Prawie połowa małych i średnich przedsiębiorstw pozostających bez strony internetowej jest przekonana, że strona www nie przyniosłaby im żadnych korzyści. A ośmiu na dziesięciu przedsiębiorców nie obawia się, że brak strony internetowej może wiązać się z utratą potencjalnych klientów. To alarmujące wyniki badania TNS OBOP przeprowadzonego na zlecenie firmy 1&1. Przeciwnego zdania są przedstawiciele firm obecnych w Internecie. Tylko 6% uważa, że sieć nie przyniosła im żadnych korzyści, a 85% twierdzi wręcz, że wszystkie małe i średnie firmy powinny mieć własną stronę internetową. Badanie objęło zasięgiem całą Polskę, a przeprowadzono je w grudniu 2010 i styczniu 2011 r. Reprezentatywną próbę badania stanowiły przedsiębiorstwa zatrudniające poniżej 250 pracowników.

Jak pokazują wyniki, ponad 81% przedsiębiorców mających stronę internetową uważa, że to standard w dzisiejszym świecie biznesu. Większość z nich (70%) twierdzi, że dzięki stronie internetowej łatwiej dotrzeć im do nowych klientów i utrzymać kontakt z dotychczasowymi (45%).

Wśród korzyści jakie przyniósł Internet firmy najczęściej wymieniają zwiększenie widoczności marki (78%), dostęp do nowych klientów (71%) oraz wzrost znajomości firmy i jej oferty (67%). Przedsiębiorcy mający stronę internetową planują jej rozbudowę (38%) oraz zwiększenie aktywności reklamowej w Internecie (29%). Tylko 6% przedsiębiorców obecnych w Internecie uznała, że sieć nie przyniosła im żadnych korzyści.

Bardziej sceptyczni, jeśli chodzi o korzyści płynące z obecności w Internecie, są przedsiębiorcy nie mający strony internetowej. Jedynie 25% z nich uważa, że posiadanie www przyczyniłoby się do rozwoju ich biznesu. Dla niecałej połowy (46%) posiadanie strony internetowej wiąże się z dostępem do nowych klientów, darmową reklamą (44%) i zwiększeniem widoczności firmy w sieci (43%).

Na razie jednak duży procent przedsiębiorców pozostających bez strony internetowej nie widzi korzyści z jej posiadania (45%). 25% nie wie, ile kosztuje i ile czasu zajmuje stworzenie strony internetowej. Ośmiu z dziesięciu przedsiębiorców nie obawia się, że brak strony internetowej może wiązać się z utratą potencjalnych klientów. Ciekawe jest, że zapytani, co skłoniłoby ich do przygotowania strony internetowej, przedsiębiorcy w większości odpowiadali: niskie koszty (34%), pomoc ze strony kogoś, kto dałby jasne wskazówki (19%) oraz przyjazne dla użytkownika narzędzie do samodzielnego stworzenia strony internetowej.

Wyniki badań pokazują, że duża liczba małych i średnich firm w Polsce pozostaje poza siecią. Jednak przy odpowiednich warunkach mogłyby się zdecydować na jej założenie. Bardzo ważne jest więc, aby dostawcy rozwiązań hostingowych dostarczali swoim użytkownikom przyjazny zestaw narzędzi do budowy stron internetowych.

Rekomenduj znajomym
  • gplus
  • pinterest

INNE AKTUALNOŚCI

  1. Air Products sfinalizowała przejęcie ACP
    2019-03-04

    Warszawa, 1 marca 2019 r. - Firma Air Products sfinalizowała proces przejęcia ACP Europe SA (ACP), największego niezależnego producenta dwutlenku węgla (CO2) w Europie. Wartość transakcj[...]

  2. Chr. Hansen na szczycie "Global 100"
    2019-01-30

    Chr. Hansen plasuje się na szczycie globalnego indeksu "Global 100" najbardziej zrównoważonych firm na rok 2019. Ranking ogłoszono podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Da[...]

  3. Kontrola żywności w łańcuchu spożywczym
    2018-10-10

    Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców zaprasza do udziału w konferencji szkoleniowej "Kontrola żywności w łańcuchu spożywczym". 15 listopada 2018 r., Hotel Marriot[...]

  4. Biogazowanie produktów ubocznych
    2018-10-08

    Firma TARPOL zorganizowała konferencję poświęconą biogazowaniu produktów ubocznych pozostających w ubojniach i zakładach przerobu mięsa i drobiu. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciel[...]

  5. KRD-IG CZŁONKIEM IPC
    2018-09-18

    W dniach 15-17 września w chińskim mieście Nankin odbył się drugi w tym roku zjazd Międzynarodowej Rady Drobiarstwa (IPC) - organizacji zrzeszającej kraje będące światowymi liderami w pr[...]

  6. Konferencja PFPŻ
    2018-09-17

    Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców zaprasza do udziału w konferencji szkoleniowej "Znakowanie produktów spożywczych w świetle wymagań prawnych i orzecznictwa" [...]

  7. PROMAR Z NOWOCZESNĄ SILOSOWNIĄ
    2018-09-12

    20 sierpnia 2018 roku, na terenie zakładu produkcyjnego Promar Zawiercie miała miejsce kolejna już uroczystość Wmurowania Kamienia Węgielnego. Tym razem firma rozpoczęła budowę nowoczesnej silosowni [...]

  8. Badanie towarów spożywczych
    2018-09-05

    Wydawnictwo Naukowe PWN SA wraz z Wiktorem Kubińskim, profesorem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz zespołem naukowców zaprezentowali nową książkę z towaroznawstwa i badania tow[...]

  9. SPOSÓB NA POGODĘ I UDANE UPRAWY
    2018-08-22

    Sezon prac polowych w pełni. Na terenach upraw i w sadach trwają prace, których efekty gospodarze ocenią po zebranych plonach. O ile na większość czynników rolnicy mają wpływ[...]

  10. BRANŻA DROBIARSKA W OBLICZU NOWYCH WYZWAŃ
    2018-06-26

    15 czerwca 2018 podczas konferencji pn. "Polska Branża Drobiarska obliczu nowych wyzwań", zorganizowanej przez Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą, wiodący euro[...]