Wybierając siedzibę dla firmy, w pierwszej kolejności określamy odpowiednią lokalizację. Co wpływa na atrakcyjność miejsca pracy? Czym powinna charakteryzować się idealna powierzchnia biurowa? Realizując misję „Budynek to nie tylko hardware, dostarczamy również software”, eksperci z Liebrecht & wooD, prezentują poradnik „8 kroków do idealnego biura”.

Pracownicy biurowi, w krajach wysokorozwiniętych, spędzają w pracy około 40 godzin. Otoczenie biurowe wpływa na stan emocjonalny i jakość pracy pracownika.

– Tworzymy środowisko, a nie same budynki. Infrastruktura, architektura, zarządzanie mają ogromny wpływ na samopoczucie osób korzystających z budynku, spędzających w nim większość tygodnia. Pracownik, pracodawca, gość, klient, dostawca – ich potrzeby są dla nas punktem wyjścia w kształtowaniu projektu – mówi Marc Lebbe, członek zarządu Liebrecht & wooD.

Dla większości pracowników biurowych, niedoścignionym wzorem biura są placówki firmy Google. Przestrzeń zaaranżowana jest swobodnie, a zarazem wpływa kreatywnie na pracowników. Nie każda firma może sobie pozwolić na wprowadzenie takich rozwiązań, ale komfortowe warunki dla swoich pracowników powinny stawiać na pierwszym miejscu. Ponieważ zadowolony pracownik pracuje efektywnie. Biurowce firmy Liebrecht & wooD mają średnio 14 m szerokości, dzięki czemu łatwo jest aranżować w nich zarówno typowe pokoje, jak i pomieszczenia „open space”.

– Nasze inwestycje cechują atrakcyjne lokalizacje, dobry dostęp do komunikacji publicznej i pojemne parkingi, przykłady to m.in. Plac Unii, powstający w centrum Warszawy kompleks biurowo–handlowy oraz Batory Office Buildings II, zlokalizowany w pobliżu budowanego węzła komunikacyjnego Salomea oraz modernizowanego skrzyżowania Al. Jerozolimskich i ul. Łopuszańskiej – dodaje Marc Lebbe. – Funkcjonalność, właściwe planowanie przestrzeni i rozwiązania techniczne zapewniające komfort użytkowania – to podstawowe cechy dobrego biura. Przy wyborze siedziby firmy warto je zweryfikować w kilku prostych krokach.

Jak wybrać idealne biuro w ośmiu krokach wg Liebrecht & wooD:

1. Szczegółowa analiza lokalizacji biura - Należy tu wziąć pod uwagę komfort komunikacyjny dla pracowników poruszających się komunikacją miejską i samochodami.

2. Biuro z miejscami parkingowymi – Według przyjętych norm dla budynków biurowych poza centrum miasta, na jedno miejsce parkingowe powinno przypadać średnio 30m2 wynajmowanej powierzchni biurowej. Parametry takie spełniają wszystkie obiekty Liebrecht & wooD. Biurowiec Batory Office Buildings II posiada nawet współczynnik 1/27 m2. Przy zastosowaniu takich założeń problemów nie powinny mieć firmy nawet z dużą flotą samochodową.

3. Oświetlenie stanowisk pracy światłem dziennym – Światło dzienne wpływa pozytywnie na nastrój i mobilizuje do działania. Odpowiednią proporcję dostępu do naturalnego światła zapewniają przede wszystkim wąskie obiekty z niewieloma miejscami zdanymi tylko na naturalne oświetlenie.

4. Dostęp do świeżego powietrza – Zgodnie z obowiązującymi normami, na jedną osobę musi przypadać co najmniej 45 m3 świeżego powietrza na godzinę. Dobrym, aczkolwiek rzadko spotykanym obecnie rozwiązaniem jest budowa biur z otwieranymi oknami. Tego typu budynki stawia m.in. Liebrecht & wooD.

5. Optymalna temperatura i wilgotność powietrza – Za optymalną temperaturę uznaje się przedział pomiędzy 21-22 stopni Celsjusza i wilgotność – około 50 proc., szczególnie w zimie, gdy urządzenia grzewcze wysuszają powietrze.

6. Biuro w cichym otoczeniu - natężenie hałasu w biurze nie może przekraczać 60 decybeli (dB). Dla pracowników umysłowych normy są bardziej zaostrzone. Hałas w takim pomieszczeniu nie powinien przekraczać 20 dB. Kluczem do zapewnienia takich warunków są dobrze izolowane akustycznie ściany i odpowiednie ustawienie stanowisk pracy, cichy sprzęt elektroniczny, oraz unikanie lokalizacji stanowisk „twarzą w twarz”. Zaleca się, by w biurze znalazło się osobne pomieszczenie dla kopiarek.

7. Optymalna przestrzeń robocza dla każdego pracownika – Każdy pracownik powinien mieć zapewnione minimum 7 m2 powierzchni roboczej tylko dla siebie. W ergonomicznym urządzaniu biura przyda się pomoc architekta wnętrz, który pomoże właściwie rozmieścić stanowiska pracy i dopasuje meble biurowe do zaprojektowanego układu przestrzeni.

8. Kup ergonomiczne meble biurowe– Wygodne biurka oraz odpowiedni fotel pozwolą zniwelować bóle kręgosłupa. Warto też pomyśleć o przyjaznym pracownikom pomieszczeniu socjalnym, gdzie będą mogli nie tylko zjeść kanapkę, ale również zregenerować siły i odprężyć się podczas przerwy w pracy.

Źródło: Imago Public Relations

Rekomenduj znajomym
  • gplus
  • pinterest

INNE AKTUALNOŚCI

  1. BHP w Kielcach
    2019-02-27

    Od 6 do 8 czerwca br. w Kielcach po raz trzeci odbywać się będą Międzynarodowe Targi Bezpieczeństwa i Ochrony Pracy oraz Systemów Zabezpieczeń Przeciwpożarowych KIELCE WORK SAFETY-EXPO. [...]

  2. The Brewers of Europe Forum w Antwerpii
    2019-01-21

    W dniach 3-4 czerwca 2019 roku, w Antwerpii odbędzie się druga edycja The Brewers of Europe Forum. Podczas wydarzenia spotykają się przedstawiciele browarów z całej Europy. Po niezwykle [...]

  3. Geoportal Dolny Śląsk
    2018-10-22

    Portal Mapowy Województwa Dolnośląskiego prezentuje dane przestrzenne i mapy z obszaru województwa dolnośląskiego. Między innymi dane geodezyjne, mapy historyczne, topograficzne, przyrod[...]

  4. Innowacyjne rozwiązania automatyzacji
    2018-10-12

    W imieniu Przemysłowego Instytutu Automatyki i Pomiarów PIAP, ABB oraz partnerów wydarzenia zapraszamy na konferencję pt. "Innowacyjne rozwiązania automatyzacji odpowiadające trendom ryn[...]

  5. Bezpieczeństwo na budowach
    2018-09-27

    12 października 2018 roku w hotelu FERO EXPRESS w Krakowie odbędzie się szkolenie "Odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób sprawujących samodzielne funkcje techniczne oraz osób kierujący[...]

  6. Polityka jakości w ABM Greiffenberger Polska
    2018-09-24

    100% jakościowej kontroli elektrycznej, mechanicznej i wizualnej - polityka jakości w ABM Greiffenberger Polska Sp. z o.o. MOVIDA zaprasza do udziału w IV FORUM JAKOŚĆ DOS[...]

  7. Powstanie spółka Polskie Domy Drewniane
    2018-08-10

    Na mocy podpisanej przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacji ustawy Prawo ochrony środowiska, powstanie spółka Polskie Domy Drewniane, która zajmie się budową energooszczędnych domów dr[...]

  8. Prof. Z. Kledyński na czele samorządu zawodowego
    2018-07-05

    Podczas XVII Krajowego Zjazdu Sprawozdawczo-Wyborczego Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, który odbył się 29-30 czerwca 2018 r. w Warszawie, wybrano nowe władze samorządu zawodowego inżynierów.

    [...]

  9. Jakość - problemy i rozwiązania
    2018-06-12

    XIV MIĘDZYNARODOWY KONGRES NAUKOWY "PROBLEMATYKA NORMALIZACJI, JAKOŚCI I KODYFIKACJI W ASPEKCIE INTEGRACJI Z NATO I UNIĄ EUROPEJSKĄ" 25-28 września 2018 r. Rewita - WDW Zak[...]

  10. Targi dobre jak chleb. POLAGRA TECH 2018
    2018-06-11

    Już jesienią, w dniach od 30 września do 4 października w przestrzeniach Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędzie się kolejna edycja targów POLAGRA TECH. W tym roku w ich[...]