Wyniki 1-10 spośród 18 dla zapytania: authorDesc:"Tacjana Pazura"

Nowości w kolekcji Luminor

Czytaj za darmo! »

Ceramika Gardenia Orchidea, czołowy włoski producent płytek ceramicznych ściennych i podłogowych, dzięki połączeniu nauki i technologii, doświadczenia ceramicznego i wyszukanego gustu charakterystycznego dla "gardeniowskiego" designu, rozszerzyła w 2009 r. kolekcję lUMiNOr o kolory biały i czarny (fotografie). LUMINOR ŚCIANy biel i czerń potwierdza zgodność większości producentów o nie przemijaniu mody i elegancji tych dwóch zestawień kolorystycznych. Płytki o powierzchni delikatnej matowej satyny oferowane są w formacie: 32,5 x 97,7 cm; 16,1 x 97,7 cm; 7,9 x 97,7 cm rektyfikowane i modularne, grubości 12 mm. Dekory: nowością jest moduł dekoracyjny cassiopeia formatu 32,5 x 97,7 cm z motywami w kolorze złota i srebra wybijającymi się w tle czerni i bieli oraz moduł[...]

Czy włoska płytka uchroni się od kryzysu?

Czytaj za darmo! »

Słowo kryzys niewątpliwie kojarzy się wszystkim źle. Historia przypomina bowiem przebieg największego kryzysu gospodarczego na skalę światową jaki miał miejsce w latach 30-tych XX wieku. Dziś jesteśmy świadkami podobnych wydarzeń. Wysoko uprzemysłowione kraje Europy Zachodniej przeżywają obecnie załamanie finansowo- ekonomiczne o nie mniejszej skali i zasięgu jak wtedy. Przekłada się on także na rynek budowlany i ściśle z nim związane materiały wykończeniowe jakimi są płytki ceramiczne. Włoski rynek ceramiczny, jako najbardziej znany na świecie, może zatem być "termometrem" aktualnej sytuacji w sektorze w pojęciu globalnym. Pomimo jakości i bezdyskusyjnych walorów estetycznych płytek ceramicznych "made in italy", którymi zdobyły zaufanie i aprobatę konsumentów na c[...]

CERSAIE 2009 Międzynarodowy Salon Ceramiki i Artykułów Wyposażenia Łazienek

Czytaj za darmo! »

Targi Cersaie w Bolonii to coroczne spotkanie, na którym nie może zabraknąć nie tylko zwiedzających, ale przede wszystkim profesjonalistów z branży płytek ceramicznych i artykułów wyposażenia łazienek, architektów i projektantów wnętrz, wykonawców i developerów z pięciu kontynentów, którzy przyjeżdżają tu po to, aby zapoznać się z ostatnimi nowościami i tendencjami w rozwiązaniach architektonicznych w mieszkalnictwie na kolejne lata. Tegoroczne targi CERSAIE otworzyły swoje podwoje we wtorek 29 września i trwały do soboty 3 października. Cała powierzchnia ekspozycyjna została zagospodarowana. Wystawiało się na nich 1036 firm z 34 krajów, podzielonych na dwie kategorie branżowe: producenci płytek ceramicznych - 510 przedsiębiorstw w tym: 181 z zagranicy i 329 z Włoch[...]

Zwiastun optymizmu na rynku płytek ceramicznych

Czytaj za darmo! »

Na podstawie dostępnych statystyk z 2009 r. wyniki produkcji włoskich płytek ceramicznych odzwierciedlały światowy kryzys. Analiza rynków światowych potwierdziła, że popyt i wzrost produkcji nie był jednorodny i był korzystny tylko dla niektórych kontynentów. W 2009 r. w porównaniu do 2008 r. istotny wzrost produkcji i sprzedaży płytek ceramicznych zanotowały Azja i Ameryka Płn., a w szczególności USA, natomiast w Unii Europejskej nastąpiły spadki tych samych parametrów. Dotychczasowe europejskie "lokomotywy" w produkcji płytek ceramicznych takie jak Włochy, Hiszpania i Niemcy uzyskały także wyniki ujemne. Pomimo tego w 2009 r. Włochy obroniły i potwierdziły swoją trzecią pozycję wśród światowych liderów i drugą pozycję po Chinach w eksporcie. Należy podkreślić, że Włochy są jednym z głównych eksporterów płytek ceramicznych, a ich wyroby osiągają najwyższą średnią cenę w eksporcie tj. 11,1 euro/m2 (+1,78%), podczas gdy najwięksi konkurenci Hiszpanie 7,2 euro/m2 oraz Chiny 3,1 euro/m2. Struktura branży płytek ceramicznych we Włoszech w 2009 r. w porównaniu z 2008 r. wygląda następująco: 181 przedsiębiorstw ƒƒ (-14 jednostek); 273 zakłady produkcyjne (-17 jedno- ƒ ƒ stek) z 508 pracującymi piecami. Produkcja włoskich przeds[...]

Nowe technologie w produkcji szkliwionych gresów porcelanowych

Czytaj za darmo! »

O becnie zaawansowane techniki upiększania i polepszania jakości płytek ceramicznych są wykorzystywane najczęściej w przypadku szkliwionych gresów porcelanowych grubości standardowej 8 - 12 mm bądź gresów o zredukowanej o ok. 50% grubości, tj. 4,5 mm, oczywiście z zachowaniem parametrów mechanicznych. Gresy porcelanowe szkliwione przeżywają prawdziwy boom handlowy i pomimo kryzysu w branży wielkość ich produkcji sukcesywnie się zwiększa. Dzieje się tak dlatego, że tego typu wyroby mają wszechstronne zastosowanie w nowoczesnym budownictwie. Gres szkliwiony układany jest na ścianach i podłogach wewnątrz i na zewnątrz budynku, np. tarasy, elewacje. Dla przypomnienia, krótko opiszę podstawowe zalety i parametry szkliwionych gresów porcelanowych, w taki sposób, aby lepiej zrozumieć nowe rodzaje wykończenia powierzchni płytek, jak: polerowanie, lappatura czy Hi-Coat System. Gres porcelanowy szkliwiony to płytki jednokrotnie wypalane, o zwartej strukturze masy, która jest całkowicie [...]

Włoski przemysł płytek ceramicznych


  Fantazja włoskich projektantów płytek od wielu lat uwodzi klientów na całym świecie. Nawet szalejący kryzys ekonomiczny nie osłabił apetytu miłośników pięknych i funkcjonalnych wnętrz na włoskie wzornictwo i jakość wykonania. Nadal na światowym rynku płytek ceramicznych włoskie fabryki mają czołową pozycję. Na ten sukces składa się wiele czynników. Przyjrzyjmy się historii jednego z największych na świecie regionów produkcji płytek, jakim jest Sassuolo. Model marketingowy włoskiego przemysłu płytek ceramicznych ma swą genezę w przemyślanej koncentracji wytwórców w określonych strefach geograficznych. Większość włoskich fabryk (ok. 180) mieści się w promieniu do 100 km (w regionie Emilia - Romagna i jego prowincjach Sassuolo - Scandiano - Castellarano - Spilamberto). Inne prowincje to np. Imola i Faenza. Dlaczego właśnie w tych miejscach zlokalizowano fabryki płytek? Przyczyny tkwią w odległej historii sięgającej czasów etruskich i rzymskich. rzemieślnicy tworzyli wówczas podziwiane do dziś artefakty, porcelanowe wazy, mozaiki, dekoracje ścian, basenów, elementy wystroju starożytnych pałaców i willi. Z dostępnych materiałów: szlachetnych kamieni, specyficznych, rzadkich glinek o wyjątkowych właściwościach plastycznych i naturalnej kolorystyce, powstały dzieła świadczące o twórczej wyobraźni i niezwykłym kunszcie rzemieślników. Piękno tych wyrobów, ich ponadczasowy, szlachetny styl do dziś stanowi inspirację dla mistrzów designu. Glinki z Sassuolo przetrwały klęski żywiołowe i zachowały żywe kolory pod tonami wulkanicznego popiołu, zalane morską wodą. Nie dziwi więc usytuowanie współczesnego centrum produkcji płytek ściennych i podłogowych w sercu region[...]

Włoski przemysł płytek ceramicznych po trzęsieniu ziemi w regionie Emilia-Romania


  Turysta przemierzający Włochy autem od północy wybiera zazwyczaj efektowną trasę A22. Monumentalna estakada tuż za przełęczą Brenner pozwala kontemplować widoki ośnieżonych szczytów alpejskich lodowców. Niebawem możemy podziwiać bajkowe krajobrazy Dolomitów okalających jezioro Garda. Im dalej na południe, okolica zmienia charakter. Za Mantuą wjeżdżamy na szeroką równinę, ograniczaną od wschodu wodami Adriatyku, a od zachodu zaś Morza Śródziemnego. Nizinny krajobraz wydaje się nudny i przewidywalny. Pola uprawne, sady, tereny przemysłowe nie przykuwają wzroku, świadczą jednak o wytężonej pracy zapewniającej byt mieszkańcom mijanych miejscowości. Emilię- -Romanię - żyzny pas równin rozciągający się między Piacenzą, Ferrarą, San Marino - od Ligurii i Toskanii oddziela pasmo Apeninów. Nam Polakom region ten jest bliski z innego powodu. 20 lipca 1797 r. w Caffe Dei Lutherani w Reggio Nell’Emilia - miasteczku między Parmą a Modeną - Józef Wybicki wyśpiewał główne partie Mazurka Dąbrowskiego. Utwór powstały na fali legionowego entuzjazmu w niedługim czasie stał się najpopularniejszą pieśnią zagrzewającą do boju Polaków rozsianych po całym świecie. Kilka lat temu Reggio Nell’Emilia doczekała się nawet wizyty prezydenta Polski w miejscu powstania naszego hymnu narodowego. W nocy z 19 na 20 maja 2012 r. mieszkańcy Finale Emilia i San Felice sul Panaro niedaleko Ferrary spali spokojnie. Zapowiadał się piękny wiosenny weekend. Kataklizm zaskoczył ludzi we śnie. W sobotę o godzinie 4.03 nad ranem sejsmografy w europejskich obserwatoriach zanotowały gwałtowny wstrząs o sile 6° (w dziewięciostopniowej skali Richtera). Epicentr[...]

Fasady wentylowane


  Fasady wentylowane są nie tylko ilustracją wyszukanego designu, ale także przykładem architektury bioklimatycznej i poszukiwaniem zrównoważonej symbiozy z naturalnym środowiskiem człowieka. W celu zrealizowania fasady wentylowanej konieczne jest skoordynowanie wielotorowych działań, począwszy od pomiarów geologicznych, pomiarów technicznych budynku, fazy projektowania, aż do ich montażu zgodnie z istniejącymi normami budowlanymi. Normy, z którymi polecam się zapoznać to: PN-EN ISO 6946:2008P Komponenty budowlane i elementy budynku. Opór cieplny i współczynnik przenikania ciepła. Metoda obliczania oraz PN-EN ISO 13786:2008P Cieplne właściwości użytkowe komponentów budowlanych. Dynamiczne charakterystyki cieplne. Metody obliczania. Na rynku istnieją firmy, które oferują gotowe systemy fasad wentylowanych. Składają się one z warstwy izolacyjnej zamocowanej do konstrukcji nośnej oraz okładziny zamontowanej do budynku za pomocą różnych systemów mocowań. Pomiędzy warstwą izolacyjną a okładzinową znajduje się szczelina powietrzna, która zapewnia naturalną wentylację, czyli tzw. efekt komina (rysunek 1). W przypadku oddalenia okładziny od konstrukcji muru, a tym samym od tzw. strony mieszkalnej, mur będzie chroniony przed szkodliwym oddziaływaniem promieni słonecznych, wilgoci, wody deszczowej,[...]

Przyszłość ceramiki od poezji do science fiction


  Targi Cersaie, to nie tylko miejsce prezentacji płytek ceramicznych z całego świata oraz trendów w ich rozwoju, ale również okazja do spotkań i robienia interesów. Dobrze przy tej okazji oddać głos młodzieży, gdyż od jej entuzjazmu i wyobraźni zależy przyszłość. Dzięki wsparciu naukowców oraz organizatorów Cersaie 2013 cztery grupy studentów: z Glasgow School of Art; IED Roma; Politecnico di Milano oraz Abadir Fine ArtsAcademy pracowały przez trzy miesiące nad wspólnym projektem zatytułowanym "Przyszłość ceramiki - od poezji do science fiction". Projekty zwycięzców zostały zaprezentowane podczas interaktywnej konferencji 24 września 2013 r. Niektóre z nich omówię w artykule.Kaitlyn De Biasse z Glasgow School of Art opracowała Na Nextel -[...]

Pięć tysięcy lat temu czyli o początkach ceramiki


  Trudno określić, od kiedy człowiek wykorzystywał wyroby ceramiczne. Z pewnością glazurowane cegły występowały już w starożytnej Mezopotamii - ich ślady odnaleziono w pałacu Warka w mieście Uruk datowanym na początek trzeciego tysiąclecia przed naszą erą, a więc ponad pięć tysięcy lat temu. Podobne znaleziska odkryto w miastach Nimrud i Khorsebad. Są one jednak prawie o połowę młodsze, gdyż pochodzą z początku pierwszego tysiąclecia p.n.e. Babilonia zasłynęła także z wykorzystywania glazurowanej ceramiki do dekoracji ulic i posągów zwierząt. W tej technice zdobiono słynną Bramę Isztar (fotografia 1) prowadzącą do świątyni Marduka, pochodzącą z VI w. p.n.e. Jej rekonstrukcję możemy dziś podziwiać w Muzeum Pergamońskim w Berlinie. Cywilizacje starożytnego Bliskiego Wschodu stosowały jednak ceramikę przede wszystkim w świątyniach. Z racji swojej trwałości spełniała rolę, jaką w średniowiecznej Europie miały witraże. Malunki na ceramice ukazywały w większości niepiśmiennym wyznawcom wydarzenia związane z ich religią. Ściany budynków sakralnych zdobiono także kolorowymi stożkami ceramicznymi. B[...]

 Strona 1  Następna strona »