Ludzie to nasz największy atut i na tym opieramy nową koncepcję wizualną promocji polskiej gospodarki – powiedział wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak prezentując 30 września 2011 r. Markę Polskiej Gospodarki. Jego zdaniem, nowa koncepcja pozwoli wzmocnić międzynarodową pozycję polskich branż, przyspieszy ekspansję firm na inne rynki oraz umocni wizerunek polskich produktów. Marka Polskiej Gospodarki powstała w ramach projektu systemowego „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”, realizowanego przez Ministerstwo Gospodarki w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Poddziałanie 6.5.1 W ramach I etapu projektu przeprowadzone zostały szeroko zakrojone badania wizerunkowe, które objęły: 9 krajów; niemal 900 przedstawicieli firm na badaniach fokusowych; ponad 9000 przedsiębiorców w ramach wywiadów telefonicznych. Zrealizowane badania pozwoliły na określenie wizerunku i reputacji Polski za granicą. Na ich podstawie, w II etapie projektu, opracowana została idea przewodnia oraz koncepcja wizualna Marki Polskiej Gospodarki. Odzwierciedlają one sposób postrzegania Polski i polskiej gospodarki. Powstała Księga Marki Polskiej Gospodarki, opracowane zostały również rekomendacje dotyczące strategii wdrożenia marki na poziomie krajowym i międzynarodowym.
Marka Polskiej Gospodarki powstała w ramach projektu systemowego „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”, realizowanego przez Ministerstwo Gospodarki w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Poddziałanie 6.5.1
W ramach I etapu projektu przeprowadzone zostały szeroko zakrojone badania wizerunkowe, które objęły: 9 krajów; niemal 900 przedstawicieli firm na badaniach fokusowych; ponad 9000 przedsiębiorców w ramach wywiadów telefonicznych.
Zrealizowane badania pozwoliły na określenie wizerunku i reputacji Polski za granicą. Na ich podstawie, w II etapie projektu, opracowana została idea przewodnia oraz koncepcja wizualna Marki Polskiej Gospodarki. Odzwierciedlają one sposób postrzegania Polski i polskiej gospodarki. Powstała Księga Marki Polskiej Gospodarki, opracowane zostały również rekomendacje dotyczące strategii wdrożenia marki na poziomie krajowym i międzynarodowym.