Wyniki 1-1 spośród 1 dla zapytania: authorDesc:"ULRICH WEISE"

Insourcing - Outsourcing - Główna kompetencja

Czytaj za darmo! »

Produkcja papieru to obecnie biznes o malejącej rentowności, przynajmniej w odniesieniu do wielu rodzajów papieru. Skoro zawodzą próby podnoszenia cen sprzedaży (mimo że koszty energii, surowców, robocizny i inne rosną), a jednocześnie zostały wyczerpane możliwości prostego oszczędzania, pozostaje sięgnąć po koncepcje alternatywne. Rozwiązaniem alternatywnym w stosunku do podejścia, które można scharakteryzować słowami: "nadal tak, jak dotąd", jest określenie dziedzin w istotny sposób przyczyniających się do tworzenia wartości dodanej, a następnie dostosowanie do tego modelu biznesowego. Jednostka gospodarcza rozwija się dzięki swojej głównej kompetencji. Główna kompetencja jest cechą wyróżniającą jednostkę spośród innych i dającą jej przewagę konkurencyjną. Sukces przedsiębiorczy osiąga się, rozbudowując kompetencje, które najlepiej odpowiadają istniejącym potrzebom. Jeżeli więc w przedsiębiorstwie istnieją procesy biznesowe i związane z nimi zasoby, które nie przyczyniają się w istotny sposób do generowania wartości dodanej, wówczas wchodzi w rachubę poddanie ich procesowi outsourcingu. Z drugiej strony zasoby drogie, niedostępne lub dostępne w nieodpowiedniej jakości i ilości trzeba przyłączyć do struktur przedsiębiorstwa lub utworzyć na miejscu (insourcing). Z uwagi na to, że procesy biznesowe muszą dynamicznie dostosowywać się do wymagań rynku lub pojawiających się nowych szans, także główne kompetencje ulegają zmianie. Podobnie jest przy zmianie istotnych warunków ramowych, np. kosztów energii czy przepisów prawnych. Na przykład, wzrost cen pierwotnych źródeł energii oraz wzrost kosztów usuwania odpadów wskutek zakazu składowania na wysypiskach odpadów palnych spowodowały w przeszłości zmianę strategii poszczególnych producentów papieru, które pociągnęły za sobą całkowicie odmienny wynik końcowy. Zaopatrzenie zewnętrzne Przy okazji wydzielania ze struktury przedsiębiorstwa określonych procesów biznesowych czy obszarów[...]

 Strona 1