Pracodawcy coraz częściej muszą konkurować między sobą o pracowników. Atrakcyjne wynagrodzenie i pakiet benefitów w wielu branżach już nie wystarczają, by pozyskać i zatrzymać wartościowe kadry. Pracownicy powszechnie oczekują, że pracodawca zadba też o istotne dla nich wartości. Wśród nich jedno z czołowych miejsc od lat zajmuje zdrowie. Obecnie jego ranga dynamicznie wzrasta, ale też zmienia się jego znaczenie – nie jest już tylko brakiem choroby, a skupia w sobie m.in. zasoby energii, harmonię mentalną i duchową, spełnienie w relacjach społecznych. Dlatego nie wystarcza już, by pracodawca realizował tylko wymagania prawne związane z jego ochroną i przestrzegał norm dotyczących bezpieczeństwa pracy, bo słabo uwzględniają one te szersze aspekty zdrowia. I chociaż wiele firm zauważa potrzebę innego podejścia, to mało która dobrze radzi sobie z jej skuteczną realizacją. Na ogół podejmują wycinkowe i nieskoordynowane działania, rozmijające się z oczekiwaniami personelu, słabo mobilizujące do uczestnictwa. Działania takie nie prowadzą ani do poprawy zdrowia pracowników i wzrostu ich satysfakcji, ani nie dają firmie oczekiwanego zwrotu z inwestycji w zdrowie. Tymczasem w dyscyplinie zwanej promocją zdrowia wypracowano już i zweryfikowano sposoby postępowania, które skutecznie pozwalają zadbać o szeroko pojęte zdrowie personelu, rozwiązywać problemy zdrowotne w firmie i jednocześnie wspierać realizację jej statutowych celów. Podczas 12. ogólnopolskiej konferencji ATESTU, która obędzie się w Zegrzu w listopadzie, organizujemy warsztaty, na których pracownicy służby bhp będą mogli dowiedzieć się, jak przygotować skuteczny program promocji zdrowia w zakładzie pracy. Włączanie się w realizację takich programów (a nawet prowadzenie ich) to szansa dla nowoczesnych behapowców, szukających nowych sposobów poprawy warunków pracy i wpływania na pracodawców oraz pracowników. Celem warsztatów jest wyposażenie uczestników w umiejętności niezbędne do przygotowania skutecznego programu promocji zdrowia w zakładzie pracy. Podczas interaktywnych zajęć uczestnicy znajdą odpowiedzi m.in. na następujące pytania: Co do praktyki zarządzania zdrowiem w firmie wnosi koncepcja promocji zdrowia? Na jakich teoriach i dowodach naukowych opiera się promocja zdrowia w pracy? Na czym polega skuteczność programu promocji zdrowia i jak ją oceniać? Do kogo jest adresowany program promocji zdrowia, jakie problemy rozwiązuje, jakie potrzeby zaspokaja? Kto powinien uczestniczyć w przygotowaniu skutecznego programu? Czyjego poparcia wymaga promocja zdrowia w firmie i jak zdobywać wsparcie dla niej? Jak diagnozować potrzeby zdrowotne firmy i oczekiwania personelu? Jakie cele wyznaczać w programach promocji zdrowia? Czym się charakteryzuje plan skutecznego wdrożenia i jak go przygotować? Jakie ryzyka warto uwzględnić w planowanym wdrożeniu i jak nimi zarządzać? Jak zaplanować ewaluację programu promocji zdrowia? Jak komunikować kwestie dotyczące zdrowia w firmie? Warsztaty poprowadzą: dr Elżbieta Korzeniowska i dr Krzysztof Puchalski – socjologowie zdrowia z Instytutu Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera, Krajowego Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy, badacze rozwoju i uwarunkowań promocji zdrowia w firmach, laureaci nagrody Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) za wybitny wkład w badania tego obszaru, konsultanci programów zarządzania zdrowiem w przedsiębiorstwach, autorzy cenionych – krajowych i międzynarodowych – poradników, opracowań i narzędzi z zakresu praktyki wdrożeniowej, twórcy i animatorzy Ogólnopolskiej Sieci Menadżerów Promocji Zdrowia w Pracy. Informacje o konferencji i rejestracja na warsztaty: https://www.atest.com.pl/konferencja
Podczas 12. ogólnopolskiej konferencji ATESTU, która obędzie się w Zegrzu w listopadzie, organizujemy warsztaty, na których pracownicy służby bhp będą mogli dowiedzieć się, jak przygotować skuteczny program promocji zdrowia w zakładzie pracy. Włączanie się w realizację takich programów (a nawet prowadzenie ich) to szansa dla nowoczesnych behapowców, szukających nowych sposobów poprawy warunków pracy i wpływania na pracodawców oraz pracowników.
Celem warsztatów jest wyposażenie uczestników w umiejętności niezbędne do przygotowania skutecznego programu promocji zdrowia w zakładzie pracy. Podczas interaktywnych zajęć uczestnicy znajdą odpowiedzi m.in. na następujące pytania: Co do praktyki zarządzania zdrowiem w firmie wnosi koncepcja promocji zdrowia? Na jakich teoriach i dowodach naukowych opiera się promocja zdrowia w pracy? Na czym polega skuteczność programu promocji zdrowia i jak ją oceniać? Do kogo jest adresowany program promocji zdrowia, jakie problemy rozwiązuje, jakie potrzeby zaspokaja? Kto powinien uczestniczyć w przygotowaniu skutecznego programu? Czyjego poparcia wymaga promocja zdrowia w firmie i jak zdobywać wsparcie dla niej? Jak diagnozować potrzeby zdrowotne firmy i oczekiwania personelu? Jakie cele wyznaczać w programach promocji zdrowia? Czym się charakteryzuje plan skutecznego wdrożenia i jak go przygotować? Jakie ryzyka warto uwzględnić w planowanym wdrożeniu i jak nimi zarządzać? Jak zaplanować ewaluację programu promocji zdrowia? Jak komunikować kwestie dotyczące zdrowia w firmie?
Warsztaty poprowadzą: dr Elżbieta Korzeniowska i dr Krzysztof Puchalski – socjologowie zdrowia z Instytutu Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera, Krajowego Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy, badacze rozwoju i uwarunkowań promocji zdrowia w firmach, laureaci nagrody Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) za wybitny wkład w badania tego obszaru, konsultanci programów zarządzania zdrowiem w przedsiębiorstwach, autorzy cenionych – krajowych i międzynarodowych – poradników, opracowań i narzędzi z zakresu praktyki wdrożeniowej, twórcy i animatorzy Ogólnopolskiej Sieci Menadżerów Promocji Zdrowia w Pracy.
Informacje o konferencji i rejestracja na warsztaty: https://www.atest.com.pl/konferencja