Aktualności | 2011-10-06
Polska gospodarka ma własną markę

Polska gospodarka ma własną  markę

Marka Polskiej Gospodarki powstała w ramach projektu systemowego „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”, realizowanego przez Ministerstwo Gospodarki w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Poddziałanie 6.5.1

W ramach I etapu projektu przeprowadzone zostały szeroko zakrojone badania wizerunkowe, które objęły: 9 krajów; niemal 900 przedstawicieli firm na badaniach fokusowych; ponad 9000 przedsiębiorców w ramach wywiadów telefonicznych.

Zrealizowane badania pozwoliły na określenie wizerunku i reputacji Polski za granicą. Na ich podstawie, w II etapie projektu, opracowana została idea przewodnia oraz koncepcja wizualna Marki Polskiej Gospodarki. Odzwierciedlają one sposób postrzegania Polski i polskiej gospodarki. Powstała Księga Marki Polskiej Gospodarki, opracowane zostały również rekomendacje dotyczące strategii wdrożenia marki na poziomie krajowym i międzynarodowym.