Wyniki 1-1 spośród 1 dla zapytania: authorDesc:"Tomasz Wegrzyn"

Kontrola jakosci obreczy kół po naprawach spawalniczych z wykorzystaniem chłodzenia mikrojetowego DOI:


  Streszczenie Coraz wyzsze normy jakosci podczas napraw pojazdów wymagaja poszukiwania nowych rozwiazan pozwalajacych na uzyskanie jak najlepszych efektów. Mimo ze producenci kół samochodowych ze stopów aluminium nie podaja zadnych zalecen ani instrukcji napraw, ze wzgledów ekonomicznych naprawy takie sa bardzo rozpowszechnione. Zakłady regeneracyjne oferuja naprawy uszkodzonych kół zarówno w zakresie prostowania, jak i spawania peknietych obreczy kołowych. W artykule opisano wyniki badan dazacych do podwyzszenia własnosci eksploatacyjnych kół ze stopów aluminium z krzemem regenerowanych metodami spawalniczymi z wykorzystaniem innowacyjnej technologii chłodzenia mikrojetowego zastosowanej tuz po procesie spawalniczym. Obecnie najpopularniejszym procesem spawalniczym dla tego typu elementów jest metoda MIG. Jako główny cel badan przyjeto działania dazace do poprawy własnosci eksploatacyjnych kół samochodowych wykonanych z siluminu, po naprawach spawalniczych. Po przeprowadzeniu serii badan w warunkach laboratoryjnych konieczne było przeprowadzenie serii badan na obiekcie rzeczywistym, w warunkach jak najbardziej zblizonych do rzeczywistej współpracy koła z podłozem. Postanowiono porównac ze soba własnosci kół oryginalnych, nigdy nie naprawianych, z własnosciami kół naprawianych metodami spawalniczymi. Jako metode spawalnicza przejeto proces MIG, a naprawy wykonywane były zarówno z wykorzystaniem dodatkowego chłodzenia mikrojetowego, jak równiez bez chłodzenia. Do typowych uszkodzen obreczy kół ze stopów lekkich mozna zaliczyc: - zagiecia kołnierza ochronnego na skutek np. gwałtownego wjechania pojazdu na kraweznik lub złego sciagania opony z obreczy, - uszkodzenia mechaniczne, [...]

 Strona 1