Wyniki 1-1 spośród 1 dla zapytania: authorDesc:"Aleksander Koczy"

Opakowanie: teoria, praktyka, trendy


  Pokrótce zostaną przedstawione role, jakie przyjmowały i przyjmują obecnie opakowania. Podzielić je można na: role użytkowe, związane z formułą marketingu mix, z wyróżnieniem marki, rozróżnianiem produktów oraz stylem życia, jak również akcentowaniem statusu konsumenta. Wiele ciekawych informacji o roli opakowań można znaleźć w książce pt.: "What is packaging design?" Gilesa Calvera, z której autor czerpał inspiracje przy pisaniu niniejszego artykułu. We wczesnej fazie rozwoju opakowania spełniały role ściśle funkcjonalne, to znaczy wspomagały sprawną dystrybucję towarów i prezentowanie produktów w atrakcyjny sposób. Dziś opakowania stają się coraz bardziej wyrafinowane, ale podstawowym ich zadaniem jest nadal ochrona towaru. Proces dystrybucji często bywa bardzo skomplikowany, a opakowania muszą przetrwać w stanie nienaruszonym, chroniąc produkt przed działaniem czynników zewnętrznych. Nowe role opakowania, które rozwinęły się w ostatnich latach, wynikają z faktu, że cały marketing stał się bardziej subtelny. Jedna z najważniejszych z tych nowych funkcji odnosi się do miejsca opakowania w formule marketingu mix. Marketerzy mają obecnie szerokie spektrum mediów i narzędzi do wykorzystania - opakowanie powinno zostać dodane to tego kanonu, zaraz obok ceny i wizerunku produktu. Opakowanie jest aktywnym narzędziem sprzedażowym, które może wyróżnić dany produkt wśród innych i pomóc sprzedać go w sklepie. Co więcej, przy uwydatnieniu brandingu, opakowanie jest często wcieleniem wartości i osobowości marki. Badacze i stratedzy codziennie wkładają wysiłek w zdefiniowanie tych cech i atrybutów, zrozumienie ich percepcji przez konsumentów, a następnie wdrożenie w postaci projektów opakowań. Projekt w opakowaniu gra kluczową rolę, gwarantując, że konsumenci dostrzegą charakter marki na opakowaniu. Konsumenci kupują przecież markę na tej samej [...]

 Strona 1