Wyniki 1-1 spośród 1 dla zapytania: authorDesc:"Witold Franczak"

Rynek wina w Polsce DOI:

Czytaj za darmo! »

Polski rynek wina jest bardzo dynamiczny, na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat systematycznie rośnie, zbliżając się do światowej czołówki (choć bardzo powoli, bowiem przeciętny Francuz wypija rocznie ok. 50 l, Polak zaś jedynie 5 l). Jednak wraz ze wzrostem spożycia pojawiają się także nowe potrzeby i ambicje rynku, co w konsekwencji prowadzi do zmian jakości spożywanego wina. Zmiany te są wielopłaszczyznowe, dotykają całej branży i nie można ich ujednolicić. Branża winiarska generalnie wyróżnia trzy kategorie: wina owocowe (w tym cydry), wina rozlewane i butelkowane poza miejscem produkcji oraz wina importowane (czyli butelkowane w miejscu pochodzenia - winnicy). Lata 80. i 90. to rozkwit segmentu win owocowych (popularnych jabłkowych lub quasi jabłkowych), jednak u schyłku lat 90. ich sprzedaż się załamała. Przyczyną tego załamania była agresywna strategia sprzedażowo- -marketingowa producentów piwa i zmia[...]

 Strona 1