Aktualności | 2018-07-31
Gdzie szukają pracy?

Gdzie szukają pracy?

W Polsce spośród dostępnych rozwiązań technologicznych najwięcej kandydatów wybrało media społecznościowe i umieszczane tam reklamy – 32%. Natomiast 22% kandydatów znalazło te informacje za pomocą aplikacji mobilnych, 21% pisząc wiadomości do organizacji, a 12% brało udział w wirtualnych targach pracy. Nieco rzadziej badani korzystali z wideokonferencji z potencjalnym pracodawcą – 9% oraz czatu z pracodawcą na jego stronie internetowej – 8%; z wyszukiwania głosowego przy pomocy wirtualnego asystenta korzystało 4% ankietowanych. Również w ujęciu globalnym najczęściej wykorzystywane przez kandydatów do poszukiwania ofert pracy są reklamy w mediach społecznościowych – średnia wynosi 31%, a najwyższy wynik w grupie analizowanych krajów uzyskano w Brazylii – 44%. Aplikacje mobilne na świecie wykorzystuje 17% kandydatów, najwięcej w Indiach – 38%. Indie przodują także w wymianie przez kandydatów wiadomości tekstowych z firmą – korzysta z nich 24% badanych, podczas gdy średnia globalna wynosi 11%. Mimo popularności nowoczesnych rozwiązań technologicznych kandydaci cenią sobie bezpośrednie spotkania z rekruterami w formie rozmów kwalifikacyjnych – oznajmiło to 30% ankietowanych w Polsce i 26% na świecie.

Więcej informacji: http://biuroprasowe.manpowergroup.pl/34683-raport-manpowergroup-nowe-technologie-w-sluzbie-rekrutacji