Rozpoczął się drugi rok kampanii informacyjnej na temat mięsa wieprzowego produkowanego zgodnie z Systemem Jakości PQS (Pork Quality System). Kampania informacyjna ma na celu utrzymanie i zwiększenie popularności wieprzowiny z certyfikatem jakości PQS.

      Kampania informacyjna realizowana jest pod hasłem „PQS – Znak wyśmienitej wieprzowiny” i ma na celu zapoznanie konsumentów, dystrybutorów oraz hodowców z założeniami „Pork Quality System” i korzyściami, jakie wynikają z jego wprowadzenia. Kampania ta ma również za zadanie uświadomić społeczeństwu, jak wiele zalet ma mięso wieprzowe produkowane zgodnie z wytycznymi programu.

      W ramach dotychczasowych działań informacyjno-promocyjnych wykorzystano telewizję, prasę, outdoor, a także Internet. Uruchomiono portal www.wieprzowinapqs.pl, zawierający m.in. informacje o systemie oraz przepisy kulinarne i porady. Odbyły się też pierwsze cykle szkoleń i konkursy, a całą kampanię wspierały działania public relations.

      Obecnie realizowana jest spotowa kampania TV – 30-sekundowy spot „Powrót do początku” emitowany jest w wybranych kanałach telewizyjnych. Zaplanowana jest również kampania niestandardowa w Telewizji Polskiej, polegająca na zaprezentowaniu certyfikowanej wieprzowiny w programach „Kawa czy Herbata” i „Smaki czasu Karola Okrasy”.

      Równolegle realizowane są działania w Internecie – uruchomiona została kampania display i społecznościowa, na wybranych portalach umieszczono banery reklamowe. Dodatkowo na portalu ugotuj.to oraz innych dopasowanych do grupy docelowej stronach realizowana jest kampania niestandardowa, polegająca na emisji artykułów sponsorowanych. Portal ugotuj.to objęty został także sponsoringiem oraz wsparciem redakcyjnym i promocyjnym. Od początku października realizowana jest również kampania taktyczna w wyszukiwarce Google. 

      Świadomość konsumentów o Systemie Jakości PQS ma być także utrwalana poprzez działania w przestrzeni miejskiej, które prowadzone będą w listopadzie br. na autobusach komunikacji miejskiej i powierzchniach reklamy megaformatowej, w takich lokalizacjach, jak Warszawa, Wrocław, Trójmiasto, Łódź, Katowice, Poznań, Szczecin i Kraków. Ponadto w Warszawie, pod Rondem Dmowskiego, pojawią się podświetlane nośniki typu backlight. Działania w prasie podzielono pod kątem dwóch segmentów grupy docelowej. Kampania konsumencka prowadzona jest w wybranych magazynach, podczas gdy komunikacja z branżą odbywa się za pośrednictwem pism i wydawnictw specjalistycznych. Komunikację medialną wspierają także działania towarzyszące, takie jak:

- działania PR, obejmujące m.in. uruchomienie infolinii dla konsumentów oraz organizację study tour dla dziennikarzy,

- szkolenia dla doradców i dystrybutorów,

- szkolenia dla uczniów szkół gastronomicznych i nauczycieli przedmiotów zawodowych,

- konkursy dla konsumentów oraz dla osób obsługujących stoiska mięsnych.

      PQS (Pork Quality System) – System Jakości Wieprzowiny – to nowy, kompleksowy system wytwarzania wysokiej jakości żywności. Jego celem jest produkcja mięsa wieprzowego o niskiej zawartości tłuszczu, przy zachowaniu ważnych dla konsumentów i przetwórców parametrów jakości mięsa. PQS stanowi gwarancję wysokiej jakości mięsa potwierdzonej certyfikatem. System to także świadectwo zachowania szczególnych norm w zakresie jakości, bezpieczeństwa i kontroli na każdym etapie produkcji. Sposób produkcji w systemie spełnia wszystkie obowiązujące wymogi prawa w zakresie dobrostanu zwierząt oraz zdrowia ludzi. Jest również zgodny z przepisami o ochronie środowiska naturalnego.

      Za kampanię „PQS – Znak wyśmienitej wieprzowiny”  odpowiada Agencja Rynku Rolnego przy współpracy ze Związkiem „Polskie Mięso” i Polskim Związkiem Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej „POLSUS”. Kampania finansowana jest ze środków Unii Europejskiej oraz Rzeczypospolitej Polskiej przy wsparciu Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego. Realizowanie kampanii powierzono agencji CAM Media S.A., która została wyłoniona w przetargu jako organizacja wdrażająca.

Rekomenduj znajomym
  • gplus
  • pinterest

INNE AKTUALNOŚCI

  1. Air Products sfinalizowała przejęcie ACP
    2019-03-04

    Warszawa, 1 marca 2019 r. - Firma Air Products sfinalizowała proces przejęcia ACP Europe SA (ACP), największego niezależnego producenta dwutlenku węgla (CO2) w Europie. Wartość transakcj[...]

  2. Chr. Hansen na szczycie "Global 100"
    2019-01-30

    Chr. Hansen plasuje się na szczycie globalnego indeksu "Global 100" najbardziej zrównoważonych firm na rok 2019. Ranking ogłoszono podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Da[...]

  3. Kontrola żywności w łańcuchu spożywczym
    2018-10-10

    Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców zaprasza do udziału w konferencji szkoleniowej "Kontrola żywności w łańcuchu spożywczym". 15 listopada 2018 r., Hotel Marriot[...]

  4. Biogazowanie produktów ubocznych
    2018-10-08

    Firma TARPOL zorganizowała konferencję poświęconą biogazowaniu produktów ubocznych pozostających w ubojniach i zakładach przerobu mięsa i drobiu. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciel[...]

  5. KRD-IG CZŁONKIEM IPC
    2018-09-18

    W dniach 15-17 września w chińskim mieście Nankin odbył się drugi w tym roku zjazd Międzynarodowej Rady Drobiarstwa (IPC) - organizacji zrzeszającej kraje będące światowymi liderami w pr[...]

  6. Konferencja PFPŻ
    2018-09-17

    Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców zaprasza do udziału w konferencji szkoleniowej "Znakowanie produktów spożywczych w świetle wymagań prawnych i orzecznictwa" [...]

  7. PROMAR Z NOWOCZESNĄ SILOSOWNIĄ
    2018-09-12

    20 sierpnia 2018 roku, na terenie zakładu produkcyjnego Promar Zawiercie miała miejsce kolejna już uroczystość Wmurowania Kamienia Węgielnego. Tym razem firma rozpoczęła budowę nowoczesnej silosowni [...]

  8. Badanie towarów spożywczych
    2018-09-05

    Wydawnictwo Naukowe PWN SA wraz z Wiktorem Kubińskim, profesorem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz zespołem naukowców zaprezentowali nową książkę z towaroznawstwa i badania tow[...]

  9. SPOSÓB NA POGODĘ I UDANE UPRAWY
    2018-08-22

    Sezon prac polowych w pełni. Na terenach upraw i w sadach trwają prace, których efekty gospodarze ocenią po zebranych plonach. O ile na większość czynników rolnicy mają wpływ[...]

  10. BRANŻA DROBIARSKA W OBLICZU NOWYCH WYZWAŃ
    2018-06-26

    15 czerwca 2018 podczas konferencji pn. "Polska Branża Drobiarska obliczu nowych wyzwań", zorganizowanej przez Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą, wiodący euro[...]