Aktualności | 2018-12-18
Przedświąteczny szczyt paczkowy

Przedświąteczny szczyt paczkowy

W Polsce z roku na rok rośnie popularność zakupów przez internet. Dane Eurostatu pokazują, że niemal co drugi dorosły Polak robi zakupy w sieci, a wartość rynku e-commerce szacowana jest na 50 mld złotych. Według raportu Gemius 78 proc. osób deklarujących robienie zakupów online jako formę dostawy preferuje kuriera do domu lub pracy. Dlatego końcówka roku jest niezwykle gorącym czasem dla firm kurierskich. W branży KEP grudzień to tak zwany „szczyt paczkowy”. Przygotowania do świąt Bożego Narodzenia to mnóstwo zakupów, a w dobie e-handlu przekłada się to na setki tysięcy dodatkowych paczek. Rekordowe wolumeny w dniach przedświątecznych sięgają nawet 170 proc. średnich ilości z poprzednich miesięcy. Firmy w tym czasie starają się zadbać zarówno o swoich klientów, jak i pracowników, ogłaszając dodatkowe rekrutacje, aby zapewnić odpowiednią liczbę osób do pracy. W tym roku DHL Parcel przewiduje nową formę współpracy w roli dostawców przesyłek. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą sobie dorobić przed świętami, nie rezygnując z dotychczasowego zajęcia. Dostawca to osoba, która wykonuje zadania podobne do kuriera, w elastyczny sposób wybierając ilość czasu, jaki chce przeznaczyć na pracę.

Grudzień to trudny czas dla firm logistycznych nie tylko ze względu na przedświąteczny, zakupowy szał. Pogoda w tym miesiącu nie należy do najprzyjemniejszych, a niska temperatura, śniegi i gołoledzie mają znaczący wpływ na cały proces logistyczny.