W Sali konferencyjnej Okręgowego Inspektoratu Pracy w Olsztynie 27 stycznia br. odbyło się szkolenie dla członków olsztyńskiego oddziału Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pracowników Służby BHP. Szkolenie poświęcone było obowiązkom pracodawcy wynikającym z rozporządzenia Ministra Gospodarki z 8 lipca 2010 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, związanych z możliwością wystąpienia w miejscu pracy atmosfery wybuchowej (DzU nr 138, poz. 931). Szkolenie prowadził inspektor pracy OIP w Olsztynie Tomasz Grausz, autor wielu publikacji PIP. Inspektor poruszając poszczególne zagadnienia związane z obowiązkami pracodawców wynikające z rozporządzenia, zadawał uczestnikom pytania, które pozwalały w większym zakresie zrozumieć problemy związane z zapisami rozporządzenia (m.in. określaniem atmosfery wybuchowej czy sporządzaniem dokumentu zabezpieczenia). Uczestnicy szkolenia stwierdzili, że pewne zagadnienia można zrealizować samodzielnie i nie zawsze trzeba zwracać się o pomoc do specjalistów zewnętrznych (np. z Państwowej Inspekcji Pracy). Podczas spotkania oddziału OSPSBHP prezes Elżbieta Bożejewicz przedstawiła też sprawozdanie finansowe za rok 2011, wyjaśniając przy tym szczegółowo źródła przychodów i zasadność wydatków. Każdy z członków miał możliwość wglądu do dokumentów księgowych oraz kartotek składek poszczególnych członków. Z uwagi na usprawiedliwione nieobecności członków komisji rewizyjnej, Grzegorz Kulkowski pełniący funkcję wiceprezesa zarządu odczytał protokół z kontroli. Komisja rewizyjna nie wnosiła uwag co do sposobu prowadzenia i rozliczania finansów.
Podczas spotkania oddziału OSPSBHP prezes Elżbieta Bożejewicz przedstawiła też sprawozdanie finansowe za rok 2011, wyjaśniając przy tym szczegółowo źródła przychodów i zasadność wydatków. Każdy z członków miał możliwość wglądu do dokumentów księgowych oraz kartotek składek poszczególnych członków. Z uwagi na usprawiedliwione nieobecności członków komisji rewizyjnej, Grzegorz Kulkowski pełniący funkcję wiceprezesa zarządu odczytał protokół z kontroli. Komisja rewizyjna nie wnosiła uwag co do sposobu prowadzenia i rozliczania finansów.