Znaczenie ekspozycji w kanałach dystrybucji
Coraz więcej przekazów reklamowych oraz rosnące koszty tradycyjnych kanałów komunikacji marketingowej, w tym zwłaszcza reklamy masowej, skłaniają zarówno teoretyków, jak i praktyków marketingu do bliższego zainteresowania się możliwościami, jakie stwarza dobra ekspozycja produktów w miejscu ich sprzedaży. Do działań tego rodzaju, oprócz zarysowanych powyżej tendencji, skłaniają także wyniki[...]
Preferencje gości ponad wszystko
Każdy zakład gastronomiczny działa w innym miejscu i jest nastawiony na świadczenie określonej gamy usług, dlatego też większość decyzji powinna być podejmowana indywidualnie, biorąc pod uwagę warunki[...]
Goście starannie wybrani
Podstawą zarządzania marketingowego jest kierowanie oferty do zbliżonej grupy klientów, czyli segmentu rynkowego. Skuteczność w zakresie działalności gastronomicznej będzie wyższa, jeśli świadomie dok[...]
Rozpoznać i ugościć
Skuteczność marketingowego zarządzania lokalem gastronomicznym zależy w dużej mierze od znajomości zachowań gości. Skoro sukces rynkowy jest pochodną dostosowania usługi do potrzeb klientów, to warto [...]
Pozytywne relacje
Restauracja bądź kawiarnia tworzą pewne ramy dla spektaklu, jakim staje się kontakt gościa z personelem. Wielu pracowników zakładów gastronomicznych jest obdarzonych swoistym talentem w zakresie obsłu[...]
ABC marketingu. Marketingowe zarządzanie piekarnią i cukiernią
W gospodarce centralnie sterowanej, zarządzanie piekarnią i cukiernią sprowadzało się głównie do nadzorowania produkcji. Klienci ustawiali się w kolejkach, aby kupić chleb, bułki lub ciastka, a ich za[...]
ABC marketingu. Znaczenie psychologii w zarządzaniu marketingowym
Na wstępie pragniemy powiedzieć, że oma wiane reguły łączą się z możliwością wywierania wpływu na innych. Z tego względu mogą być one wykorzystywane albo do motywowania innych, albo manipulowania inn[...]
ABC marketingu. Zachowania nabywców i segmentacja
Klasyczne działanie przedsiębiorstw w czasach przed wykrystalizowaniem się spójnej orientacji marketingowej było następujące: uruchomimy produkcję i wyrobów, których - jak nam się wydaje - oczekują kl[...]
ABC marketingu. Merchandising
W kolejnym artykule z cyklu poświęconego orientacji marketingowej firm funkcjonujących w branży piekarniczo-cukierniczej, postaramy się przybliżyć Czytelnikom zagadnienie merchandisingu. w poprzednich[...]
ABC marketingu. Budowa marki i wizerunku firmy
Po opisie najbardziej przydatnych zasad merchandisingu nadszedł czas. aby zająć się jednymi z najbardziej fundamentalnych kwestii marketingu, a mianowicie marką i wizerunkiem firmy. Tematyka, która bę[...]