Wyniki 11-20 spośród 154 dla zapytania: authorDesc:"Katarzyna Oleksy"

Branża piwowarska ogłosiła wyniki za 2008 r.

Czytaj za darmo! »

Branża piwowarska odnotowuje wyraźne spowolnienie i chociaż 2008 r. zamknęła wzrostem sprzedaży o 1,7%, to zapoczątkowane w 2008 r. spadki są kontynuowane. W minionym roku browary sprzedały 35,6 mln hl piwa (93 l/os./rok). W IV kwartale 2008 r. zanotowano spadek sprzedaży (o 0,8%) w stosunku do analogicznego okresu w 2007 r. Wstępne badania przeprowadzone po styczniu 2009 r. potwierdzają kontynuację trendu zapoczątkowanego w IV kw. 2008 r. W strukturze sprzedaży wg opakowań trendy się utrzymują. Najlepiej sprzedaje się piwo rozlane do puszek (47%), 1-procentowy spadek w stosunku do 2007 r. odnotowano dla butelek (46%) i opakowań typu KEG (7%). Spadek sprzedaży w opakowaniach typu KEG (potwierdzony w badaniach) potwierdza fakt, że zmniejsza się spożycie piwa w gastronomii. Związek[...]

Co nowego w świecie aromatów i dodatków do żywności - marzec 2009 r.

Czytaj za darmo! »

IFF otwiera nowe Centrum Kreatywności w Sao Paulo International Flavors & Fragrances Inc. otworzyło 20 marca nowoczesne Centrum Kreatywności w Sao Paulo w Brazylii. Centrum zapewnia wszystkim klientom IFF wszelkie narzędzia wsparcia kreatywnego i technicznego. Nowa czterokondygnacyjna placówka o powierzchni 8500 m2 znajduje się w miejscowości Santana do Parnaiba, 23 km od centrum Sao Paulo. "IFF jest nastawiony na pomoc swoim klientom w rozwoju ich marek. By temu podołać, musimy utrzymywać pozycję lidera w nauce, kreatywności i dobrze rozumieć potrzeby klienta. Centrum Kreatywności w Sao Paulo jest kolejnym dowodem na to, że wywiązujemy się z naszych zobowiązań" - powiedział Robert M. Amen, prezes i CEO IFF. Inwestycja ta umacnia obecność firmy na rynku latynoamerykańskim i jest c[...]

Anuga FoodTec 2009 - najnowsze rozwiązania dla producentów napojów i żywności (cz. 1)

Czytaj za darmo! »

Największe międzynarodowe targi technologii dla żywności i napojów Anuga FoodTec w tym roku odbyły się już po raz piąty. To wiodąca w świecie specjalistyczna impreza targowa, która w swojej ofercie obejmuje wszystkie aspekty produkcji napojów i żywności, zaczynając od przetwórstwa, poprzez pakowanie, aspekty związane z higieną i bezpieczeństwem, po magazynowanie i dystrybucję. W tym roku Anugę FoodTec odwiedziło blisko 34 tys. gości ze 114 krajów, z czego ponad 15 tys. byli to goście zagraniczni. Podczas targów zwiedzających najbardziej interesowały zagadnienia związane z automatyką, pakowaniem, zapewnianiem higieny i bezpieczeństwa żywności. Swoją ofertę zaprezentowało 1194 wystawców z 39 krajów, co stanowi ilość porównywalną do tej z poprzedniej edycji, wtedy wystawiało si[...]

Co nowego w świecie aromatów i dodatków do żywności – kwiecień 2009 r.

Czytaj za darmo! »

? Ajinomoto czeka na zatwierdzenie nowego słodzika Wiodący dostawca aspartamu na świecie, Ajinomoto Company Inc. ubiega się o zgodę na zatwierdzenie przez FDA swojego nowego, innowacyjnego słodzika - Advantame. Słodzik Advantame charakteryzuje się czystym, słodkim, zbliżonym do cukru smakiem i jest słodszy od większości obecnie dostępnych na rynku słodzików niskokalorycznych i niezawierających kalorii. Firma spodziewa się, że będzie on szeroko stosowany przez producentów napojów i żywności. Świadomość konsumentów tego, jak ważna dla zdrowia człowieka jest prawidłowa waga, powoduje wzrost popytu na dodatki do żywności nadające produktom dobry, słodki smak, ale bez dodatkowych kalorii. Czysty, zbliżony do cukru smak słodzika oznacza, że będzie się dobrze komponował z cukrem i syrope[...]

Anuga FoodTec 2009 - najnowsze rozwiązania dla producentów napojów i żywności (cz. 2)

Czytaj za darmo! »

Targi Anuga FoodTec to impreza, na której prezentowane są najnowsze innowacyjne rozwiązania dla przemysłu spożywczego. Rozwiązania te opracowywane są według obecnie dominujących trendów, którymi są: higiena, automatyzacja i wydajność energetyczna. Higiena dla przemysłu spożywczego jest sprawą priorytetową, dlatego jest też wyzwaniem dla producentów maszyn. W świecie dominuje trend na świeżą, minimalnie przetworzoną żywność, która zachowuje naturalne wartości odżywcze. Przykładem technologii stosowanej w tym przypadku jest pakowanie aseptyczne, którego technologia poddawana jest ciągle rozszerzeniu i udoskonalaniu. Automatyzacja i robotyzacja produkcji to najbliższa przyszłość przemysłu spożywczego pozwalająca nie tylko na redukcję kosztów, ale wpływająca korzystnie na jakość [...]

Co nowego w świecie aromatów i dodatków do żywności - czerwiec/lipiec 2009 r.

Czytaj za darmo! »

􀁘 PureCircle przewiduje duże zyski Dostawca słodzika z Reb A otrzymywanego ze stewii - firma PureCircle, spodziewa się większego o 420% zysku w tym roku. We wrześniu firma ogłosi wyniki za zakończony 30 czerwca rok rozrachunkowy. PureCircle już teraz przewiduje, że zysk netto wyniesie przynajmniej 11 mln USD, a spodziewana sprzedaż będzie miała wartość nie mniejszą niż 62 mln USD. Tak dobre wyniki są następstwem uznania w ubiegłym roku w USA słodzika ze stewii za GRAS. PureCircle, którego największym odbiorcą jest gigant PepsiCo, dostarcza swój produkt 25 innym odbiorcom, a z ponad 100 producentami napojów i żywności prowadzi zaawansowane rozmowy biznesowe. 􀁘 DSM Nutritional Products i Lonza umacniają współpracę Współpraca między spółkami sięga 1965 r. Przez cał[...]

Co nowego w świecie aromatów i dodatków do żywności - sierpień 2009 r.

Czytaj za darmo! »

Brenntag umacnia swoją obecność na rynku azjatyckim 17 sierpnia br. światowy lider w dziedzinie dystrybucji chemicznej, firma Brenntag, zainaugurowała otwarcie swojej nowej lokalizacji w Hong Kongu. Lokalizacja ta umożliwia łatwy dostęp do delty Pearl River na południu Chin, jednej z najważniejszych stref ekonomicznych. Ponadto jest znaczącym uzupełnieniem międzynarodowej sieci dystrybucji firmy Brenntag. Filia w Hong Kongu obsługiwać będzie sektory żywnościowy oraz polimerów, będzie także dystrybuować produkty chemiczne dla takich firm, jak Rhodia czy Roquette. W 2008 r. sprzedaż firmy Brenntag wyniosła 7,4 mld EUR (10,8 mld USD). Firma posiada 300 lokalnych biur w 64 krajach na całym świecie, w których zatrudnionych jest 11 tys. osób. 􀁘 Zysk firmy Cargill spada, ale wi[...]

Co nowego w świecie aromatów i dodatków do żywności – październik 2009 r.

Czytaj za darmo! »

Naturex tworzy spółkę z Naturaceutical Group Naturaceutical Group - wiodąca hiszpańska korporacja biotechnologiczna specjalizująca się w badaniach oraz rozwoju funkcjonalnych składników czynnych oraz suplementów diety - i francuski dostawca naturalnych składników żywności Naturex sformalizowały z końcem września umowę dotyczącą połączenia. Fuzja dwóch wiodących spółek giełdowych z branży dodatków daje im pozycję lidera na świecie. Gdy połączenie zostanie ostatecznie zakończone, firmy będą miały zakłady produkcyjne w Europie (Francja, Włochy, Hiszpania, Szwajcaria i Wielka Brytania), USA, Maroku, Australii, Brazylii oraz własne biura sprzedaży w USA, Europie i w Azji, co jest bardzo korzystne dla rozwoju i konsolidacji tego sektora. Spółka będzie działać pod zarządem firmy Naturex[...]

Co nowego w świecie aromatów i dodatków do żywności - listopad 2009 r.

Czytaj za darmo! »

Technologia TensVida firmy DSM ponownie nagrodzona za innowacyjność Rozwiązanie TensVida zawiera naturalnie występujące peptydy, które - jak wykazały badania kliniczne - mają zdolność kontroli ciśnienia tętniczego krwi. Aktywne peptydy (IPP) izoleucyna-prolina-prolina chociaż występują naturalnie w produktach mlecznych, są nieaktywne w pierwotnym białku mleka. DSM opracował innowacyjną technologię enzymatycznego uwalniania i aktywacji peptydów. TensVida nadaje się do szerokiej gamy aplikacji począwszy od jogurtów, soków, wód, po batony zbożowe i suplementy diety. Technologia TensVida otrzymała już wiele międzynarodowych wyrazów uznania przez przemysł, w tym NaturAward dla najbardziej innowacyjnego składnika żywności na Naturcon 2009, złoto na konkursie HiE 2008 i dwa wyróżnienia [...]

Co nowego w świecie aromatów i dodatków do żywności – grudzień 2009 r.

Czytaj za darmo! »

 Symrise kupił zakłady w Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie Firma Symrise kupiła firmę Futura Labs specjalizującą się w produkcji aromatów i naturalnych ekstraktów dla przemysłu spożywczego, kosmetycznego, perfumeryjnego i artykułów gospodarstwa domowego. Dzięki temu przejęciu Symrise realizuje strategię dominacji na rynku afrykańskim i bliskowschodnim. To właśnie tu w najbardziej rozwijających się regionach świata firma Futura Labs ma swoje zakłady (Kair i Dubaj).  Danisco kupiło Sorbial Firma Danisco nabyła rolniczą firmę biotechnologiczną Sorbial, której obroty w 2008 r. wyniosły ponad 1 mln EUR. Sorbial jest oddziałem francuskiej grupy Vallee. Transakcja ta wzmacnia możliwości Danisco na polu rozwiązań dla zdrowego żywienia zwierząt i produkcji związanej[...]

« Poprzednia strona  Strona 2  Następna strona »