Mija trzeci kwartał działań realizowanych w ramach kampanii promocyjno-informacyjnej „Tradycja, jakość i europejski smak” prowadzonej przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Projekt, skierowany na rynki trzech krajów docelowych: USA, Wietnamu oraz Korei Południowej, ma na celu promocję mięsa europejskiego charakteryzującego się wysoką jakością i niezwykłymi walorami smakowymi.

Kampania skierowana jest przede wszystkim do dystrybutorów, odbiorców hurtowych, importerów, stowarzyszeń branżowych, jak i lokalnych producentów. Dotychczasowe działania zrealizowane zostały już w Wietnamie oraz w Korei Południowej. W zaplanowanych działaniach biorą udział przedstawiciele polskich zakładów mięsnych, którzy doskonale znają specyfikę branży oraz potrafią przybliżyć odbiorcom z poszczególnych rynków ofertę jaką dysponuje europejski, a w szczególności polski sektor mięsny.

Osią działań realizowanych w ramach projektu są wydarzenia targowe. Zarówno w Wietnamie, jak i w Korei, targi były okazją do zaprezentowania europejskich produktów mięsnych oraz zainicjowania spotkań B2B, które zaowocowały nowymi kontaktami handlowymi zdobytymi przez polskich producentów. Stoisko kampanii należało do najchętniej odwiedzanych miejsc na targach i cieszyło się dużym zainteresowaniem wśród dystrybutorów, hurtowników, a także restauratorów. Pokazy kulinarne znanych szefów kuchni wraz z wspaniałymi degustacjami typowych mięsnych przysmaków wzbudzały najwięcej emocji wśród gości. Poza tym, spotkania z dziennikarzami i liczne wywiady do telewizji i magazynów branżowych dodatkowo wzmacniały przekaz założeń programu i umożliwią w czasie dalszej kampanii medialnej dotarcie do szerokiego gremium bezpośrednich odbiorców. Dzięki zaangażowaniu ekspertów z polskich zakładów mięsnych nawiązano liczne kontakty, które w przyszłości zaowocują wzmocnieniem i rozwojem europejskich i polskich relacji biznesowych, jak i zwiększeniem eksportu na rynki docelowe. Przy okazji targów, w Wietnamie i Korei, zostały zorganizowane również konferencje prasowe kampanii „Tradycja, jakość i europejski smak” poświęcone zarówno statystykom produkcyjnym, jak i walorom jakościowym europejskiego mięsa. Liczne wywiady niewątpliwie przybliżyły szczegółowe cele projektu, możliwości eksportowe polskich zakładów mięsnych, a żywa dyskusja pozwoliła zobrazować dziennikarzom jak bogaty jest europejski rynek mięsa i jego przetworów.

Zorganizowany został również Bankiet vip dla ok. 100 gości, wśród których znaleźli się prezesi i przedstawiciele branży mięsnej i spożywczej, importerzy oraz przedstawiciele świata biznesu i mediów. Swoją obecnością zaszczycili również reprezentanci Komisji Europejskiej. Bankiet był dodatkową okazją do rozmów i nawiązania kontaktów biznesowych. UPEMI, wraz z zespołem polskich szefów kuchni, zaserwowała zgromadzonym gościom tradycyjne polskie potrawy, urozmaicając wieczór kulinarnym show z pieczoną szynką w roli głównej.

Podczas pobytu w Korei przedstawiciel UPEMI był również prelegentem na seminarium Komisji Europejskiej, na którym przedstawił aspekty współpracy pomiędzy Unią Europejską a Koreą w sektorze mięsnym. Komisja Europejska była inicjatorem seminarium jak również uczestnikiem targów Korea Food Expo z sąsiadującym stoiskiem promującym europejskie produkty spożywcze.

Rekomenduj znajomym
  • gplus
  • pinterest

INNE AKTUALNOŚCI

  1. Negocjacje między UE, a Mercosur
    2019-06-28

    Unijny sektor drobiarski przeciwny umowie Mercosur! Negocjacje w sprawie umowy handlowej między UE, a Mercosur weszły w finalną fazę. Stowarzyszenie AVEC, reprezentujące europejski[...]

  2. Air Products sfinalizowała przejęcie ACP
    2019-03-04

    Warszawa, 1 marca 2019 r. - Firma Air Products sfinalizowała proces przejęcia ACP Europe SA (ACP), największego niezależnego producenta dwutlenku węgla (CO2) w Europie. Wartość transakcj[...]

  3. Chr. Hansen na szczycie "Global 100"
    2019-01-30

    Chr. Hansen plasuje się na szczycie globalnego indeksu "Global 100" najbardziej zrównoważonych firm na rok 2019. Ranking ogłoszono podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Da[...]

  4. Kontrola żywności w łańcuchu spożywczym
    2018-10-10

    Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców zaprasza do udziału w konferencji szkoleniowej "Kontrola żywności w łańcuchu spożywczym". 15 listopada 2018 r., Hotel Marriot[...]

  5. Biogazowanie produktów ubocznych
    2018-10-08

    Firma TARPOL zorganizowała konferencję poświęconą biogazowaniu produktów ubocznych pozostających w ubojniach i zakładach przerobu mięsa i drobiu. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciel[...]

  6. KRD-IG CZŁONKIEM IPC
    2018-09-18

    W dniach 15-17 września w chińskim mieście Nankin odbył się drugi w tym roku zjazd Międzynarodowej Rady Drobiarstwa (IPC) - organizacji zrzeszającej kraje będące światowymi liderami w pr[...]

  7. Konferencja PFPŻ
    2018-09-17

    Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców zaprasza do udziału w konferencji szkoleniowej "Znakowanie produktów spożywczych w świetle wymagań prawnych i orzecznictwa" [...]

  8. PROMAR Z NOWOCZESNĄ SILOSOWNIĄ
    2018-09-12

    20 sierpnia 2018 roku, na terenie zakładu produkcyjnego Promar Zawiercie miała miejsce kolejna już uroczystość Wmurowania Kamienia Węgielnego. Tym razem firma rozpoczęła budowę nowoczesnej silosowni [...]

  9. Badanie towarów spożywczych
    2018-09-05

    Wydawnictwo Naukowe PWN SA wraz z Wiktorem Kubińskim, profesorem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz zespołem naukowców zaprezentowali nową książkę z towaroznawstwa i badania tow[...]

  10. SPOSÓB NA POGODĘ I UDANE UPRAWY
    2018-08-22

    Sezon prac polowych w pełni. Na terenach upraw i w sadach trwają prace, których efekty gospodarze ocenią po zebranych plonach. O ile na większość czynników rolnicy mają wpływ[...]