Wyniki 1-2 spośród 2 dla zapytania: authorDesc:"Agnieszka KAŃCZUKOWSKA-STADNIK"

Zarządzanie jakością a rozwój innowacji na rynku opakowań

Czytaj za darmo! »

Wdrożenie systemów zarządzania jakością ma, w większości przypadków, pozytywny wpływ na działalność innowacyjną przedsiębiorstw produkujących opakowania.Sytuacja gospodarcza w naszym kraju znajduje się pod wieloma względami w fazie rozwoju technologicznego. Branża opakowań zaliczana jest do grupy rynków intensywnie rozwijających się z racji m.in. wzrostu konsumpcji, zapotrzebowania na kreowa[...]

Innowacje produktowe a system zarządzania jakością


  Postuluje się zasadę harmonijnego uwzględnienia wymagań wszystkich podmiotów, będących uczestnikami łańcucha dostaw.Rozwój i wprowadzanie na rynek innowacji są niezbędne dla przetrwania przedsiębiorstwa. Proces rozwoju innowacji produktowych jest jednak obarczony wysokim ryzykiem. Wiele idei nowych rozwiązań, które wydawały się przełomowe i unikalne w pierwszej fazie tego procesu, okazują się na dalszych etapach niemożliwe do realizacji, bądź też po prostu analiza finansowa nie pozostawia złudzeń co do ich przyszłej rentowności. Niezwykle ważne są zatem pierwsze etapy procesu, gdyż generowane wówczas koszty są na relatywnie niskim poziomie. Podmioty, które korzystają z wielu źródeł innowacji mają szansę wybrać najlepsze koncepcje, w przypadku których prawdopodobieństwo komercjalizacji jest znacznie wyższe. W artykule podjęto próbę analizy różnych źródeł innowacji produktowych oraz prezentację wyników badań przeprowadzonych w tym zakresie na rynku opakowań. Jest też próba odpowiedzi na pytanie czy wdrożony system zarządzania jakością wpływa na wybór źródeł innowacji oraz zakres ich wykorzystania. Źródła informacji w procesie rozwoju innowacji produktowych W procesie rozwoju innowacji produktowych bardzo istotny jest dostęp do zróżnicowanych źródeł informacji, bowiem projektowanie nowych produktów oparte jest na ciągłym przetwarzaniu K.J. Petersen, R.B. Handfield, G.L. Ragatz: A model of supplier integration into new product development, The Journal of Product Innovation Management, Vol. 20, No. 4, 2003; pp. 284-299. informacji. Stały się one jednym z najdroższych towarów na rynku i są podstawowym warunkiem trwałego sukcesu gospodarczego. Zmieniają świat, reguły gry rynkowej, jak również zasady konkurowania. Wpływają na proces wytwarzania przez firmę jej produktów. Źródła informacji w procesie rozwoju nowego produktu mogą mieć charakter zarówno wewnętrzny i zewnętrzny. Z badań przeprowadzonych przez Polską Agencję Roz[...]

 Strona 1