W ostatni poniedziałek maja rozpocznie się najważniejsze w tym roku wydarzenie promujące walory kulturalne, turystyczne i kulinarne Portugalii w naszym kraju - Tydzień Portugalski „Flavours of Portugal” 2016. Jego organizatorem, jak co roku, jest Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza. Tegoroczna, siódma edycja Tygodnia Portugalskiego „Flavours of Portugal” odbędzie się na przełomie maja i czerwca - w dniach od 30 maja do 4 czerwca 2016 roku w hotelu InterContinental Warszawa i 4-5 czerwca podczas Weekendu Portugalskiego w ramach Targu Śniadaniowego. Przez cały tydzień na gości czekać będzie bardzo bogaty program, a w nim uroczyste kolacje, koncerty, targi, degustacje czy spotkania. - Cieszymy się, że wydarzenie, które początkowo było zwykłym spotkaniem przedstawicieli portugalskiego biznesu w Polsce, jest obecnie imprezą przyciągającą polskich przedsiębiorców, dziennikarzy, profesjonalistów i blogerów, którzy chcą spróbować wspaniałych portugalskich win i wyśmienitego jedzenia, posłuchać muzyki fado i zanurzyć się w portugalskiej kulturze – mówi João Brás Jorge, Prezes Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej. Podczas uroczystych kolacji będzie można skosztować tradycyjnej kuchni portugalskiej i najlepszych win z różnych zakątków tego kraju. Każdego dnia odkryte zostaną smaki innych regionów, będzie można wziąć także udział w degustacjach produktów i win portugalskich. Regionalne portugalskie potrawy zostaną przygotowane przez najznamienitszych portugalskich szefów kuchni, takich jak: Octávio Freitas, Pedro Bastos, Pedro Marques, Miguel Paulino, António Alexandre, José Ferreira oraz Mariusz Jeznach, szef kuchni Hotelu InterContinental Warszawa. Podczas kolacji nie zabraknie także akcentów muzycznych, o które zadbają portugalscy muzycy – fadystka Raquel Guerra oraz gitarzyści Jose Quaresma i Paulo Cachinho. Nowością w tym roku, na zakończenie „Flavours of Portugal” 2016 – będzie Weekend Portugalski w ramach Targu Śniadaniowego w Warszawie. W sobotę 4 czerwca na Żoliborzu, a w niedzielę 5 czerwca na Mokotowie będzie można spróbować dań portugalskich, posłuchać fado w wykonaniu João da Sousa, a także wziąć udział wraz z dziećmi i przyjaciółmi w malowaniu portugalskich kogutów oraz mini lekcjach języka portugalskiego. Tydzień Portugalski „Flavours of Portugal” to jednak nie tylko wydarzenie kulturalne, ale także biznesowe. W jego ramach, w czwartek i piątek, odbywać się będą także branżowe targi winiarskie dla profesjonalistów, a wieczorami od 17:00 do 19:00 degustacje dla zaproszonych gości. - Wymiana handlowa między Polską a Portugalią cały czas dynamicznie rośnie. W ciągu czterech ostatnich lat wartość eksportu polskich produktów do Portugalii wzrosła z 405 milionów euro w 2011 roku do aż 583,4 milionów euro w 2015 roku. To dowód na to, że polscy przedsiębiorcy coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność handlową na półwyspie iberyjskim. Organizowany przez PPCC Tydzień Portugalski jest w związku z tym doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów, które być może zaowocują nowymi polsko-portugalskimi projektami. Należy także pamiętać, że Portugalia jest bramą do innych rynków krajów portugalskojęzycznych – komentuje Wojciech Baczyński z Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej. Szczegółowy program Tygodnia Portugalskiego „Flavours of Portugal” dostępny jest na stronie: www.flavoursofportugal.pl Dodatkowych informacji udziela: Weronika Gwiazda, Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza Email: weronika@ppcc.pl Tel:+48 22 322 7667
Tegoroczna, siódma edycja Tygodnia Portugalskiego „Flavours of Portugal” odbędzie się na przełomie maja i czerwca - w dniach od 30 maja do 4 czerwca 2016 roku w hotelu InterContinental Warszawa i 4-5 czerwca podczas Weekendu Portugalskiego w ramach Targu Śniadaniowego. Przez cały tydzień na gości czekać będzie bardzo bogaty program, a w nim uroczyste kolacje, koncerty, targi, degustacje czy spotkania.
- Cieszymy się, że wydarzenie, które początkowo było zwykłym spotkaniem przedstawicieli portugalskiego biznesu w Polsce, jest obecnie imprezą przyciągającą polskich przedsiębiorców, dziennikarzy, profesjonalistów i blogerów, którzy chcą spróbować wspaniałych portugalskich win i wyśmienitego jedzenia, posłuchać muzyki fado i zanurzyć się w portugalskiej kulturze – mówi João Brás Jorge, Prezes Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej.
Podczas uroczystych kolacji będzie można skosztować tradycyjnej kuchni portugalskiej i najlepszych win z różnych zakątków tego kraju. Każdego dnia odkryte zostaną smaki innych regionów, będzie można wziąć także udział w degustacjach produktów i win portugalskich.
Regionalne portugalskie potrawy zostaną przygotowane przez najznamienitszych portugalskich szefów kuchni, takich jak: Octávio Freitas, Pedro Bastos, Pedro Marques, Miguel Paulino, António Alexandre, José Ferreira oraz Mariusz Jeznach, szef kuchni Hotelu InterContinental Warszawa. Podczas kolacji nie zabraknie także akcentów muzycznych, o które zadbają portugalscy muzycy – fadystka Raquel Guerra oraz gitarzyści Jose Quaresma i Paulo Cachinho.
Nowością w tym roku, na zakończenie „Flavours of Portugal” 2016 – będzie Weekend Portugalski w ramach Targu Śniadaniowego w Warszawie. W sobotę 4 czerwca na Żoliborzu, a w niedzielę 5 czerwca na Mokotowie będzie można spróbować dań portugalskich, posłuchać fado w wykonaniu João da Sousa, a także wziąć udział wraz z dziećmi i przyjaciółmi w malowaniu portugalskich kogutów oraz mini lekcjach języka portugalskiego.
Tydzień Portugalski „Flavours of Portugal” to jednak nie tylko wydarzenie kulturalne, ale także biznesowe. W jego ramach, w czwartek i piątek, odbywać się będą także branżowe targi winiarskie dla profesjonalistów, a wieczorami od 17:00 do 19:00 degustacje dla zaproszonych gości.
- Wymiana handlowa między Polską a Portugalią cały czas dynamicznie rośnie. W ciągu czterech ostatnich lat wartość eksportu polskich produktów do Portugalii
wzrosła z 405 milionów euro w 2011 roku do aż 583,4 milionów euro w 2015 roku. To dowód na to, że polscy przedsiębiorcy coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność handlową na półwyspie iberyjskim. Organizowany przez PPCC Tydzień Portugalski jest w związku z tym doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów, które być może zaowocują nowymi polsko-portugalskimi projektami. Należy także pamiętać, że Portugalia jest bramą do innych rynków krajów portugalskojęzycznych – komentuje Wojciech Baczyński z Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej.
Szczegółowy program Tygodnia Portugalskiego „Flavours of Portugal” dostępny jest na stronie: www.flavoursofportugal.pl
Dodatkowych informacji udziela: Weronika Gwiazda, Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza Email: weronika@ppcc.pl Tel:+48 22 322 7667