Kampania "Europejski drób - w jakości siła", realizowana przez Krajową Radę Drobiarstwa - Izbę Gospodarczą została wyróżniona przez Komisję Europejską podczas INFO DAY w Brukseli, jako jeden z najlepszych projektów promujących europejską żywność. 31 stycznia 2018 odbyło się tam spotkanie informacyjne, dotyczące możliwości pozyskania dofinansowania z Komisji Europejskiej do programów promocji produktów rolno-spożywczych, realizowanych pod hasłem „Enjoy, it’s from Europe” („Smacznego, to z Europy”). KRD-IG na spotkaniu zaprezentowała efekty swoich działań promocyjnych prowadzonych poza granicami Unii Europejskiej od 2016 roku.

Występując przed przedstawicielami ścisłego kierownictwa KE oraz reprezentantami organizacji branżowych i przedsiębiorców z całej Unii Europejskiej, Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny KRD-IG, opowiedział o dotychczasowych działaniach na rzecz promocji polskiego i europejskiego drobiu w ramach kampanii „Europejski drób – w jakości siła” prowadzonej na rynkach Chin, Hongkongu, Wietnamu i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Ten trzyletni projekt jest dofinansowany w 80 procentach ze środków unijnej oraz krajowej administracji publicznej, co przekłada się na zwielokrotnienie jego wpływu na rzecz polskiego sektora drobiarskiego. Ważnym tematem poruszonym przez Łukasza Dominiaka, była m.in. kwestia dopasowania realizowanych zadań promocyjnych do sytuacji na rynku drobiu jaka powstała po wybuchu grypy ptaków w Polsce pod koniec 2016 r.

Działania Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej w ostatnich latach w głównej mierze polegały na wspieraniu procesu otwierania nowych rynków na eksport polskiego i europejskiego drobiu. W najbliższych latach chcemy równie skutecznie realizować kampanię promującą polskie drobiarstwo zagranicą. Spotkanie w ramach INFO DAY było też doskonałą okazją do podsumowania misji wysokiego szczebla komisarza Phila Hogana, m.in. w Iranie i Arabii Saudyjskiej, realizowanej z udziałem przedstawiciela KRD-IG. Uznanie przez Komisję Europejską naszego działania za swego rodzaju wzorzec dla innych – spośród wielu podobnych projektów realizowanych obecnie przez unijne organizacje branżowe – traktuję nie tylko w kategorii osobistego osiągnięcia, ale przede wszystkim jako wysiłek całego zespołu, który udało nam się zbudować w KRD-IG oraz wspierających nas zakładów drobiarskich, a także współpracującej z nami agencji wdrażającej Partner of Promotion. Sukces nie byłby możliwy również bez dobrej współpracy i zrozumienia płynącego ze strony Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, za co chciałbym serdecznie podziękować. Jednoznaczny przekaz płynący z tego wydarzenia utwierdza nas w przekonaniu, że podążamy we właściwym kierunku – mówi Łukasz Dominiak.

Prowadzona przez KRD-IG kampania „Europejski drób – w jakości siła” została wyróżniona przez Komisję Europejską jako jeden z najlepszych w ostatnich latach projektów promocji żywności, współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Jej celem jest promocja wysokiej jakości europejskiego drobiu, produkowanego w systemie QAFP. Podczas INFO DAY Dyrektor Generalny KRD-IG zaprezentował strategię promocji europejskiego drobiu na rynkach docelowych, zrealizowane działania i uzyskane dotychczas efekty. Podkreślając, jak duża odpowiedzialność ciąży na organizacji wykorzystującej powierzone przez Komisję Europejską środki finansowe, Łukasz Dominiak mówił o konieczności bieżącego dostosowywania planu działań do różnych rynków oraz reagowania na zmieniające się warunki współpracy międzynarodowej.

Fundusze UE na wsparcie programów promocyjnych i informacyjnych zwiększają się każdego roku. Jeszcze w 2017 r. budżet wynosił 142,5 mln Euro, natomiast w 2020 r. ma już sięgnąć 200 mln Euro. Podczas INFO DAY w dniu 31 stycznia 2018 prelegenci z Komisji Europejskiej i CHAFEA (Agencji Wykonawczej ds. Konsumentów, Zdrowia, Rolnictwa i Żywności), odpowiedzialnej za wybór programów do współfinansowania przez UE, zaprezentowali roczny program prac na 2018 r. Przedstawiono w nim m.in. zakresy tematyczne promocji, które mają być nawet w 85% dofinansowywane ze środków unijnych. Szczegółowo omówione zostały zasady korzystania ze wsparcia, kryteria kwalifikowalności beneficjentów, koszty ponoszone przy realizacji programów, jak również zakres działań, które mogą zostać podejmowane w ramach wsparcia z Unii Europejskiej.

Do Brukseli przyjechało około 300 uczestników reprezentujących podmioty zainteresowane pozyskaniem finansowania dla programów promocji z Unii Europejskiej w latach 2019-2021.

Rekomenduj znajomym
  • gplus
  • pinterest

INNE AKTUALNOŚCI

  1. KRD-IG podsumowuje wizytę w Chinach
    2018-05-24

    Za nami targi SIAL China i seria spotkań Krajowej Rady Drobiarstwa - Izby Gospodarczej z chińskimi służbami weterynaryjnymi i decydentami w zakresie importu żywności na rynek Państwa Środka. Obok repr[...]

  2. Polagra Food w wiosennym terminie już za nami
    2018-05-16

    Za nami 3 intensywne dni spotkań branży spożywczej i do tego po raz pierwszy w otoczeniu wiosennej aury. To było wydarzenie, podczas którego na pierwszym planie były rozmowy biznesowe, a tłem do tych [...]

  3. Odkryj belgijskie mięso na Polagra Food 2018
    2018-04-28

    Polagra Food to najważniejsze targi spożywcze w Polsce. W tym roku po raz pierwszy odbędą się w nowej formule i w nowym terminie:8-10 maja Belgian Meat Office po raz 4 będzie ucz[...]

  4. STRATEGIA BRANŻY SOKOWNICZEJ
    2018-04-20

    Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS), zaprasza na XXI Międzynarodowe Sympozjum "Strategia branży sokowniczej w zmieniających się warunkach rynkowych", które odbędzie się [...]

  5. Poznaj Dobrą Żywność
    2018-04-18

    Szynka pieczona Sokołów została wyróżniona prestiżowym znakiem Poznaj Dobrą Żywność. Jest on przyznawany przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi produktom o wysokiej, niezmiennej jakości i doskonałych [...]

  6. Jakość łączy branżę
    2018-04-12

    Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw były doskonałą okazją do podkreślenia znaczenia polskiej, certyfikowanej żywności wysokiej jakości. Podczas tego[...]

  7. Polska jajami stoi
    2018-03-28

    Polska od wielu lat utrzymuje się w ścisłej czołówce producentów jaj w Unii Europejskiej. Rocznie wytwarza ok. 10 mld jaj. Rodzima kura potrafi znieść nawet do 250 jaj w ciąg[...]

  8. KRD-IG w warszawskich przedszkolach
    2018-03-28

    Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza przy współpracy z Zakładem Wylęgu Drobiu MALEC, członkiem KRD-IG, rozpoczęła realizację pilotażowego projektu edukacyjnego w przedszkolach. 26[...]

  9. Polacy w czasie świąt ...
    2018-03-21

    ...częściej stawiają na produkty mięsne premium. Wyniki finansowe branży produkcji mięsnej wskazują, że rynek ten w Polsce stale rośnie. W sektorze pojawiła się nisza i coraz więce[...]

  10. KRD-IG odpowiada NIK na raport dot. antybiotyków
    2018-03-15

    Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza (KRD-IG) w oficjalnym piśmie do prezesa Najwyższej Izby Kontroli (NIK) wyraziła swoje krytyczne stanowisko w sprawie opublikowanego niedawno raportu pt. "W[...]