Opakowania UniAirless dla produktów kosmetycznych DOI:
Opakowania z systemem dozującym UniAirless są przeznaczone dla najbardziej wymagających zastosowań branży kosmetycznej, oczekujących od opakowania wysokiej niezawodności i ergonomii, skutecznej ochrony przed zanieczyszczeniami, precyzyjnego dozowania, atrakcyjnej estetyki oraz wysokiej jakości wykonania[...]
Model Opakowania w Nowej Soli - trzeci zakład Grupy Model w Polsce DOI:
Nowa Sól mill of Model Opakowania has joined Model Group at the beginning of March 2016. The production will start at the end of this year. Zakład Model Opakowania w Nowej Soli dołączył do Grupy Model na początku marca 2016 r. Produkcję rozpocznie pod koniec b[...]
Z prac Polskiego Komitetu Normalizacyjnego
KT nr 133 ds. OPAKOWAŃ (ZMC) EN 13427:2004 Packaging - Requirements for the use of European Standards in the field of packaging and packaging waste Opakowania - Wymagania dotyczące stosowania norm eur[...]
Opakowania aktywne i inteligentne - w badaniach i w praktyce przemysłu spożywczego
Terminem "opakowania aktywne" (czasem nazywane też funkcjonalnymi), określa się opakowania, które oprócz tradycyjnej funkcji izolowania produktu spożywczego od środowiska zewnętrznego, dodatkowo aktywnie oddziałują z produktem lub atmosferą wewnątrz opakowania, wpływając na poprawę jakości lub przedłużając czas bezpiecznego przechowywania. Natomiast opakowania inteligentne są defi niowane jako [...]
Optymalizacja wykorzystania objętości opakowań transportowych z tektury falistej na podstawie kształtu opakowania jednostkowego. Część II
Ocena wpływu kształtu opakowania jednostkowego na sposób ułożenia w opakowaniu transportowym oraz oszacowanie ilości materiału niezbędnego do produkcji opakowań transportowych wymagają wykonania szczegółowych obliczeń. Przykładowe obliczenia wykonano dla opakowań jednostkowych występujących na rynku dóbr spożywczych. Z bogatej palety kształtów opakowań jednostkowych wybrano opakowania o pięciu różnych przekrojach. 1. Opakowanie w postaci bryły o przekroju eliptycznym Masa netto: 125 g Objętość opakowania: V = π · a · b · H V = 258 cm3 a, b - półosie elipsy H - wysokość bryły (głębokość opakowania) 2. Opakowanie w postaci bryły o przekroju koła Masa netto: 120 g Objętość opakowania V= π · r2 · H V = 252 cm3 r - promień podstawy br[...]
Z prac Polskiego Komitetu Normalizacyjnego
85.060 Papier i tektura EN ISO 534:2005 Paper and board - Determination of thickness, density and specific volume (ISO 534:2005) PN-EN ISO 534:2005 (U) Papier i tektura - Oznaczanie grubości, gęstości[...]
Projekty Polskich Norm
Opakowania -Wymagania dotyczące pomiaru i sprawdzania zawartości czterech metali ciężkich i innych substancji niebezpiecznych w opakowaniach i ich uwalniania do środowiska - Część 2: Wymagania dotyczą[...]
Po targach Emballage DOI:
Niemal 100 tysięcy osób odwiedziło Emballage & Manutention w Paryżu (17-20 listopada 2014). Targi sektora opakowań to połączenie dwóch niezależnych dotychczas imprez, które wspólnie stworzyły salon prezentacji dla branży opakowań i logistyki wewnętrznej. W targach uczestniczyło 1570 wystawców, połowa z nich to przedsiębiorstwa spoza Francji. Odwiedzający przestrzeni[...]
Opakowania w roli głównej DOI:
Opakowanie (przede wszystkim papierowe) - nieodłączny towarzysz codziennego życia,
integralny element, zabezpieczenie i ochrona oferowanego produktu, środek reklamy
i informacji, istotny czynnik strategii sprzedaży i decyzji zakupowych - było bohaterem
kilku niedawnych, istotnych spotkań branżowych.O przyszłości pudełek składanych dyskutowano we francuskim
Antibes/Juan-les-Pins na kongresie stow[...]
Opakowania aktywne i inteligentne
Opakowania stanowią całość środków opakowaniowych i pomocniczych
spełniających funkcje:
- ochrony pakowanego produktu przed zmniejszeniem jego
wartości użytkowej,
- ułatwienia manipulacji produktem przy składowaniu, transporcie,
sprzedaży i użytkowaniu,
- nośnika informacji o właściwościach produktu i sposobie jego
użycia,
- promowania produktu.
Na rynku znajdują się opakowania tradycyjne, aktywne i inteligentne.
Samodzielne wytwory papierowe znajdują zastosowanie
jedynie w opakowaniach tradycyjnych. W opakowaniach
aktywnych i inteligentnych stanowić mogą składnik tworzyw
kombinowanych z tworzywami sztucznymi i folią aluminiową.
Firma NanoMarkets przewiduje, że globalny rynek opakowań inteligentnych
osiągnie w 2011 r. wartość 4,8 mld USD, a w 2012 r.
przekroczy 14 mld USD.
Aktywne i inteligentne opakowania są przeznaczone do pakowania
żywności i środków farmaceutycznych, toteż w świetle
wymagań przepisów prawnych Unii Europejskiej (rozporządzenia
(WE) nr 1935/2004 oraz (WE) nr 450/2009) muszą być produkowane
zgodnie z zasadami dobrej praktyki produkcyjnej, obowiązuje
je system traceability i składanie deklaracji zgodności.
Opakowania tradycyjne
Opakowania tradycyjne zachowują kształt, kolor i smak
produktu, ochraniają produkt przed dostaniem się do niego
zanieczyszczeń mechanicznych, mikrobiologicznych, fizycznych
i chemicznych, zapobiegają utracie przez produkt składników lub
dostawaniu się do produktu ni[...]