NSZZ „Solidarność” 22 sierpnia uruchomiło nowy serwis – hiperwyzysk.pl. Portal ma na celu ochronę pracowników sieci handlowych przed nieuczciwym traktowaniem. Pracownicy i klienci sieci handlowych mogą umieszczać na stronie problemy i opisywać sytuacje złego traktowania pracowników. NSZZ „Solidarność” zapewnia, że za pośrednictwem portalu chce pomóc zainteresowanym i poinstruować ich jak łączyć się w związki, by wspólnie zmierzyć się z problemem. Ponadto inicjatywa ma na celu rozpoczęcie dialogu pomiędzy pracownikami sieci supermarketów, klientami, a kierownictwem marketów. Portal jest jednym z elementów kampanii „Wsparcie dialogu społecznego w firmach ochrony oraz sieciach super- i hipermarketów”. Na portalu ma powstać mapa sklepów, w których łamane są prawa pracowników. Będzie to sygnał dla klientów, a także dla zarządu marketów. – Nawet prezesi sieci handlowych często nie wiedzą, co się dzieje u nich w sklepach. Chcemy by pracodawcy, dzięki stronie hiperwyzysk.pl zobaczyli, jak naprawdę wygląda sytuacja w ich sklepach – mówi Sebastian Barański z NSZZ „Solidarność”.
Na portalu ma powstać mapa sklepów, w których łamane są prawa pracowników. Będzie to sygnał dla klientów, a także dla zarządu marketów. – Nawet prezesi sieci handlowych często nie wiedzą, co się dzieje u nich w sklepach. Chcemy by pracodawcy, dzięki stronie hiperwyzysk.pl zobaczyli, jak naprawdę wygląda sytuacja w ich sklepach – mówi Sebastian Barański z NSZZ „Solidarność”.