Promocja przedsiębiorstw należących do przemysłu hutniczego żelaza i stali - teoria i praktyka. Elementy promicji mix na przykładzie Huty Katowice
Przedstawiono działania promocyjne stosowane w przedsiębiorstwach przemysłu hutniczego żelaza i stali, w szczególności promocję mix, która obejmuje: reklamę, public relations, promocję sprzedaży, sprz[...]
Analiza strategiczna uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych przedsiębiorstwa hutniczego podstawą wyboru strategii działań rynkowych
W pracy zaprezentowano wyniki analizy strategicznej wykonanej dla przedsiębiorstwa hutniczego. Zastosowano metodę SWOT/TOWS i opracowano scenariusze stanów otoczenia. Rozpatrywano trzy sytuacje: optym[...]
Sytuacja na rynku hutniczym - zmiany, statystyka, prognozy
Artykuł zawiera analizę zmian, jakie wystąpiły na rynku hutniczym (ujecie makro i mikro). Analizą objęto następujące obszary rynku hutniczego: strukturę popytu, strukturę podaży, strukturę cen na stal[...]
Wybrane zagadnienia z rozwoju wiedzy w przedsiębiorstwie hutniczym
Artykuł jest prezentacją wybranych zagadnień z zakresu zarządzania wiedzą. Zagadnienia przedmiotowego procesu przedstawiono zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Jako studium przypadku po[...]
Leksykon pojęć nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem
U progu XXI wieku pojawiło się wiele nowych metod, technik związanych z procesem zarządzania. W skali globalnej, w odniesieniu do rynków krajowych, a nawet regionalnych i lokalnych, warunkiem przetrwa[...]
Ekologiczne efekty procesu restrukturyzacji w przedsiębiorstwie hutniczym
Polityka i strategia funkcjonowania przedsiębiorstw hutniczych jest ściśle związana z restrukturyzacją sektora. W grudniu 1992 roku rząd polski zaakceptował ramowy program restrukturyzacji sektora hut[...]
Zarządzanie tożsamością przedsiębiorstwa hutniczego
Artykuł jest prezentacją wybranych zagadnień z zakresu zarządzania tożsamością w przedsiębiorstwach hutniczych. Tożsamość, wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa to pojęcia na trwale związane ze strat[...]
Identyfikacja znaczących aspektów środowiskowych dla przedsiębiorstw produkcyjnych sektora hutniczego
Celem artykułu jest przedstawienie kryteriów i metod identyfikacji znaczących aspektów środowiskowych związanych z działaniami produkcyjnymi przedsiębiorstw hutniczych. Znaczące aspekty środowiskowe t[...]
System społecznej odpowiedzialności biznesu - nowe wyzwanie dla przedsiębiorstw sektora hutniczego
Tematem artykułu jest analiza jednego z najważniejszych zagadnień zarządzania przedsiębiorstwem, jakim jest tworzenie systemu społecznie odpowiedzialnego biznesu. Celem artykułu jest teoretyczne zdefi[...]