• LOGOWANIE
  • KOSZYK
  • KONTAKT
    • WYDAWNICTWO
    • REDAKCJE
      • ATEST - OCHRONA PRACY
      • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
      • CHŁODNICTWO
      • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
      • DOZÓR TECHNICZNY
      • ELEKTROINSTALATOR
      • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
      • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
      • GOSPODARKA MIĘSNA
      • GOSPODARKA WODNA
      • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
      • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
      • MATERIAŁY BUDOWLANE
      • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
      • OPAKOWANIE
      • PROBLEMY JAKOŚCI
      • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
      • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
      • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
      • PRZEGLĄD MECHANICZNY
      • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
      • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
      • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
      • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
      • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
      • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
      • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
      • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
      • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
      • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
      • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
      • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
      • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
    • REKLAMA
    • DRUKARNIA
    • KOLPORTAŻ
  • PRENUMERATA
  • LISTA CZASOPISM
    • ATEST - OCHRONA PRACY
    • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
    • CHŁODNICTWO
    • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
    • DOZÓR TECHNICZNY
    • ELEKTROINSTALATOR
    • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
    • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
    • GOSPODARKA MIĘSNA
    • GOSPODARKA WODNA
    • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
    • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
    • MATERIAŁY BUDOWLANE
    • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
    • OPAKOWANIE
    • PROBLEMY JAKOŚCI
    • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
    • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
    • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
    • PRZEGLĄD MECHANICZNY
    • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
    • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
    • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
    • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
    • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
    • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
    • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
    • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
    • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
    • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
    • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
    • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
    • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
  • WIRTUALNA CZYTELNIA
 
PORTAL INFORMACJI TECHNICZNEJ - NAJWIʘKSZA BAZA ARTYKUŁÓ“W TECHNICZNYCH ONLINE - AKTUALNIE 111227 PUBLIKACJI
  •   CZASOPISMA  
    • ATEST - OCHRONA PRACY
    • AURA
    • CHŁODNICTWO
    • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
    • ELEKTROINSTALATOR
    • DOZÓR TECHNICZNY
    • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
    • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
    • GAZETA CUKROWNICZA
    • GOSPODARKA MIĘSNA
    • GOSPODARKA WODNA
    • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
    • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
    • MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
    • MATERIAŁY BUDOWLANE
    • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
    • OPAKOWANIE
    • PROBLEMY JAKOŚCI
    • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
    • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
    • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
    • PRZEGLĄD MECHANICZNY
    • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
    • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
    • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
    • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
    • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
    • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
    • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
    • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
    • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
    • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
    • SZKŁO I CERAMIKA
    • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
    • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
    • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
  •   KSIĄŻKI 
  • WIRTUALNA CZYTELNIA
  •   PRENUMERATA 
  •   REKLAMA 
  •   DRUKARNIA 
  •   KOLPORTAŻ 
  •   WYDAWNICTWO
  • Tematyka Ogólnotechniczna
  • PROBLEMY JAKOŚCI
  • Zeszyt 2017-11

PROBLEMY JAKOŚCI

Miesięcznik ISSN 0137-8651 e-ISSN 2449-9862 - rok powstania: 1968
Czasopismo Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT (FSNT NOT)

Zeszyt 2017-11


 
 kup! (PDF) - tylko 36,90 zł »  

 
  Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma
 kup! - 12h tylko 73.80 zł » 
 kup! -   4h tylko 43.05 zł » 
 kup! -   1h tylko 24.60 zł » 

Zastosowanie drzew klasyfikacyjnych w segmentacji rynku ze względu na wagę przypisywaną jakości części zamiennych do samochodów osobowych DOI:10.15199/48.2017.11.2
Aleksander LOTKO 
W ostatnich latach przemysł motoryzacyjny zmagał się ze spadkiem sprzedaży wywołanym kryzysem finansowym i ograniczeniami technologicznymi, wynikającymi z konieczności ochrony środowiska. Równolegle obserwowano skracanie cyklu rozwoju i obecności na rynku produktów branży motoryzacyjnej, przy jednoczesnym wzroście ich złożoności. Problematyka jakości w przemyśle motoryzacyjnym ma szczególne znaczenie ze względu na (Lotko, Lotko 2016a): złożoność produktu, zaawansowanie technologiczne produktu i procesu jego wytwarzania, wielkoseryjność i masowość produkcji, konfigurowalność i modularyzację produktu, a także konieczność ścisłej współpracy w ramach łańcuchów dostaw. Rosnąca liczba samochodów jest trwałym elementem rzeczywistości społeczno-gospodarczej. Ich eksploatacja obejmuje konieczność wykonywania wielu czynności obsługowych i naprawczych, które wymagają odpowiedniej jakości części zamiennych w miejsce zużytych lub uszkodzonych. Relacja koszt - jakość ma istotne znaczenie gospodarcze oraz ważny społecznie wymiar indywidualny. W tym znaczeniu widoczne są oczekiwania 12 2017 L i s t o p a d użytkowników samochodów, które należy w sensie ogólnym wiązać z relacją koszt - efekt, a w opisywanym obszarze: cena usługi (naprawy) - jakość części i jakość naprawy (Gidlewski i inni 2015). Pełna satysfakcja klienta jest możliwa wówczas, gdy kształtowanie jakości produktów będzie realizowane na płaszczyźnie projektowania funkcji jakości, jak i dopasowania odpowiednich narzędzi marketingowych (Urbaniak 1999). Jest to ważne zagadnienie z pogranicza marketingu i towaroznawstwa. W związku z tym w artykule podjęto się zbadania, jaka jest struktura użytkowników samochodów ze względu na wagę przypisywaną jakości części zamiennych, czyli ich przypisanie do możliwie jednorodnych klas (segmentów). Wskazano, które cechy użytkowników samochodów, samych pojazdów oraz sposobu ich eksploatacji najlepiej charakteryzują ogólną wagę przywiązyw więcej »
 
  kup!  
Koncepcja myślenia opartego na ryzyku w świetle wymagań standardu IATF 16949:2016
Marta GRUSZKA 
Rozwój w przemyśle samochodowym wymaga zmian w standardach obowiązujących w świecie motoryzacji. Jedną z najbardziej kluczowych na przestrzeni ostatniego roku była publikacja IATF 16949:2016. Jednak wydanie nowego standardu to dopiero "trigger", wywołujący ciąg zdarzeń z perspektywy wielu organizacji, które muszą spełnić określone warunki zgodnie ze strategią przejścia z ISO/TS 16949:2009 na IATF 16949:2016 (patrz: www.iatfglobaloversight.org). Zarówno przed certyfikowanymi organizacjami, jak i przed jednostkami certyfikującymi oraz auditorami, rozciąga się perspektywa konieczności dostosowania funkcjonujących procesów do wymagań nowego standardu. Proces uzyskiwania i aktualizacji uprawnień oraz kompetencji przez auditorów trzeciej strony wciąż trwa, a wizja utraty ważności certyfikatu na zgodność z wymaganiami ISO/TS 16949:2009 we wrześniu 2018 roku powoduje, że organizacje motoryzacyjne podejmują szereg działań. Biorąc pod uwagę swojego rodzaju presję czasową, ilość oraz znaczenie nowych i rozszerzonych wymagań nowego standardu, można śmiało stwierdzić, że wysoce rekomendowane jest, aby organizacje jak najszybciej zainteresowały się zapoznaniem się z nowym standardem poprzez uzyskanie odpowiedniego przeszkolenia pracowników oraz zdefiniowały strategię przejścia wraz z uwzględnieniem ram czasowych. Omawiając zagadnienia standardu ISO 9001:2015, nie sposób pominąć niezwykle istotnej kwestii związanej z zastosowaniem podejścia opartego na ryzyku w organizacji. Koncepcja ta ma na celu implementację w organizacjach myślenia opartego na analizie ryzyka poprzez podejmowanie działań, mających na celu osiągnięcie najlepszego rezultatu. Konieczność przeprowadzania analizy ryzyka od zawsze znajdowała się w normie ISO 9001, jednakże nowa rewizja podwyższa poprzeczkę, podkreśla rangę i odwołuje się do konieczności implementacji tego podejścia w całym systemie zarządzania jakością. Myślenie oparte na analizie ryzyka sprawia, że więcej »
 
  kup!  
Wartości jako element kontekstu wewnętrznego w systemie zarządzania jakością DOI:10.15199/48.2017.11.3
Marek BUGDOL 
Zgodnie z nową normą ISO 9001:2015 organizacja powinna badać kontekst wewnętrzny organizacji oraz kontekst zewnętrzny. Do elementów kontekstu wewnętrznego zaliczono wiedzę, wartości, kulturę organizacyjną [35]. Problem w tym, że o ile organizacje stosunkowo dobrze radzą sobie w wyznaczaniu kontekstu zewnętrznego (o ile przeprowadzają badania rynkowe, badania konkurencji), o tyle określanie kontekstu wewnętrznego stanowi duże wyzwanie. W niniejszym artykule ukazana zostanie rola wybranych wartości organizacyjnych w zarządzaniu jakością oraz sformułowane zostaną postulaty dotyczące możliwości badania i kształtowania wybranych wartości organizacyjnych. Metoda i cele Podstawową metodą badań były studia literaturowe. Autor najpierw dokonał szczegółowej analizy literatury i wydzielił kilkanaście zagadnień tematycznych obejmujących m.in. rolę i znaczenie wartości organizacyjnych w zarządzaniu oraz porady dotyczące kształtowania wartości organizacyjnych. Na podstawie tej całościowej analizy najpierw zweryfikowano zebrany materiał, odrzucając te opracowania, których wartość naukowa była niewielka. Kolejnym krokiem była klasyfikacja i kategoryzacja. Uporządkowano większość zagadnień, przypisując poszczególne treści do ustalonych zagadnień badawczych. W artykule posłużono się podejściem systemowym, a pośrednio - interpretacją hermeneutyczną. Celami artykułu są:  identyfikacja i charakterystyka najważniejszych wartości organizacyjnych w zarządzaniu jakością,  ukazanie możliwości kształtowania wartości organizacyjnych,  ukazanie możliwości diagnostycznych. Definicja wartości W literaturze dotyczącej zarządzania zawarto kilka propozycji definicyjnych (por. tabela 1). Wartości w zarządzaniu jakością Wszelkie wartości autoteliczne, instrumentalne, indywidualne, społeczne i etyczne odgrywają bardzo dużą rolę w zarządzaniu. Wyznaczają cele działalności, sposoby realizacji celów, zachowania i postawy wobec p więcej »
 
  kup!  
Zarządzanie ryzykiem w łańcuchu dostaw - kierunki zarządzania ryzykiem w relacjach z dostawcami - cz. 2 DOI:10.15199/48.2017.11.4
Grażyna WIETESKA 
Wprowadzenie Według modelu GSCF (ang. Global Supply Chain Forum) jednym z głównych procesów biznesowych łańcucha dostaw jest zarządzanie relacjami z dostawcami (ang. Supplier Relationship Management, SRM) [9]. Realizowany jest on poprzez różnego rodzaju działania zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym łańcucha dostaw [19]. SRM to cały szereg interakcji z dostawcami, mających na celu usprawnienie przepływów towaru i informacji oraz skuteczniejsze osiąganie celów finansowych i niefinansowych współpracujących stron, poprzez wykorzystanie efektu synergii. Relacje z dostawcami występują na każdym etapie łańcucha dostaw. W większości są to relacje na rynku przedsiębiorstw. 29 2017 L i s t o p a d Relację B2B opisywać można w kontekście jej treści i funkcji. Treść to działania i zasoby zaangażowane ze strony dostawcy oraz nabywcy. Natomiast funkcje relacji oznaczają powiązania pomiędzy tymi elementami w ujęciu ich wpływu na wyniki obu stron, jak też oddziaływania na inne podmioty łańcucha dostaw [5]. Organizacje podejmują wiele działań ukierunkowanych na swoich dostawców. Wchodzą one między innymi w proces zakupów, który składa się z kilku etapów, w tym [17]: określenie specyfikacji zakupu, wybór dostawcy i podpisanie umowy (działania na poziomie taktycznym, tzw. sourcing), a także wysyłka zamówienia, nadzór nad realizacją zamówienia, przyjęcie i kontrola dostawy oraz feedback do dostawcy (działania na poziomie operacyjnym, tzw. supply). Zarządzanie relacjami z dostawcami to nie tylko planowanie i organizowanie współpracy, ale również jej doskonalenie, najczęściej z wykorzystaniem oceny okresowej dostawców. Na podstawie wyników tej oceny, organizacje coraz częściej decydują się na działania w ramach koncepcji rozwoju dostawców (ang. Supplier Development) [6] oraz koncepcji wczesnego włączania dostawców w rozwój produktów (ang. Early Supplier Involvement) [11]. W obliczu wzrastającej niepewności otoczenia bi więcej »
 
  kup!  
Aspekty sustainability jako nowy wymiar jakości w branży hotelarskiej - wyniki badań DOI:10.15199/48.2017.11.5
Agata TARKOWSKA Agata RUDNICKA 
Powstanie teorii zrównoważonego rozwoju nie jest przypisane jednemu autorowi. Pojawienie się kwestii związanych ze zrównoważonym rozwojem było stopniowym procesem, który zainicjowany został m.in. wzrostem zainteresowania kwestiami środowiskowymi [27]. Pojęcie zrównoważonego rozwoju zostało upowszechnione w dużej mierze dzięki opublikowaniu Raportu Komisji ONZ ds. Środowiska i Rozwoju (komisja Brundtland) pt. "Our Common Future" z 1987 roku. Zgodnie z tym dokumentem zrównoważony rozwój to "rozwój, który zaspokaja potrzeby obecne, nie pozbawiając przyszłych pokoleń możliwości zaspokojenia ich potrzeb" [5,3]. W Polsce definicja zrównoważonego rozwoju zapisana jest m.in. w artykule 3 Ustawy o Ochronie Środowiska z 27 kwietnia 2001 r. Zgodnie z Ustawą jest to "taki rozwój społeczno- gospodarczy, w którym następuje proces integrowania działań politycznych, gospodarczych i społecznych, z zachowaniem równowagi przyrodniczej oraz trwałości podstawowych procesów przyrodniczych, w celu zagwarantowania możliwości zaspokajania podstawowych potrzeb poszczególnych społeczności lub obywateli zarówno współczesnego pokolenia, jak i przyszłych pokoleń" [24]. Początkowo zrównoważony rozwój odnoszono do: wzrostu gospodarczego, ochrony zasobów naturalnych oraz środowiska i rozwoju społecznego. Z czasem idea ta zaczęła być wdrażana również na poziomie przedsiębiorstw, jako koncepcja związana z zarządzaniem w biznesie, co oznaczało osiąganie zysków ekonomicznych przy równoczesnej trosce o środowisko oraz interesy pracowników i innych interesariuszy [1]. Na przestrzeni ostatnich lat powstało wiele dokumentów, które wspierają wdrażanie zrównoważonego rozwoju na poziomie przedsiębiorstwa. Jednym z nich są na przykład Wytyczne dotyczące biznesu i praw człowieka: Wdrażanie Dokumentu Ramowego ONZ "Chronić, Szanować, Naprawiać" (oryg. UN Guiding Principles on Business and Human Rights: Implementing the United Nations “Protect, Respect and więcej »
 
  kup!  
Z prasy zagranicznej
Jakość usług stomatologicznych - ocena oczekiwań oraz zadowolenia pacjentów (Juliana Rocha, Andres Pinto, Marilia Batista, Janice Simpson de Paula, Glaucia Ambrosano. 2017. “The importance of the evaluation of expectations and perceptions to improve the dental service quality". International Journal of Health Care Quality Assurance, 30(6): 56 więcej » Czytaj za darmo! »
Nowe projekty w zakładzie w Mirkowie
Zakład produkcyjny Robert Bosch Sp. z o.o., zlokalizowany w Mirkowie pod Wrocławiem, jest jednym z głównych oddziałów Grupy Bosch w Polsce. W liczącej niemal 1000 pracowników fabryce produkowane są tak zwane zespoły mocy, czyli części do układów hamulcowych. Do niedawna fabryka produkowała jedynie konwencjonalne zespoły mocy. Jednak wychodząc naprzeciw dynamicznemu rozwojowi branży motoryzacyjnej, a także postępującej elektryfikacji, w 2016 w zakładzie w Mirkowie rozpoczęto produkcję zespołów mocy dla silników elektrycznych i hybrydowych iBooster Generacji Pierwszej. Dzięki temu fabryka więcej »
 
  kup!  
Zarządzanie jakością w motoryzacji według standardu IATF 16949:2016 w ujęciu procesowym DOI:10.15199/48.2017.11.1
Józef GRUSZKA Agnieszka MISZTAL 
Globalny przemysł motoryzacyjny ciągle wymaga światowej klasy jakości produktów, produktywności i konkurencyjności, a także ciągłego doskonalenia. Aby to osiągnąć, koncerny samochodowe wymagają od swoich dostawców wdrożenia i certyfikacji systemów zarządzania jakością. Ich interesy reprezentuje International Automotive Task Force (IATF). Celem nowego standardu zarządzania jakością IATF 16949:2016 w branży przemysłu motoryzacyjnego jest rozwój systemu zarządzania jakością, zapewniającego ciągłe doskonalenie, skupionego na zapobieganiu błędom i zmniejszaniu zmienności i strat w łańcuchu dostaw. Standard ten określa podstawowe wymagania dotyczące systemów zarządzania jakością w produkcji seryjnej oraz produkcji części. Standard IATF nie jest uznawany za samodzielny standard zarządzania jakością, lecz należy go rozumieć jako uzupełnienie normy ISO 9001:2015 i stosować w powiązaniu z tą normą. Celem artykułu jest omówienie propozycji zastosowania podejścia procesowego w powiązaniu z poszczególnymi wymaganiami standardu IATF 16949:2016 w procesach przedsiębiorstwa produkcyjnego. 1. Historia standardu IATF 16949 Wraz w rozwojem systemów jakości opartych o normy serii ISO 9000, branża motoryzacyjna zaczęła dbać o doprecyzowanie szczegółowych wymagań specyficznych dla producentów pojazdów. Wielka Trójka, czyli trzy amerykańskie koncerny samochodowe, wydała dla dostawców amerykańskich i europejskich standard QS 9000, w ślad za którym powstawały analogiczne standardy: niemiecki VDA 6.1, francuski EAQF i włoski AVSQ. W celu osiągnięcia ogólnoświatowej harmonizacji różnych systemów oceny i certyfikacji w łańcuchu dostaw przemysłu motoryzacyjnego w roku 1999 International Automotive Task Force (IATF) wydała specyfikację techniczną ISO/TS 16949 (wydanie pierwsze). Kolejne jej wydania (wydanie drugie 5 2017 L i s t o p a d z roku 2002 i wydanie trzecie z roku 2009) były konieczne zarówno w związku z rozwojem przemysłu motoryzacy więcej »
 
  kup!  
Rekomenduj znajomym
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest
  • Aktualnoś›ci
  • Bestsellery
2018-04-20

Pionier na SAWO»

2018-04-19

O wypadkach w Rzeszowie»

2018-04-13

Żywność a zdrowie»

2018-04-03

Ejendals na SAWO»

2018-03-29

O bhp w Luksemburgu»

2018-03-28

III edycja FORUM JAKOŚĆ DOSTAWCÓW»

2018-03-27

T E C H N I C U S 2 0 1 8»

2018-03-22

Środki ochrony indywidualnej»

2018-03-21

Agnieszka Sobczak-Kupiec Wynalazczynią 2017 »

2018-03-16

Targi Maintenance»

Problemów z budynkami ciąg dalszy - część 2

PRZEGLĄD GEODEZYJNY
(2018-3)»

Zawiadomienia o czynnościach wznowienia znaków granicznych, wyznaczenia punktów granicznych lub ustalenia przebiegu granic działek ewidencyjnych

PRZEGLĄD GEODEZYJNY
(2018-3)»

O dronach w trzech aktach

PRZEGLĄD GEODEZYJNY
(2018-3)»

Bocznikowanie zwarć jednofazowych w sieci SN z układem gaszenia zwarć przemijających

WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
(2018-3)»

Wpływ pola magnetycznego na zawartość 5-hydroksymetylofurfuralu, aktywność diastazy oraz zmiany w widmach ATR-FTIR w świeżych miodach gryczanych

PRZEMYSŁ CHEMICZNY
(2018-3)»

Nowatorskie podejście do zarządzania jakością w branży morskiej na przykładzie stoczni Ostróda Yacht

PROBLEMY JAKOŚCI
(2018-3)»

Monitoring jakości wody technologicznej jako istotny element systemu HACCP

PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
(2018-3)»

Wydzielanie wyższych kwasów tłuszczowych z ubocznego produktu rafinacji olejów roślinnych (soapstock)

PRZEMYSŁ CHEMICZNY
(2018-3)»

Zagrożenia mikrobiologiczne występujące w produktach mięsnych

PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
(2018-3)»

Zespół doradczy do spraw rozwiązań systemowych w geodezji i kartografii - Zespołu nie ma - i co dalej?

PRZEGLĄD GEODEZYJNY
(2018-4)»

r e k l a m a

LISTA CZASOPISM

  • ATEST - OCHRONA PRACY
  • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
  • CHŁODNICTWO
  • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
  • DOZÓR TECHNICZNY
  • ELEKTROINSTALATOR
  • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
  • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
  • GAZETA CUKROWNICZA
  • GOSPODARKA MIĘSNA
  • GOSPODARKA WODNA
  • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
  • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
  • MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
  • MATERIAŁY BUDOWLANE
  • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
  • ODZIEŻ
  • OPAKOWANIE
  • PROBLEMY JAKOŚCI
  • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
  • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
  • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
  • PRZEGLĄD MECHANICZNY
  • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
  • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
  • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
  • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
  • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
  • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
  • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
  • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
  • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
  • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
  • SZKŁO I CERAMIKA
  • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
  • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
  • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH

WYSZUKIWANE FRAZY

Aura żywność ekologiczna filtracja Inżynieria materiałowa konserwanty suszenie grzyby przemysł chemiczny elektronika grafen hACCP logistyka cukier Herbata gospodarka mięsna miód materiały budowlane gospodarka wodna transglutaminaza dodatki do żywności pszenica Żarczyński ksylitol przegląd elektrotechniczny chleb ryby olej lniany pieczywo amarantus olej rzepakowy jakość atest 7 kukurydza czekolada gluten gmo antyoksydanty LED kaizen mleko iso 22000 ocena ryzyka drożdże błonnik makaron ochrona przed korozją pompy ciepła Kociołek-Balawejder przemysł spożywczy problemy jakości żywność funkcjonalna przegląd papierniczy wino lody Przegląd Mleczarski orkisz proso Kawa WZBOGACANIE ŻYWNOŚCI antocyjany ekstruzja zamrażanie nanotechnologia polifenole kakao kiełki kontakt aluminium zielona herbata analiza sensoryczna błonnik pokarmowy sól opakowania mięso reologia ocena ryzyka zawodowego rokitnik olejki eteryczne ARONIA opakowania aktywne enzymy karotenoidy jęczmień masło dynia kofeina mąka biogaz kefir liofilizacja ścieki fotowoltaika żyto jakość żywności wiadomości elektrotechniczne celiakia przyprawy probiotyki piwo
  • WYDAWNICTWO | PRENUMERATA | REKLAMA | DRUKARNIA | KOLPORTAŻ | REGULAMIN E-USŁUG
Projekt i wykonanie: Pragma Software