...częściej stawiają na produkty mięsne premium. Wyniki finansowe branży produkcji mięsnej wskazują, że rynek ten w Polsce stale rośnie. W sektorze pojawiła się nisza i coraz więcej konsumentów poszukuje produktów wysokiej jakości. Specjalizują się w nich nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale również małe sklepy i lokalne firmy, które przygotowują się na kilkudziesięcioprocentowy wzrost popytu w zbliżającym się okresie świątecznym.

Z analiz rynku spożywczego wynika, że od 2002 do końca 2017 roku spożycie mięsa w Polsce wzrosło o ok. 9 proc. Obecnie statystyczny mieszkaniec Polski konsumuje go blisko 74 kg. rocznie, a coraz większą część stanowią produkty o podwyższonej jakości. Eksperci podkreślają, że na rosnących wymaganiach konsumentów korzystają przede wszystkim niewielkie firmy, zagospodarowujące rynek lokalny.

Przykładem jest sklep Harbi Meat, który działa w Warszawie od czerwca 2017 r., notując coraz lepsze wyniki sprzedaży w ujęciu miesięcznym i kwartalnym. Podczas gdy we wrześniu konsumenci kupili 8 ton świeżego mięsa, w listopadzie sprzedaż wyniosła już 11 ton.

Zachęcamy naszych Klientów do poszerzania swoich kulinarnych horyzontów, szczególnie w czasie świąt, kiedy właśnie można sprawdzać, wprowadzać nowości, modyfikować tradycyjne potrawy – mówi Cemre Yatur, współwłaściciel sklepu Harbi Meat. Zauważamy, że coraz częściej pytają o mięsa przyprawiane czy konkretne części np. polędwicę wołową czy ligawę, z których mogą przygotować świąteczne dania, idealne szczególnie na Wielkanoc – dodaje.

Analitycy podkreślają, że posiłki złożone z mięsa o podwyższonej jakości są coraz częściej poszukiwane także przez klientów lokali gastronomicznych. Z tego powodu wchodzi ono na stałe do asortymentu coraz większej liczby restauracji i hoteli. To naturalna odpowiedź biznesu na nowy trend w branży.

Popyt ten każdego roku gwałtownie wzrasta w okresie świątecznym, szczególnie w okolicach Wielkanocy. To czas, gdy starannie przygotowane posiłki trafiają na stoły w polskich domach. Produkty mięsne nieprzerwanie stanowią główny element świątecznego jadłospisu w niemal każdym domu. Jak wynika z analiz branżowych, podczas Wielkanocy Polacy serwują mięsa pod wieloma postaciami: od klasycznej kiełbasy, poprzez różnorodne wędliny, aż po pieczenie oraz dania smażone.

Cieszymy się, że przygotowując świąteczne menu, coraz więcej Polaków zamiast supermarketu oferującego wyroby z masowej produkcji wybiera mięso najwyższej jakości – mówi Cemre Yatur, współwłaściciel Harbi Meat. Współpracujemy również z wieloma lokalami gastronomicznymi oraz firmami świadczącymi usługi cateringowe. Świeżość, wysoka jakość, odpowiednio dobrane przyprawy – tego coraz częściej poszukują klienci – dodaje Yatur.

Badania rynku spożywczego pokazują, że ponad 50 proc. konsumentów chętnie kupuje mięso pochodzące z polskiej produkcji. Produkty oferowane przez sklep Harbi Meat wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów w tym zakresie, ponieważ 100 proc. sprzedawanego w nim mięsa pochodzi z hodowli krajowej.

Rekomenduj znajomym
  • gplus
  • pinterest

INNE AKTUALNOŚCI

  1. KRD-IG podsumowuje wizytę w Chinach
    2018-05-24

    Za nami targi SIAL China i seria spotkań Krajowej Rady Drobiarstwa - Izby Gospodarczej z chińskimi służbami weterynaryjnymi i decydentami w zakresie importu żywności na rynek Państwa Środka. Obok repr[...]

  2. Polagra Food w wiosennym terminie już za nami
    2018-05-16

    Za nami 3 intensywne dni spotkań branży spożywczej i do tego po raz pierwszy w otoczeniu wiosennej aury. To było wydarzenie, podczas którego na pierwszym planie były rozmowy biznesowe, a tłem do tych [...]

  3. Odkryj belgijskie mięso na Polagra Food 2018
    2018-04-28

    Polagra Food to najważniejsze targi spożywcze w Polsce. W tym roku po raz pierwszy odbędą się w nowej formule i w nowym terminie:8-10 maja Belgian Meat Office po raz 4 będzie ucz[...]

  4. STRATEGIA BRANŻY SOKOWNICZEJ
    2018-04-20

    Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS), zaprasza na XXI Międzynarodowe Sympozjum "Strategia branży sokowniczej w zmieniających się warunkach rynkowych", które odbędzie się [...]

  5. Poznaj Dobrą Żywność
    2018-04-18

    Szynka pieczona Sokołów została wyróżniona prestiżowym znakiem Poznaj Dobrą Żywność. Jest on przyznawany przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi produktom o wysokiej, niezmiennej jakości i doskonałych [...]

  6. Jakość łączy branżę
    2018-04-12

    Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw były doskonałą okazją do podkreślenia znaczenia polskiej, certyfikowanej żywności wysokiej jakości. Podczas tego[...]

  7. Polska jajami stoi
    2018-03-28

    Polska od wielu lat utrzymuje się w ścisłej czołówce producentów jaj w Unii Europejskiej. Rocznie wytwarza ok. 10 mld jaj. Rodzima kura potrafi znieść nawet do 250 jaj w ciąg[...]

  8. KRD-IG w warszawskich przedszkolach
    2018-03-28

    Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza przy współpracy z Zakładem Wylęgu Drobiu MALEC, członkiem KRD-IG, rozpoczęła realizację pilotażowego projektu edukacyjnego w przedszkolach. 26[...]

  9. Polacy w czasie świąt ...
    2018-03-21

    ...częściej stawiają na produkty mięsne premium. Wyniki finansowe branży produkcji mięsnej wskazują, że rynek ten w Polsce stale rośnie. W sektorze pojawiła się nisza i coraz więce[...]

  10. KRD-IG odpowiada NIK na raport dot. antybiotyków
    2018-03-15

    Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza (KRD-IG) w oficjalnym piśmie do prezesa Najwyższej Izby Kontroli (NIK) wyraziła swoje krytyczne stanowisko w sprawie opublikowanego niedawno raportu pt. "W[...]