Sieć hurtowni MAKRO Polska w ramach projektów Szef dla Młodych Talentów i Rok Marek Własnych rozpoczyna konkurs Wyzwanie MAKRO Chefa. Inicjatywa skierowana do szkół i klas gastronomicznych ma na celu promocję kuchni tradycyjnej oraz nowych marek własnych: MAKRO Chef, MAKRO Professional i MAKRO Premium.

Do konkursu Wyzwanie MAKRO Chefa sieć hurtowni MAKRO Polska zaprosiło szkoły gastronomiczne z całej Polski. Do udziału zakwalifikowało się dwadzieścia szkół m.in. z Warszawy, Nakła Śląskiego, Starachowic, Szczytna, Bochni, Garwolina czy Wejherowa. „Zainteresowanie konkursem przerosło nasze oczekiwania – spłynęło do nas blisko pięćdziesiąt zgłoszeń w różnej formie, również filmów czy rymowanek” – mówi Joanna Purzycka, koordynatorka projektu. Zakwalifikowane szkoły wyznaczą reprezentujące je zespoły złożone z uczniów i nauczycieli, których zadaniem będzie przygotowanie autorskiego przepisu na danie tradycyjne z wykorzystaniem m.in. produktów marki MAKRO Chef: kaszy gryczanej, chrzanu tartego i miodu gryczanego, które to zapewni sieć hurtowni.

Najciekawsze trzy zgłoszenia wybierze jury w składzie: Magdalena Figurna (rzecznik prasowy MAKRO Polska), Sławomir Leszczyński (kierownik działu marki własnej w MAKRO Polska), Joanna Purzycka (koordynatorka konkursu), Paweł Serafin (szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie) oraz Cezary Powała i Michał Grzywacz (szefowie kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie). Dodatkowo przyznana zostanie nagroda publiczności dla zespołu, którego przepis zdobędzie największą liczbę polubień na fanpage’u programu Szef dla Młodych Talentów na Facebooku.

Do zdobycia są nagrody: publikacja w międzynarodowej książce kucharskiej wydanej przez METRO AG, zestawy noży MAKRO Professional oraz bony na zakupy do MAKRO. Oprócz szansy na nagrodę, każda z dwudziestu szkół otrzyma od MAKRO Polska zestaw produktów spożywczych MAKRO Chef i środków czystości MAKRO Professional.

„Celem konkursu jest zachęcenie szkół do zagłębienia się w kuchnię tradycyjną poprzez kreatywne wykorzystanie produktów naszej nowej marki własnej MAKRO Chef oraz poszukiwanie nowych smaków i połączeń. Mamy nadzieję, że dzięki temu reprezentujący szkoły uczniowie – pod opieką swoich nauczycieli – będą mogli jeszcze bardziej rozwijać swoją wyobraźnię, pasję i talent kulinarny” – dodaje Joanna Purzycka.

Pierwsza edycja konkursu potrwa do marca. Kolejne dwie edycje zaplanowane są na kwiecień i wrzesień.

Konkurs Wyzwanie MAKRO Chefa prowadzony jest przez MAKRO Polska w ramach Roku Marek Własnych oraz projektu Szef dla Młodych Talentów – programu odpowiedzialności społecznej, którego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne, w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”. Więcej informacji o konkursie można znaleźć na stronie internetowej www.szefdlamlodych.pl.

Rekomenduj znajomym
  • gplus
  • pinterest

INNE AKTUALNOŚCI

  1. KRD-IG podsumowuje wizytę w Chinach
    2018-05-24

    Za nami targi SIAL China i seria spotkań Krajowej Rady Drobiarstwa - Izby Gospodarczej z chińskimi służbami weterynaryjnymi i decydentami w zakresie importu żywności na rynek Państwa Środka. Obok repr[...]

  2. Polagra Food w wiosennym terminie już za nami
    2018-05-16

    Za nami 3 intensywne dni spotkań branży spożywczej i do tego po raz pierwszy w otoczeniu wiosennej aury. To było wydarzenie, podczas którego na pierwszym planie były rozmowy biznesowe, a tłem do tych [...]

  3. Odkryj belgijskie mięso na Polagra Food 2018
    2018-04-28

    Polagra Food to najważniejsze targi spożywcze w Polsce. W tym roku po raz pierwszy odbędą się w nowej formule i w nowym terminie:8-10 maja Belgian Meat Office po raz 4 będzie ucz[...]

  4. STRATEGIA BRANŻY SOKOWNICZEJ
    2018-04-20

    Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS), zaprasza na XXI Międzynarodowe Sympozjum "Strategia branży sokowniczej w zmieniających się warunkach rynkowych", które odbędzie się [...]

  5. Poznaj Dobrą Żywność
    2018-04-18

    Szynka pieczona Sokołów została wyróżniona prestiżowym znakiem Poznaj Dobrą Żywność. Jest on przyznawany przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi produktom o wysokiej, niezmiennej jakości i doskonałych [...]

  6. Jakość łączy branżę
    2018-04-12

    Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw były doskonałą okazją do podkreślenia znaczenia polskiej, certyfikowanej żywności wysokiej jakości. Podczas tego[...]

  7. Polska jajami stoi
    2018-03-28

    Polska od wielu lat utrzymuje się w ścisłej czołówce producentów jaj w Unii Europejskiej. Rocznie wytwarza ok. 10 mld jaj. Rodzima kura potrafi znieść nawet do 250 jaj w ciąg[...]

  8. KRD-IG w warszawskich przedszkolach
    2018-03-28

    Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza przy współpracy z Zakładem Wylęgu Drobiu MALEC, członkiem KRD-IG, rozpoczęła realizację pilotażowego projektu edukacyjnego w przedszkolach. 26[...]

  9. Polacy w czasie świąt ...
    2018-03-21

    ...częściej stawiają na produkty mięsne premium. Wyniki finansowe branży produkcji mięsnej wskazują, że rynek ten w Polsce stale rośnie. W sektorze pojawiła się nisza i coraz więce[...]

  10. KRD-IG odpowiada NIK na raport dot. antybiotyków
    2018-03-15

    Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza (KRD-IG) w oficjalnym piśmie do prezesa Najwyższej Izby Kontroli (NIK) wyraziła swoje krytyczne stanowisko w sprawie opublikowanego niedawno raportu pt. "W[...]