Aktualności | 2011-08-18
LIDL zwycięzcą rankingu Greenpeace

LIDL zwycięzcą  rankingu Greenpeace

Niewiele osób ma świadomość, jak pozyskiwane są ryby i owoce morza. Naukowcy biją na alarm. Stan mórz i oceanów jest w opłakanej kondycji. Kontrowersyjne metody połowów ryb rujnują faunę i florę wód morskich. Pocieszający jest fakt, że przybywa coraz więcej świadomych konsumentów, którym zależy nie tylko na smaku kupowanych produktów i ich najwyższej jakości, ale także na pewności, że kupują ryby złowione z poszanowaniem środowiska naturalnego.

Firma Lidl to lider polskiego rynku we wdrażaniu strategii odpowiedzialnego pozyskiwania ryb i owoców morza. Pierwsze produkty z certyfikatem MSC (Marine Stewardship Council), który jest gwarancją połowu przyjaznego dla środowiska, pojawiły się w sieci już w październiku 2003 r. Certyfikat jest czytelną informacją dla klientów, że przy produkcji kierowano się trzema zasadami – prawidłowym stanem zasobów rybnych, wpływem rybołówstwa na środowisko morskie oraz odpowiednim systemem zarządzania rybołówstwem.

Lidl unika sprzedaży gatunków ryb i owoców morza zagrożonych wyginięciem. Już kilka lat temu ze sprzedaży całkowicie wycofano takie gatunki, jak rekin, miecznik, okoń czerwony oraz węgorz. Gatunki tych ryb znalazły się między innymi na „Czerwonej liście gatunków morskich” opublikowanej przez Greenpeace. Ryby oraz owoce morza znajdujące się na tej liście zagrożone są wyginięciem poprzez destrukcyjne techniki połowów, a ich hodowla może mieć szkodliwy wpływ na środowisko naturalne.

Źródło: Informacja prasowa Lidl