ManpowerGroup opublikowała w grudniu raport o tytule „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia Q1 2019”, z którego wynika, że polski rynek pracy w branży transportu i logistyki od pięciu lat utrzymuje się w bardzo dobrej kondycji. Co piąty pracodawca w tym sektorze planuje powiększać swoją załogę w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Polska osiągnęła jeden z najlepszych wyników dla tej branży wśród 26 krajów z regionu EMEA. To efekt nowych inwestycji w naszym kraju i rosnącej sprzedaży przez internet, która napędza polski transport. Styczeń to również okres zwrotów świątecznych zakupów dokonywanych w sieci. Początek 2019 roku będzie zatem kolejnym okresem wzmożonej rywalizacji firm o pracowników, szczególnie kierowców i pracowników magazynowych. W ciągu najbliższych trzech miesięcy 21% firm z branży związanej z transportem i logistyką chce powiększać swoje zespoły, 3% chce je zredukować a 74% nie przewiduje żadnych zmian. Prognoza netto zatrudnienia, czyli wyrażona w procentach różnica pomiędzy firmami, które przewidują wzrost i spadek zatrudnienia wynosi +18%, a poddana korekcie sezonowej to aż +20%. Tak dobry wynik uzyskano ostatnio pięć lat temu, w pierwszym kwartale 2014 roku (+23%). W stosunku do poprzedniego kwartału prognoza poprawiła się o 8 punktów procentowych, a w ujęciu rocznym o 13 punktów procentowych. Pierwszy kwartał 2019 roku będzie kolejnym okresem wzmożonej rywalizacji firm o pracowników, których niedobór również jest mocno odczuwalny w transporcie i logistyce. W Polsce brakuje pracowników magazynowych a także kierowców, którzy od ponad 10 lat utrzymują się w czołówce stanowisk najtrudniejszych do obsadzenia. Raport z badania jest dostępny w wersji polskiej i angielskiej na stronie https://www.manpowergroup.pl/ w zakładce Raporty rynku pracy.
Co piąty pracodawca w tym sektorze planuje powiększać swoją załogę w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Polska osiągnęła jeden z najlepszych wyników dla tej branży wśród 26 krajów z regionu EMEA. To efekt nowych inwestycji w naszym kraju i rosnącej sprzedaży przez internet, która napędza polski transport. Styczeń to również okres zwrotów świątecznych zakupów dokonywanych w sieci. Początek 2019 roku będzie zatem kolejnym okresem wzmożonej rywalizacji firm o pracowników, szczególnie kierowców i pracowników magazynowych.
W ciągu najbliższych trzech miesięcy 21% firm z branży związanej z transportem i logistyką chce powiększać swoje zespoły, 3% chce je zredukować a 74% nie przewiduje żadnych zmian. Prognoza netto zatrudnienia, czyli wyrażona w procentach różnica pomiędzy firmami, które przewidują wzrost i spadek zatrudnienia wynosi +18%, a poddana korekcie sezonowej to aż +20%. Tak dobry wynik uzyskano ostatnio pięć lat temu, w pierwszym kwartale 2014 roku (+23%). W stosunku do poprzedniego kwartału prognoza poprawiła się o 8 punktów procentowych, a w ujęciu rocznym o 13 punktów procentowych. Pierwszy kwartał 2019 roku będzie kolejnym okresem wzmożonej rywalizacji firm o pracowników, których niedobór również jest mocno odczuwalny w transporcie i logistyce. W Polsce brakuje pracowników magazynowych a także kierowców, którzy od ponad 10 lat utrzymują się w czołówce stanowisk najtrudniejszych do obsadzenia.
Raport z badania jest dostępny w wersji polskiej i angielskiej na stronie https://www.manpowergroup.pl/ w zakładce Raporty rynku pracy.