Wyniki 1-10 spośród 133 dla zapytania: authorDesc:"Tomasz Krawczak"

Tworzywa sztuczne: kryzys z widokami na poprawę


  Raport "Fakty o tworzywach sztucznych" to coroczna publikacja podsumowująca skalę produkcji, zapotrzebowania i odzysku tworzyw sztucznych w Europie. Jej najnowsza edycja ocenia sytuację branży w 2009 r. Materiał uzupełniliśmy informacją na temat sytuacji polskich producentów opakowań z tworzyw w 2010 r., jaką otrzymaliśmy od słupskiej firmy Plast-Box.Dane zamieszczone w "Faktach o tworzywach sztucznych" zostały zgromadzone dzięki współpracy Grupy Badań i Statystyki Rynku Tworzyw Sztucznych PlasticsEurope, Europejskiego Stowarzyszenia Przetwórców Tworzyw Sztucznych (EuPC) oraz Europejskiego Stowarzyszenia Recyklerów Tworzyw Sztucznych (EPRO); w przygotowaniu raportu uczestniczyły władze UE i poszczególnych krajów w nim uwzględnionych. Zdaniem twórców raportu, tworzywa sztuczne stanowią przykład globalnego sukcesu, czego dowodzi nieprzerwany rozwój tego rynku od przeszło pół wieku (wzrost z 1,5 mln ton w 1950 r. do 230 mln ton w 2009 r.). Największym producentem tworzyw są kraje europejskie, które dostarczają 24 proc. ich światowego ogółu. Znaczenia tej branży dla europejskich gospodarek nie sposób przecenić; w ok. 50 tys. firm - głównie w małych i średnich przedsiębiorstwach zajmujących się przetwórstwem - pracuje ponad 1,6 mln ludzi, którzy generują obroty powyżej 300 mld euro rocznie. Producenci wyróżniają ok. 20 różnych grup tworzyw sztucznych, występującychwlicznych odmianach. Pięć grup stanowią tworzywa wielkotonażowe: polietylen, w tym polietylen wysokociśnieniowy (PE-LD), liniowy polietylen wysokociśnieniowy (PE-LLD) i polietylen niskociśnieniowy (PE-HD), polipropylen (PP), polichlorek winylu (PVC), polistyren stały (PS) oraz spieniany (EPS), a także politereftalan etylenu (PET). Ta "wielka piątka" pokrywa około 75 proc. zapotrzebowan[...]

Mistrzowska kampania Pepsi Coli

Czytaj za darmo! »

Wspólny wysiłek EskoArtwork oraz Ball Packaging Europe przyczynił się do odniesienia historycznego sukcesu przez koncern Pepsi Co. Obie firmy wzięły aktywny udział w przygotowaniu kampanii promocyjnej Pepsi Coli na piłkarskie mistrzostwa świata, która wyniosła sprzedaż napoju na poziom dotychczas nieosiągalny dla jego producenta.Odbywająca się co cztery lata impreza, z którą pod względem popularności mogą się równać jedynie letnie igrzyska olimpijskie, zawitała w czerwcu i lipcu 20[...]

Lutowe spotkanie z fleksografią


  Pod hasłem "Fleksografia dla każdego" przebiegły pierwsze w tym roku, a dwudzieste drugie z kolei, Poligraficzne Konfrontacje. 17 lutego br. na Wydziale Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej zjawiła się kilkudziesięcioosobowa grupa przedstawicieli branży poligraficznej, słuchaczy studiów kierunkowych i dziennikarzy, by wysłuchać pięciu wykładów na temat tej, zyskującej coraz większą popularność, technologii druku wykorzystywanej w drukowaniu opakowań i etykiet.Prelegent Wojciech Górski z firmy GRAW przypomniał słuchaczom, że fleksografia to jedna z najmłodszych stażem, ale też - obok druku cyfrowego - najbardziej dynamicznie rozwijająca się technologia, która w czasie zaledwie dwóch dekad zapewniła sobie stabilny udział w rynku wytwarzania produktów poligraficznych. Traktowana jeszczewlatach 80. jako tania, prosta metoda druku dużych, pełnych płaszczyzn i mało skomplikowanych rysunków, nie spełniająca oczekiwań bardziej wymagających odbiorców, w kolejnej dekadzie przeszła metamorfozę jakości. Dzisiaj coraz więcej specjalistów stawia ją pod tym względem w jednym rzędzie z offsetem, a nawet wklęsłodrukiem, szczególnie w sektorze opakowaniowym. Nic dziwnego zatem, że organizatorzy Poligraficznych Konfrontacji - Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii PW - zdecydowali się jej poświęcić jedną z edycji swej imprezy. Wykład wstępny pt. "Fleksografia w rozwoju" wygłosił Krzysztof Januszewski ze Zrzeszenia Polskich Fleksografów, który przedstawił sytuację polskiego rynku fleksograficznego oraz przybliżył zagadnieni[...]

easyFairs: świat opakowań w pigułce


  23 i 24 marca w warszawskiej hali Expo XXI swój asortyment produktów i usług związanych z przemysłem opakowaniowym zaprezentowało kilkadziesiąt firm z Polski i z zagranicy. III edycja targów easyFairs Packaging Innovations stanowiła okazję do poznania nowości ofertowych, nawiązania kontaktów z potencjalnymi klientami i odnowienia z obecnymi, a także poszerzenia wiedzy dzięki uczestnictwu w wykładach learnShops, przygotowanych przez branżowych specjalistów. Według szacunków organizatorów, przez dwa dni pokazów stoiska odwiedziło ok. 2 tys. gości.Ideą easyFairs Packaging Innovations jest stworzenie szansy na spotkanie producentów opakowań ze zleceniodawcami z jednej oraz dostawcami maszyn, urządzeń, materiałów i rozwiązań z drugiej strony. To impreza, której celem jest propagowanie nowoczesnych i innowacyjnych sposobów na opakowanie tego, co da się opakować. Targi obejmują swym zasięgiem szeroką gamę różnych branż (spożywczą, kosmetyczną, farmaceutyczną, chemiczną itd.) i tematów (targi są poświęcone m.in. opakowaniom tekturowym, foliowym, innowacyjnym, projektowaniu i zarządzaniu marką, rozwiązaniom z zakresu druku czy nowościom w dziedzinie materiałów POS). Stąd obecność w tym roku na targach takich firm, jak Cezar S.A. A Chesapeake Company, Kornelis Caps & Closures, Lindal Ventil, Quartz, Reynders Etiketten, Sealed Air, Skanem Introl, Stora Enso, Suominen Flexibles czy Unilogo. 90 firm, które zdecydowały się na udział w tegorocznych dwudniowych targach[...]

Puszkowe fantazje


  "Urzeczywistniamy Państwa puszkowe fantazje, starając się, aby efekt końcowy był uciechą dla oczu, lecz także by spełniał wymagania funkcjonalności" - reklamuje swoją ofertę wrocławska firma Artbox, która od blisko 20 lat zajmuje się produkcją i dystrybucją ozdobnych puszek metalowych. W trakcie targów easyFairs odwiedziłem ich stoisko i namówiłem na chwilę rozmowy Mieszka Nowaka, specjalistę ds. handlowych w tej firmie. Oto, co mi opowiedział.Funkcjonujemy na rynku od 1992 r. (w początkach działalności pod nazwą Biuro Handlowe Korona). Zaczynaliśmy od importu puszek do kawy z Włoch - kupując produkty z gotowym nadrukiem - i zaopatrywaliśmy w nie hurtownie w całej Polsce. Po kilku latach nawiązaliśmy współpracę z producentami chińskimi, którzy okazali się bezkonkurencyjni pod względem ceny (ich produkty kosztują kilkadziesiąt procent mniej niż europejskie odpowiedniki) oraz elastyczności - mogliśmy bowiem zamawiać puszki[...]

Pod znakiem opakowań giętkich, czyli Liofol Roadshow w Krakowie


  Około 150 gości z krajów Europy Środkowo- -Wschodniej wzięło udział w krakowskiej edycji Liofol Roadshow zorganizowanej przez firmę Henkel. Tematem przewodnim imprezy były rozwiązania do produkcji opakowań giętkich dla przemysłu spożywczego. Liofol Academy Road Show zadebiutował na rynku przed trzema laty i od tej pory odbywa się cyklicznie w wybranych europejskich krajach (wtymroku polską edycję poprzedziła impreza w Moskwie). Spotkania są skierowane do producentów opakowań, którzy otrzymują możliwość poszerzenia swej wiedzy na temat najnowszych rozwiązań oferowanych przez firmę Henkel - jednego z największych światowych producentów klejów przemysłowych. Liofol, od którego wzięła nazwę seria imprez z cyklu Roadshow, to jedna z głównych marek kleju w portfolio Henkla. Do Krakowa zjechali goście z Polski, Węgier, Bułgarii, Austrii, Rumunii, Słowacji, Czech, Chorwacji, Ukrainy i Serbii. To najlepsza okazja, by wspólnie sp[...]

Nitro-Chem wkracza na rynek producentów folii


  Bydgoskie Zakłady Chemiczne "Nitro- -Chem", znane do tej pory jako producent materiałów wybuchowych, dywersyfikują swoją działalność i wkraczają do sektora opakowań. Uroczyste otwarcie nowego Wydziału Produkcji Folii odbyło się 12 kwietnia br. w obecności kilkudziesięciu zaproszonych gości.W uroczystości wzięli udział członkowie kierownictwa i załogi "Nitro-Chem", prezes Bumaru ("Nitro-Chem" wchodzi w skład grupy Bumar) Edward E. Nowak, prezes "Nitro-Chem" Tomasz Ptaszyński, reprezentująca prezydenta Bydgoszczy EdytaWiwatowska, przedstawiciele niemieckiej firmy Reifenhäuser Extrusion GmbH, która dostarczyła linię do produkcji folii poliestrowej i poliolefinowej, a także reprezentanci pozostałych firm i instytucji zaangażowanych w realizację projektu. Mam dla Państwa dobrą wiadomość: nie musimy się dzisiaj bać, że coś nagle wybuchnie - żartobliwie zagaił prowadzący spotkanie Marek Jankowiak. Dotychczas "Nitro-Chem" kojarzył się z pro[...]

PrintCity: dodaj wartości swym opakowaniom

Czytaj za darmo! »

Podczas targów Interpack członkowie zrzeszającego czołowych producentów z branży poligraficznej konsorcjum PrintCity - firmy UPM, Sun Chemical, M-real oraz Cofely - przekonywali zwiedzających do idei PrintCity Value Added Packaging (VAPack), projektu zaprezentowanego po raz pierwszy w 2010 r. Jego celem jest zapoznanie właścicieli marek, projektantów i specjalistów z sektora opakowaniowego z nowoczesnymi technikami produkcji uszlachetnionych opakowań, m.in. poprzez dzielenie się z nimi s[...]

Majowe święto opakowań zakończone


  Jak podają organizatorzy, niedawno zakończone targi Interpack w Düsseldorfie przyciągnęły do kilkunastu hal wystawowych 166 tys. zwiedzających, którzy przez siedem dni trwania imprezy (12-18 maja) mieli okazję zapoznać się ze wszechstronną ofertą 2700 wystawców w branży opakowaniowej. Część wystawców skarżyła się, że gości na stoiskach mogłoby być jeszcze więcej, gdyby nie zorganizowany w tym samym czasie finał Konkursu Piosenki Eurowizji.O Eurowizji usłyszałem, zanimzdążyłemzawiesić na szyi plakietkę gościa targów. Z ust rejestrującego mnie w systemie pracownika usłyszałem, że polska reprezentantka w konkursie zrobiła na Niemcach duże wrażenie i udzieliła mnóstwa wywiadów w mediach, a jej piosenka była nucona jak Niemcy długie i szerokie (pech chciał, że jurorzy byli mniej przychylni i nie dopuścili Magdaleny Tul do finału). Czy polskie firmy obecne na targach Interpack mają szansę na większy sukces? Te, które się wystawiały (było ich mniej niż przed trzema laty - 28 w porównaniu z 33 na poprzednich targach) są przekonane o celowości swych odwiedzin w Düsseldorfie. Starały się też pokazać z jak najlepszej strony. Gdybymzamia[...]

Waterless w centrum uwagi


  Kilkudziesięcioosobowa grupa poligrafów i dziennikarzy wzięła udział w konferencji pt. "Centrum Innowacji Reprografu - Opakowania" (7 czerwca, Zduńska Wola). Impreza, na którą złożyły się wykłady specjalistów oraz wizyta w drukarni Centrum wskazuje na rosnące zainteresowanie firmy Reprograf segmentem druku opakowań.Głównym celem konferencji było zapoznanie uczestników z technologią druku bezwodnego Waterless; to tłumaczy wybór Zduńskiej Woli na miejsce spotkania - tutaj bowiem mieści się jedyna w Polsce drukarnia wykorzystująca technologię firmy Toray, której przedstawicielem w Polsce od 2007 r. jest właśnie Reprograf. Wśród zaproszonych gości znaleźli się: Izabela Batko, Junichi Ishii i Tore Harms z Toray International Europe oraz Jens Gottschalk z firmy Baldwin (dostawcy wyposażenia dodatkowego do druku UV i bezwodnego, wykorzystywanego w drukarni Centrum). Prelekcje wygłosili również: Małgorzata Ungradova- Lososova z firmy X-Rite, Tomasz Ratajczak z firmy Victor Ink-Jet-System Service, Steve Green i Jakub Parol z firmy EFI oraz przedstawiciele firmy Reprograf: wiceprezes Tadeusz Figurski, Stefan Piotrowski, Paweł Szpil oraz Jarosław Krasnodębski. Po wstępie Tadeusza Figurskiego głos zabrała Izabela Batko, która zapoznała gości z historią i dniem dzisiejszym firmy Toray. Założona w 1926 r. w Tokyo firma tekstylno-włókiennicza wyewoluowała się z biegiem lat w międzynarodowy koncern zatrudniający 38 tys. pracowników i sprzedający rokrocznie produkty o wartości ponad 10 mld euro. Dzisiaj prócz tekstyliów firma produkuje tworzywa sztuczne i materiały chemiczne, urządzenia dla szpitali oraz podzespoły elektroniczne.Nasze zaawansowane prace w dziedzinie polimerów zaowocowały powstaniem działu materiałów dla poligrafii należącego do segmentu IT - mówiła Izabela Batko. - Bodźcem do rozwoj[...]

 Strona 1  Następna strona »