki społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. wprowadzają nowy podział akt pracowniczych. Do dotychczasowych trzech części (A, B i C) dodano czwartą część D. Przechowuje się w niej odpisy zawiadomienia o więcej »
 
  kup!  
Kilka słów o tzw. "dokumentacji powtarzalnej" małej piekarni
Włodzimierz Gubała 
Zainspirowany prośbą piekarza, który planuje poszerzenie dotychczasowej produkcji - poprzez adaptację istniejącego na działce, a nie w pełni wykorzystanego obiektu - sięgnąłem do materiałów archiwalnych. Jednym z nich jest opracowanie "projekt powtarzalny" średniej wielkości piekarni, a więc projekt wymagający każdorazowej adaptacji do miejscowych warunków terenowych. Nie znamy wprawdzie szczegółowej charakterystyki obiektu, jakim dysponuje wspomniany piekarz, w szczególności jego gabarytów (rozmiarów) i konstrukcji, ale wydaj więcej » Czytaj za darmo! »
Piekarzu, czy wiesz, że... pieczywo, jako produkt spożywczy, jest NIEZBĘDNE w diecie każdego zdrowego człowieka (z wykluczeniem schorzeń i alergii), warto zatem wiedzieć co oznacza tak dziś popularyzowany przez dietetyków Indeks Glikemiczny (ang. glycemic index, GI) i w jakim stopniu dotyczy to pieczywa?
Krystyna Jarosz 
To moda czy konieczność? Obecnie konsumenci coraz częściej poszukują żywności o niskim indeksie glikemicznym. Skoro jest popyt pojawia się i podaż. Mamy więc w sprzedaży gatunki pieczywa, na etykiecie których widnieje zapis "niski IG". Problem zaczyna się wówczas, gdy zapytamy sprzedawcę co to oznacza i z czego to wynika. Czy zatem pieczywo, leżące na półce sklepowej obok, bez zapisanej informacji na etykiecie ma już wysoki IG? Spróbujmy poszukać odpowiedzi. Jak należy rozumieć wartości IG produktu spożywczego Indeks glikemiczny (IG) to wskaźnik, który informuje o tym, jak gwałtownie po spożyciu danego produktu spożywczego wzrasta poziom glukozy we krwi. Produktem odniesienia jest zwykle glukoza, dla której IG wynosi 100. Im wyższa wartość indeksu glikemicznego danej żywności, tym wyższy poziom glukozy we krwi po jej zjedzeniu. Trzeba nadmienić, że gwałtowny wzrost poziomu glukozy to zjawisko bardzo niekorzystne dla organizmu, w dużym stopniu jest też zależne od kondycji organizmu oraz pracy układu trawiennego. Dlatego chcąc zachować zdrowie warto znać wartość IG spożywanych produktów lub chociażby mieć orientację w jakiej grupie produktów się znajdują. więcej »
 
  kup!  
Data Science w diagnostyce awarii
Wojciech Moszczyński 
Jest to już czwarty artykuł opisujący możliwości wykorzystania najnowszych trendów zarządzania i kontrolingu w produkcji piekarsko-cukierniczej. Możliwości wykorzystania Data Science są tym większe, im większe są procesy wytwórcze i logistyczne piekarni. Ogromna ilość danych i wzrastająca złożoność procesów wymuszają zastosowanie coraz bardziej zaawansowanych technologii diagnostycznych i analitycznych. Dzisiaj zajmiemy się omówieniem statystycznej kontroli procesów, mającej na celu zapobieganie dużym awariom. Awaria w piekarni Piekarnia zawsze była i będzie zakładem w pewnym sensie komunalnym, mocno związanym z okolicznymi mieszkańcami. Chleb jest symbolem domu, rodziny, lokalnego środowiska. Właściciel piekarni obarczony jest ogromną odpowiedzialnością za ciągłość i jakość produkcji. Trudno sobie nawet wyobrazić, że nagle we wszystkich okolicznych sklepach zabraknie chleba. Proces wypieku stał się bardzo zależny od niezawodności maszyn. Dzisiaj procesy produkcyjne stały się bardzo złożone i uwarunkowane technologicznie. Jakie będą straty, jeżeli chłodnie głębokiego mrożenia nagle się rozmrożą? Co stanie się z chlebem, jeżel więcej »
 
  kup!  
Smarten Up Your Factory - składniki cyfrowej transformacji (cz. 2)
Adam Steć 
Smart Factory (Inteligentna Fabryka) staje się rzeczywistością. Można ją zobaczyć w wielu przedsiębiorstwach, także w branży piekarskiej i cukierniczej. Kto dziś obserwuje nowoczesną produkcję piekarską i cukierniczą, ten widzi automaty produkcyjne, pracowników z mobilnymi narzędziami i magazyny, które same się organizują. Roboty przemysłowe przejmują coraz więcej zadań, także czujniki (baza usieciowionej produkcji), stają się coraz lepsze. Dziś każda inwestycja w przemyśle piekarskim i cukierniczym musi prowadzić do Smart Factory. Tylko konsekwentna cyfryzacja pozwala na skuteczne podejmowanie takich wyzwań jak elastyczność, przejrzystość, indywidualizacja i wysoka efektywność. Rozwiązania do automatyzacji: inteligentne urządzenia produkcyjne i maszyny Jednym ze składników sukcesu w Smart Factory są nowoczesne rozwiązania automatyki przemysłowej. Mamy na rynku wiele obiecujących rozwiązań, ale największy potencjał leży obecnie w logistyce wewnętrznej. W przemyśle spożywczym wiele urządzeń takich jak: zautomatyzowane urządzenia produkcyjne i pakujące, częściowo zautomatyzowane systemy kompletacji, automatyczne urządzenia do paletyzacji, urządzenia sortujące, jak też magazyny wysokiego składowania dla palet lub pojedynczych pojemników należą już do standardowego repertuaru wielu przedsiębiorstw więcej »
 
  kup!  
Wewnątrzzakładowa logistyka koszy transportowych oraz automatyka magazynu
W związku z rozszerzeniem asortymentu oraz rosnącymi wymaganiami dotyczącymi pakowania przybywa w zakładach piekarskich koszy transportowych, nie przybywa natomiast proporcjonalnie miejsca w magazynie. Uciążliwy bałagan spowodowany pozostawianiem koszy niemal w każdym miejscu zakładu, zmusza do poszukiwania rozwiązań, które usprawnią pracę w piekarni i przywrócą porządek. W związku z tym, że nie ma jednakowych zakładów ani form organizacji pracy, systemy wewnątrzzakładowej logistyki szyte są na miarę. System logistyki koszy nie musi zaistnieć w zakładzie od razu w wersji od A do Z, może być realizowany etapami, może obejmować docelowo tylko jeden fragment, np. sam magazyn koszy, albo sam transport ze stacji przyjmowania aut do myjni i z myjni. Przykłady dobrze rozplanowanego magazynu koszy i sprawnie przebiegaj więcej »
 
  kup!  
Orzechy włoskie czy brazylijskie?
Ewa Ceborska-Scheiterbauer 
Rozważając co jest zdrowsze i smaczniejsze można się poczuć jak w biurze turystycznym - wybierasz wyjazd do słonecznych Włoch czy roztańczonej Brazylii? Jednak to orzechy włoskie są bardzo popularne w Polsce i często można je zobaczyć rosnące w przydomowych ogrodach. Znajdujemy je w wielu typowych dla regionów Polski potrawach, a także w daniach świątecznych. Orzechy włoskie Są niezwykle bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, a w szczególności w cenny ALA z rodziny kwasów omega-3. ALA jest ważnym czynnikiem, który może działać przeciwzapalnie i może być głównym źr więcej »
 
  kup!  
Jak uczynić firmę doskonalszą od wewnątrz Odc. 7. Uruchamiamy głos pracowników (cz. 2)
Jarosław Ropiejko 
Dzisiaj kontynuujemy temat narzędzi uruchamiających zaangażowanie wszystkich pracowników w firmie w różne procesy decyzyjne. Jak wspomnieliśmy w poprzednim artykule, ten rodzaj podejścia wymaga od osób zarządzających podjęcie wyzwania bycia sobą, odkrycia swojego prawdziwego oblicza, pokazania na czym naprawdę nam zależy. Przyjrzyjmy się więc kolejnym narzędziom z poruszonego obszaru, pamiętając że mogą być modelowane i przystosowywane do naszej rzeczywistości. Mogą występować w różnych wariantach, a praca w dużej grupie zawsze może być poprzedzona pracą w mniejszym zespole. "Warsztaty Przyszłości" Jest to bardzo przydatna technika w momencie potrzeby skupienia zespołu, bądź pracowników działu, czy całej firmy wokół wizji dotyczącej określonego tematu, który wymaga rozwiązania. Zakładanym efektem pracy całego zespołu, poza samym określeniem wizji, do której zdążamy - oczekiwany stan docelowy, jest zaplanowanie działań, które tę wizję zrealizują. Technika świetnie sprawdza się w grupach od 15 do 30 osób. W tej technice wartościowym startem jest początkowa praca w małych grupach, po to, aby później w całej grupie zebrać w całość pracę zespołów. Jeżeli temat, nad którym grupa pracuje jest bardzo zwarty, nie dzieli się na wyraźne podtematy, możemy pracować od razu w całej grupie lub równolegle w grupach od razu nad tematem końcowym. W przypadku pracy równoległej na koniec zestawiamy rozwiązania. Realizacja "Warsztatu Przyszłości" to cztery podstawowe kroki, choć w przypadku pracy wewnątrz mniejszej firmy zapewne będą to trzy kroki (2-4). - Krok 1 - Przygotowanie Celem tego kroku jest zapoznanie się członków grupy. Może być tak, że praca w każdym z kolejnych kroków odbędzie się w innym czasie. Dobrze, aby członkowie zespołu przekazali pozostałym informacje o sobie lub swoje intencje i oczekiwania związane z uczestnictwem w przedsięwzięciu. - Krok 2 - Spojrzenie krytyczne W tym kroku zespół koncentruje si więcej »
 
  kup!  
Walka o rynek cenami
Andrzej Piętka 
Rywalizowanie niższą ceną z konkurentami to droga do problemów. Na rynku piekarskim jest silna konkurencja pomiędzy producentami. Wszyscy się z tym zgodzimy. Długimi kolejkami przed sklepem z pieczywem pochwalić się mogą nieliczne piekarnie. Większość z nich, tych popularnych, nie boi się podnosić cen chleba. Jeśli trzeba, bo wzrosły ceny surowców i mediów, to podnoszą cenę wyrobów na półce i tyle. Nie mają z tym problemów. Jednak większość piekarzy w Polsce walczy o nowych klientów głównie obniżaniem cen produktów, co skrupulatnie wykorzystują handlowcy i silniejsze piekarnie regionalne. Kupcy wychodzą z założenia, że jeżeli piekarnia zgadza się sprzedać chleb po tak niskiej cenie to ciągle musi jej się to opłacać. Obecnie nie ma takiego produktu piekarskiego na rynku, który nie miałby silnej konkurencji w swojej kategorii. Niezależnie, co w biznesie robisz lub planujesz robić, trzeba być więcej »
 
  kup!  
Jak przygotować się na Święta Wielkanocne?
Paulina Steklińska 
Każde święta to dla cukierni ogromne wyzwanie: trzeba dobrze zaplanować proces produkcji oraz dostawy, aby wszystko wyszło idealnie. Zależy nam na maksymalnym wykorzystaniu potencjału każdej cukierni, a z doświadczenia wiemy, że zawsze można postawić sobie dalsze cele i realizować większe plany. Dlatego zachęcamy do przygotowywania się do Wielkanocy wcześniej i z odpowiednim podejściem, ponieważ nasze tradycyjne święta to już nie tylko babki i mazurki! Wypieki tradycyjne Oczywiście, znaczna większość zamawiających decyduje więcej »
 
  kup!  
Marketing relacji
Aneta Banaszak Sławomir Banaszak 
Marketing relacji, nazywany także marketingiem partnerskim, odnosi się, w największym skrócie rzecz ujmując, do budowania względnie trwałych relacji z klientami. Zatem, jeśli przyjąć, że termin "budowanie" oznacza nie tylko nawiązanie relacji, lecz także jej utrzymywanie, rozwijanie i wzbogacanie, to zyskujemy definicję podejścia, które jest bardzo szerokie. To po pierwsze. Jest ono, poza tym, głębinowe, ponieważ trudno uznać, że jest możliwe budowanie trwałych relacji z konsumentami w sposób powierzchowny. Wszystko to oznacza, że mamy do czynienia ze złożonym procesem bądź procesami, które wymagają stałej uwagi oraz bezpośredniej interakcji z klientami. Interakcje Właśnie interakcje stanowią klucz do zrozumienia marketingu relacji. Oznaczają one bezpośrednie, czasami także pośrednie, kontakty. Są one inicjowane i podtrzymywane nie z powodów zapisanej strategii czy narzuconych modeli działania, lecz z przekonania, które jest związane chęcią dostarczania nabywcy wartości. Zatem, te dwa składniki: interakcje oraz głęboko zakorzenione przekonanie o ich potrzebie, przesądzają o "jakości" marketingu relacji. Czasami nawet wprost o jego szansie zaistnienia. Zresztą, marketing relacji, prócz oczywistego ukierunkowania na klientów, obejmuje również pozostałych uczestników rynkowej gry, przede wszystkim: dostawców produktów i usług, podwykonawców, doradców, współpracujące agencje czy banki. Z każdą z wymienionych grup interesariuszy prz więcej »
 
  kup!  
Wielkanocny stół
Wielkanoc to radosne święta, które przypominają o nadejściu wiosny. Niezależnie od stylu aranżacji słodki stół na więcej » Czytaj za darmo! »
Mazurki wielkanocne
W ielkanoc to najważniejsze święta w tradycji chrześcijańskiej. To również ważny czas dla każdego z nas: po długiej zimie przygotowania przedświąteczne wiążą się z wiosennymi porządkami i zapachami typowych potraw i wypieków. Od dawna był to czas malowania pisanek, pieczenia drożdżowych bab, dekorowania mazurków. Słowem zawsze były to najbardziej radosne i kolorowe święta w ciągu roku. To dobrze, że świąteczne tradycje są w Polsce żywe. Cieszmy się z tego i pielęgnujmy zwyczaje, a także przepi więcej » Czytaj za darmo! »
Expo Sweet - najlepsze targi w branży
Dla tegorocznych wystawców i odwiedzających Expo Sweet nie ulega wątpliwości: targi te są najlepszą imprezą naszej branży w Polsce. To właśnie w lutym w Warszawie gromadzą się najważniejsze firmy, by zaprezentować swoją ofertę, a bardzo liczna rzesza cukierników, lodziarzy i piekarzy właśnie tu szuka nowości i inspiracji do rozwoju swoich firm. Jedenasta edycja, która odbyła się w dniach 17-20 lutego, była kolejnym już sukcesem organizacyjnym i frekwencyjnym, a firmom przyniosła liczne kontrakty. Nikt nie ma wątpliwości, że jest to impreza potrzebna i ma ogromny potencjał. Expo Sweet ma zawsze wyprzedaną powierzchnię na długo przed rozpoczęciem imprezy. Mimo zmiany w ubiegłym roku lokalizacji, nadal jest wiele firm, które czekają w kolejce, by móc się tu wystawić. Zaś tłum kłębiący się codziennie przed otwarciem targów pokazuje, że dobrze zorganizowane targi na pewno mają rację bytu. O takim zainteresowaniu marzą wszyscy organizatorzy imprez wystawienniczych.Już po raz jedenasty nasza redakcja rozdała Laury PPiC. Są to nagrody przyznawane firmom biorącym udział w targach Expo Sweet za najciekawsze nowości lub dające duże możliwości wykorzystania produkty zaprezentowane podczas targów. Wyboru laureatów dokonała komisja złożona z członków redakcji. Trzeciego dnia targów redaktor naczelna Monika Soszyńska- Masny wręczyła statuetki. ◀ W kategorii HIT CUKIERNICZY nagrodzono firmę Barry Callebaut za czekoladę rubinową Ruby, czyli czwarty rodzaj czekolady, który wyjątkowy smak i kolor zawdzięcza wyłącznie naturalnym składnikom, występującym w rubinowych ziarnach kakaowca.  Od lewej: Monika Soszyńska-Masny (PPiC), Michał Kołodyński (Graner Inox), Tomasz Wojdyński i Andrea Milan (Prodotti Stella) i Nina Wójcik (Barry Callebaut). ▶ W kategorii HIT LODZIARSKI statuetkę otrzymała firma Prodotti Stella za linię produktów do lodów All Natural Core otrzymywanych specjalną technol więcej »
 
  kup!  
Robią to, co kochają.
Rozmowa z Renatą maRtyną, ewą DRzewicką i angeliką chwyć.Podczas ostatnich targów Expo Sweet odebrały Panie statuetki Branżowej Osobowości Roku 2018. Czym dla Pań jest to wyróżnienie? Renata Martyna. Bardzo się cieszymy, ale przyznam, że jestem bardzo zaskoczona, ponieważ myślę, że w porównaniu do mistrzów ciągle jeszcze niewiele potrafimy. Jesteśmy skromne, a tu nagle takie wyróżnienie! Angelika Chwyć. Sama nominacja była dla nas radością. To jest niesamowite, gdy robi się to, co się kocha i okazuje się, że branża też to docenia. Powiem szczerze, że nigdy nie myślę w kategoriach korzyści z tego, co robię. Ta nagroda to taka wisienka na torcie mojej pracy. Ewa Drzewicka. Po zaskoczeniu samą nominacją i ogromnej radości z nagrody najwspanialsze jest to, znalazłyśmy się wśród największych mistrzów cukiernictwa i że - jak się dowiedziałyśmy - wchodzimy teraz do kapituły, która w przyszłych latach będzie wybierać kolejne osobowości. Cieszę się, że otrzymałyśmy nagrodę właśnie wspólnie, że nas nie podzielono, chociaż startujemy w konkursach indywidualnie. Z racji przyjaźni jeździmy na konk więcej »
 
  kup!  
Smak jest najważniejszy
Rozmowa z Bożenną Sikoń-wojtal Została Pani pierwszą damą wśród laureatów Polskiej Osobowości Cukierniczej. Wiadomość o tym, że to właśnie Pani otrzymała statuetkę, spotkała się z bardzo żywą reakcją cukierników i sympatyków branży. Posypały się gratulacje. Co dla Pani oznacza to wyróżnienie? Jestem bardzo wzruszona i szczęśliwa, a jednocześnie zastanawiam się, czy ja na to wyróżnienie rzeczywiście zasłużyłam. W pierwszej edycji konkursu na Osobowość Roku za rok 2010 znalazłam się w czwórce nominowanych, razem z Joanną Klimas-Profus, Pawłem Małeckim i Leszkiem Truskolawskim. Startowałam w wielu konkursach i choć zdobywałam różne nagrody, to ciągle miałam jakiś niedosyt, ponieważ nie stawałam najwyżej. Statuetka Polskiej Osobowości Cukierniczej sprawiła mi więc ogromną radość. Jest ona swego rodzaju podsumowaniem mojej pracy zawodowej, potwierdzeniem, że to, co robiłam i nadal robię, jest doceniane. Ma Pani kontakt z wieloma cukiernikami. Jakie rady dla młodych miałaby Pani, jako osoba doświadczo więcej »
 
  kup!  
IX Mistrzostwa Polski Uczniów Szkół Cukierniczych
Ostatni dzień targów Expo Sweet tradycyjnie już zdominowany był przez szkoły, w których młodzież kształci się w zawodzie cukiernika. A wszystko za sprawą największego i najważniejszego konkursu, który co roku organizowany jest właśnie dla uczniów. Mistrzostwa Polski Uczniów Szkół Cukierniczych cieszą się ogromnym zainteresowaniem zarówno młodzieży, jak i nauczycieli oraz mistrzów szkolących. Udział w nich jest dużym przeżyciem i szansą zaprezentowania swoich umiejętności nie tylko jurorom, ale również kolegom z innych szkół, a także publiczności targowej.Głównym celem konkursu jest popularyzacja zawodu cukiernika i wyłonienie najzdolniejszych uczniów, którzy w przyszłości przyczynią się do rozwoju branży oraz zachwycą nas swoim zaangażowaniem i fachowością w zawodzie. Jak co roku przygotowania do konkursu rozpoczęły się z dużym wyprzedzeniem. Już latem ubiegłe więcej »
 
  kup!  
Styl Angielski z Małgorzatą Weber
Małgorzata Weber autorka książki "Pomysły i sposoby na dekorowanie tortów" - na co dzień prowadzi szkolenia w firmie PAN Centrum Słodkiej więcej » Czytaj za darmo! »
Ciasteczkowe Inspiracje Igi Sarzyńskiej Eleganckie zajączki
W poprzednim numerze "Przeglądu" prezentowałam pastelowe pisanki, które pięknie zdobią witrynę więcej » Czytaj za darmo! »
Szwajcaria od A do Z
Jacek Paprocki 
Winorośl uprawiana jest w bardzo wielu kantonach szwajcarskich. Niestety bardzo niewielka ilość szwajcarskich win trafia za granicę, z tego też powodu - a także ze względu na wysoką jakość - stanowią wyjątkowy rarytas. Dlatego, będąc w tym kraju, na przykład przy okazji wyjazdu na narty, nie wolno pominąć wyjątkowej okazji, by spróbować alpejskich win. Jest to o tyle łatwe, że w pobliżu prawie każdej szwajcarskiej miejscowości, miasta i miasteczka, zwłaszcza w jej alpejskiej części (ale nie tylko - o czym świadczyć mogą okolice Zurychu) znajdziemy jakąś winnicę. A - Aigle. Otoczone winnicami miasto położone pomiędzy Alpejskim przedgórzem a jeziorem Genewskim. Jego główną atrakcją turystyczną jest średniowieczny zamek Aigle, a w nim Muzeum Wina. 17 muzealnych sal mieści tysiące ekspo więcej »
 
  kup!  
Rozliczenie w koszty podatku VAT od wydatków na eksploatację samochodu osobowego
JACEK PAPROCKI 
Od nowego roku przedsiębiorcy mają trzy możliwości rozliczania wydatków związanych z eksploatacją samochodów osobowych: 100% kosztów eksploatacji samochodów firmowych wprowadzonych do ewidencji środków trwałych lub użytkowanych na podstawie umowy leasingu lub wynajmu długoterminowego, pod warunkiem prowadzenia ewidencji potwierdzającej wykorzystywanie pojazdu wyłącznie do celów działalności gospodarczej przedsiębiorcy; 75% kosztów eksploatacji firmowych samochodów wprowadzonych do ewidencji środków trwałych lub użytkowanych na podstawie umowy leasingu lub wynajmu długoterminowego, wykorzystywanych również do celów prywatnych przedsiębiorcy; 20% kosztów eksploatacji prywatnych samochodów przedsiębiorców wykorzystywanych również do celów prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Ten sposób rozliczeni więcej »
 
  kup!  
Sprzedaż samochodu wycofanego ze spółki cywilnej
Prowadzimy działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej, w której posiadamy równe udziały (po 50%). Kilka lat temu jeden ze wspólników wniósł aportem samochód osobowy, który wprowadziliśmy do ewidencji środków trwałych. Zamierzamy teraz wycofać ten samochód ze spółki do majątku osobistego tego wspólnika. Jakie będą skutki podatkowe takiej operacji w podatku PIT? Jakie będą skutki podatkowe w podatku PIT w razie późniejszej sprzedaży tego samochodu przez wspólnika? Na wstępie należy przypomnieć, że spółka cywilna jest specyficzną formą prowadzenia działalności gospodarczej. Nie ma ona osobowości prawnej, zdolności do czynności prawnych ani też zdolności prawnej. Stroną wszelkich czynności prawnych zawieranych z zewnętrznymi podmiotami są wszyscy jej wspólnicy, a nie spółka jako całość. W odróżnieniu od spółek osobowych prawa handlowego, spółka cywilna nie posiada też własnego majątku. Mówiąc więcej »
 
  kup!  
Wniesienie samochodu osobowego do spółki cywilnej
Jestem wspólnikiem spółki cywilnej. Chciałbym wnieść do spółki samochód osobowy tak, aby można było rozliczać koszty jego eksploatacji, a także odpisy amortyzacyjne. Jak najkorzystniej można to zrobić? Samochód jest moją prywatną własnością i nigdy nie był używany w ramach działalności gospodarczej. Aby spółka mogła zaliczać w koszty odpisy amortyzacyjne od samochodu, musi on stać się jej majątkiem (poprawnie: majątkiem wspólnym wspólników). Nastąpić więc musi przeniesienie własności samochodu ze wspólnika na spółkę. Można to uczynić na trzy sposoby. Samochód można wnieść do spółki aportem, można go też spółce sprzedać lub darować. Sprzedaż i darowizna budzą jednak liczne kontrowersje*), dlatego wydaje się, że najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wniesienie samochodu aportem. Poniżej przedsta więcej » Czytaj za darmo! »
OGŁOSZENIA DROBNE
Sprzedam firma Amerpharma.com poszukuje podwykonawcy ciastek, wafelków, czekolad, wypieków, muffinów, batoników, pieczywa bezcukrowego, ze słodzikami i białkiem. Tel. kom. 601 934 932 info@amerpharma.com usługi w zakresie modernizacji i projektowania piekarni, stosowania przepisów prawa budowlanego i umaszynowienia piekarni świadczy doświadczony specjalista z uprawnieniami budowlanymi - rzeczoznawca ds. BHP. Mgr inż. arch. Włodzimierz Gubała, tel. 22/842 93 46, tel. kom. 608 366 566 producent taśm dla piekar więcej » Czytaj za darmo! »
Rekomenduj znajomym
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest
  • Aktualnoś›ci
  • Bestsellery
2019-11-22

Konferencja "Jak edukować Polaków...»

2019-06-28

Negocjacje między UE, a Mercosur»

2019-03-04

Air Products sfinalizowała przejęcie ACP»

2019-01-30

Chr. Hansen na szczycie "Global 100"»

2018-10-10

Kontrola żywności w łańcuchu spożywczym»

2018-10-08

Biogazowanie produktów ubocznych»

2018-09-18

KRD-IG CZŁONKIEM IPC»

2018-09-17

Konferencja PFPŻ»

2018-09-12

PROMAR Z NOWOCZESNĄ SILOSOWNIĄ»

2018-09-05

Badanie towarów spożywczych»

Przekaźniki rezystancyjne

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Diagnostyka falownika i silnika elektrycznego w 5 krokach

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Sterowanie napędami rolet

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Lokalizacja przewodów i kabli

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Narzędzia do obróbki kabli i przewodów

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Zioła i przyprawy najczęstsze zagrożenia mikrobiologiczne

PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
(2019-11)»

Związki bioaktywne w przyprawach i ich rola w dietoterapii

PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
(2019-11)»

Opakowanie jako "znak"?

OPAKOWANIE
(2019-11)»

Ustalenie linii brzegu w trybie ustawy Prawo wodne i pomiaru sytuacyjnego linii brzegu opisanego w § 82a rozporządzenia egib

PRZEGLĄD GEODEZYJNY
(2019-11)»

Wpływ modyfikacji chitozanu na jego strukturę i powierzchnię właściwą

GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
(2019-11)»

LISTA CZASOPISM

  • ATEST - OCHRONA PRACY
  • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
  • CHŁODNICTWO
  • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
  • DOZÓR TECHNICZNY
  • ELEKTROINSTALATOR
  • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
  • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
  • GAZETA CUKROWNICZA
  • GOSPODARKA MIĘSNA
  • GOSPODARKA WODNA
  • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
  • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
  • MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
  • MATERIAŁY BUDOWLANE
  • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
  • ODZIEŻ
  • OPAKOWANIE
  • POLISH TECHNICAL REVIEW
  • PROBLEMY JAKOŚCI
  • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
  • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
  • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
  • PRZEGLĄD MECHANICZNY
  • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
  • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
  • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
  • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
  • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
  • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
  • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
  • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
  • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
  • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
  • SZKŁO I CERAMIKA
  • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
  • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
  • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH

WYSZUKIWANE FRAZY

AURA żywność ekologiczna inżynieria materiałowa konserwanty suszenie przemysł chemiczny elektronika grafen haccp logistyka cukier herbata gospodarka mięsna miód materiały budowlane gospodarka wodna transglutaminaza dodatki do żywności pszenica Żarczyński ksylitol Przegląd Elektrotechniczny chleb ryby olej lniany pieczywo amarantus olej rzepakowy Jakość atest 7 KUKURYDZA czekolada gluten GMO antyoksydanty kaizen mleko ocena ryzyka drożdże błonnik przemysl chemiczny makaron ochrona przed korozją pompy ciepła Kociołek-Balawejder przemysł spożywczy Problemy jakości żywność funkcjonalna Przegląd papierniczy wino lody przegląd mleczarski orkisz proso kawa WZBOGACANIE ŻYWNOŚCI antocyjany ekstruzja zamrażanie nanotechnologia polifenole kakao kiełki kontakt aluminium zielona herbata ANALIZA SENSORYCZNA błonnik pokarmowy sól opakowania mięso reologia ocena ryzyka zawodowego rokitnik olejki eteryczne aronia opakowania aktywne enzymy karotenoidy jęczmień masło dynia kofeina mąka czerwińska biogaz kefir liofilizacja ścieki fotowoltaika żyto jakość żywności wiadomości elektrotechniczne CELIAKIA salmonella przyprawy probiotyki piwo znakowanie
  • WYDAWNICTWO | PRENUMERATA | REKLAMA | DRUKARNIA | KOLPORTAŻ | REGULAMIN E-USŁUG
Projekt i wykonanie: Pragma Software