Wyniki 1-10 spośród 15 dla zapytania: authorDesc:"Marek Sikora"

EU-FRESHBAKE - europejski projekt dotyczący optymalizacji technologii odroczonego wypieku pieczywa

Czytaj za darmo! »

Decydujemy się przedstawić Państwu poniższy tekst (z niewielkimi skrótami - całość dostępna w Redakcji) przedstawiający założenia projektu naukowo-badawczego w zakresie rozwoju przemysłowego sektora piekarskiego, który jest dofi nansowywany przez Komisję Unii Europejskiej. Głównym celem tego projektu jest obniżenie kosztów produkcji pieczywa (do 50 proc.) z zastosowaniem procesów mrożenia ciast[...]

Osiągnięcia i dalsze zamierzenia projektu EU Freshbake

Czytaj za darmo! »

W 12 nowych krajach członkowskich Unii Europejskiej spożywa się głównie pakowane pieczywo, o dłuższym okresie przydatności do spożycia. Szacuje się, że udział technologii odroczonego wypieku będzie wzrastać w tempie około 10 proc. rocznie, przy czym eksperci oceniają, że największy wzrost nastąpi w krajach zachodnich UE.Ponieważ do wypieku pieczywa przy zastosowaniu technologii odroczonego wypieku zużywa się więcej energii, aniżeli podczas konwencjonalnego wypieku, Unia Europejska zdecydowała się sfi nansować projekt EU FRESHBAKE, który działa od października 2006 roku. Celem tego projektu jest znalezienie możliwości obniżenia zużycia energii oraz zwiększenia wartości odżywczej pieczywa uzyskanego przy zastosowaniu technologii odroczonego wypieku. Projekt, którego czas realizacj[...]

ANALIZA SYMULACYJNA METODY SYNCHRONIZACJI RAMKOWEJ OPARTEJ NA SYMBOLACH PILOTA NAŁOŻONYCH NA CIĄG INFORMACYJNY DOI:10.15199/59.2018.6.70


  1. WSTĘP W bezprzewodowych systemach akwizycji danych zazwyczaj przesyłane są bardzo krótkie, nieprzekraczające 256 bajtów, wiadomości. Tym samym, w tego typu systemach, moduły radiowe oferują zazwyczaj niewielkie przepływności, a nadawane ramki są wyposażone w preambułę pozwalającą osiągnąć w odbiorniku stan ustalony układów automatycznej regulacji wzmocnienia ARW/AGC (Automatic Gain Control) oraz synchronizację czasu próbkowania, częstotliwości nośnej CFO (Carrier Frequency Offset) i fazy. Preambuła, dzięki unikatowej sekwencji symboli, pozwala jednoznacznie określić początek ramki, w tym w szczególności początek jej nagłówka - zawierającego, na przykład, adres punktu pomiarowego - oraz pola z ładunkiem danych - przenoszącego informacje użytkowe. W przypadku sieci sensorowej złożonej z wielu setek czujników, rozmieszczonych na bardzo małym obszarze, tak jak, na przykład, ma to miejsce w sieciach monitorujących stan konstrukcji mechanicznych SHM (Structural Health Monitoring) czas zajętości kanału radiowego odgrywa bardzo istotną rolę. Stąd przesyłanie w tego typu systemach preambuły oraz unikatowej sekwencji symboli, identyfikującej początek ramki, znacząco niebezpiecznie wydłuża czas zajętości kanału i jest nie do przyjęcia. Zasadnym wydaje się więc rozważenie metod pozwalających na skrócenie tego czasu, nawet gdy miało się to odbyć kosztem niewielkiego pogorszenia sprawności energetycznej systemu teletransmisyjnego. W zaprezentowanym w niniejszej pracy rozwiązaniu preambułę oraz unikatową sekwencję symboli identyfikującą początek ramki postanowiono zastąpić unikatową sekwencją synchronizacyjną zsumowaną ze strumieniem danych - ciągiem symboli informacyjnych. Po raz pierwszy tego typu koncepcję synchronizacji nałożonej na dane przenoszące informacje użyteczne przedstawili Mak[...]

Zaawansowany system wykrywania niepoprawnie zachowujących się użytkowników realizowany w projekcie FLAVIA


  Sieci bezprzewodowe odgrywają ogromną rolę w Internecie przyszłości. Niestety, nowoczesne sieci bezprzewodowe, których architektura jest budowana w sposób bardzo konserwatywny i sztywny, nie są w stanie nadążyć za wymaganiami obecnych usług oraz aplikacji. Międzynarodowy projekt FP-7 FLAVIA (FLexible Architecture for Virtualizable wireless future Internet Access), w którym aktywnie uczestniczy Katedra Telekomunikacji Akademii Górniczo-Hutniczej, wprowadza koncepcję programowalnych interfejsów. Umożliwiają one dostosowanie usług do możliwości sprzętowych sieci bezprzewodowych oraz optymalizację ich pracy. W projekcie tym założono możliwość przebudowy istniejących interfejsów sieci bezprzewodowych przez: powiększenie zasięgu działania interfejsów - umiejscowionych pomiędzy warstwami zależnymi od sprzętu oraz warstwami wyższymi, - zastosowanie dekompozycji funkcjonalności warstw fizycznej (PHY) oraz warstwy kontroli dostępu do medium (MAC), - umożliwienie programowania interfejsów na różnych poziomach abstrakcji, Niestety, wraz z wprowadzeniem nowej architektury oraz wszystkich wymienionych udoskonaleń pojawia się problem występowania w sieci bezprzewodowej nowych zagrożeń. W standardzie IEEE 802.11 przyjęto, że wszystkie stacje zachowują się prawidłowo. Tak być nie musi. Stacje (a dokładniej użytkownicy je kontrolujący) mogą wykazywać samolubne zachowanie w celu zwiększenia własnych korzyści (takich jak szybszy transfer danych). Wiele z mechanizmów sieciowych zaproponowanych w standardzie jest podatnych na samolubne zachowania stacji. W ramach projektu FLAVIA są rozważane takie niewłaściwe zachowania, jak: - niepoprawna konfiguracja parametrów EDCA (Enhanced Distributed Channel Access) stacji standardu IEEE 802.11, - niepoprawna konfiguracja wartości poziomu mocy nadawczej stacji, - niepoprawne wysyłanie przez stację ramek zarządzających. W artykule przedstawiono koncepcję budowy zaawansowanego systemu wykrywania użytkowni[...]

Analysis of data aquisition requirements for shm system in aircraft DOI:10.15199/59.2015.8-9.10


  The purpose of ASTYANAX (Aircraft fuselage crack monitoring system and prognosis through on-board expert sensor network) project [1] is the definition of a reliable, on-board Structural Health Monitoring (SHM) system performing integrity assessment of the fuselage structure in various loading situations. Two peculiar scenarios of aeronautical applications are considered in the project: fatigue and landing impact damages. SHM systems are designed and tested on a M i-8/17 helicopter. Those systems are entitled to monitor the presence of damages into the fuselage. Two different loads are considered, those coming from unusual landing operations, and those coming from flight manoeuvres and vibrations. During the work, two separated activities were carried out: first, a drop test of the entire helicopter, and second, a crack propagation inside one hot spot of the tail boom. Experimental activities permit to validate numerical models and to test the designed SHM equipment [2] [3]. This paper provides some recommendations on the measurement- setup configuration including the required sampling frequency and the number of bits per sample for the tested strain gauges and accelerometers. They were formulated based on the analysis of data gathered during drop tests performed in Poland on April 2014. The paper is organized as follows. In Section 2 we present objectives and motivation for this work, Section 3 addresses the analyzed sensors and their functional characteristics, in Section 4 we focus on the methodology for signal processing, next, showing results and giving recommendations in Sections 5 and 6. OBJECTIVES AND MOTIVATION The motivation to employ the abovementioned optimisation procedure comes from the observation that using the measurements with the maximum available frequency of sampling and coding a single sample with the maximum number of bits produces a huge amount of data. This might be very challenging and even can prod[...]

 Strona 1  Następna strona »