Zastosowanie Modelu EFQM do doskonalenia organizacji
Artykuł otwiera serię publikacji poświęconych doskonaleniu organizacji przy pomocy Modelu Doskonałości EFQM. Jej celem jest zaprezentowanie praktycznych sposobów doskonalenia stosowanych przez najleps[...]
Pierwsze kroki w stosowaniu Modelu EFQM
W poprzednim artykule zaprezentowano Model EFQM i zasady doskonałości, na jakich się opiera oraz uzasadniono jego wybór jako metody doskonalenia organizacji. Omówiono również europejski system nagród [...]
Pomiar postępów na drodze do doskonałości
Trzeci z serii artykuł nt. Modelu EFQM omawia ocenę punktową organizacji. Metodologia EFQM umożliwia uzyskanie zobiektywizowanej, powtarzalnej oceny punktowej w celu mierzenia postępów w rozwoju firmy[...]
Uczenie się Modelu EFQM
Seria ta adresowana jest przede wszystkim do menedżerów - praktyków, którzy mają za sobą wdrożenie ISO 9001 i chcą wprowadzić swoje organizacje na wyższy europejski poziom. Model Doskonałości Europejs[...]
Kryteria Modelu EFQM. Przywództwo
W serii publikacji na temat Modelu EFQM przystępujemy do omówienia dziewięciu kryteriów tworzących Model. Posługując się przykładami z krajowych firm chcemy pokazać jakie silne strony i obszary do dos[...]
VII Sesja Międzynarodowej Szkoły Jakości - Europejski Model Zarządzania
Taki temat miała w tym roku VII Międzynarodowa Szkoła Jakości, zorganizowana 20 września w Hotelu Mercure w Warszawie, która zgromadziła ponad 90 uczestników, w tym kilkunastu prezesów i dyrektorów ge[...]
Kryterium 2 Modelu EFQM. Polityka i strategia
Kontynuujemy omawianie dziewięciu kryteriów tworzących Model EFQM. Posługując się przykładami z krajowych firm chcemy pokazać jakie silne strony i obszary do doskonalenia są często identyfikowane w tr[...]
Kryterium 3 Modelu EFQM. Pracownicy
Kontynuujemy omawianie dziewięciu kryteriów tworzących Model EFQM. Posługując się przykładami z krajowych firm chcemy pokazać jakie silne strony i obszary do doskonalenia są często identyfikowane w tr[...]
Kryterium 5. Procesy
Zarządzanie przez procesy i fakty jest jedną z fundamentalnych zasad zarządzania sformułowanych przez doktora Edwardsa W. Deminga ponad 50 lat temu. W nowszym ujęciu Europejskiej Fundacji Zarządzania [...]
Budowa partnerskich relacji pomiędzy krajowymi firmami i najlepszymi firmami europejskimi...
Po wejściu Polski do UE, Europejska Fundacja Zarządzania Jakością traktuje wzmocnienie konkurencyjności polskich przedsiębiorstw jako kluczowy element realizacji swojej wizji "Świata, w którym przoduj[...]