Z inicjatywy Związku Sadowników RP w przyszłym roku ruszy kampania promująca europejskie, w tym również polskie, jabłka w Rosji oraz na Ukrainie. Związek Sadowników ubiega się o dofinansowanie kampanii ze środków unijnych. Zgodnie z procedurą dotyczącą kampanii kierowanych na rynki trzecie w ostatnich dniach marca do Agencji Rynku Rolnego została złożona koncepcja kampanii.

Kampania „Jabłka Każdego Dnia” będzie trzyletnim projektem, prowadzonym równolegle w Rosji i na Ukrainie. Zaplanowane działania promocyjne i informacyjne mają na celu przekonać rosyjskich i ukraińskich konsumentów, że jabłka produkowane w krajach Unii Europejskiej, w tym w Polsce, wyróżniają się wysoką jakością i doskonałym smakiem. Popularyzacja jabłek, jako świeżych, naturalnych, dostępnych i łatwych w konsumpcji owoców, przy jednoczesnym wzmocnieniu pozytywnego wizerunku jabłek europejskich, w wymiarze biznesowym ma za zadanie przyczynić się do wzrostu eksportu unijnych jabłek na rynki wschodnie.

Rosja jest jednym z największych importerów jabłek na świecie. Rocznie kupuje około 5,1 mln ton owoców, w tym około 1,1 mln ton jabłek. Jednak bieżące spożycie jabłek jest szacowane w Rosji na ok. 10 kg na osobę, podczas gdy w krajach Unii średnie spożycie jest ponad dwukrotnie większe. Także na Ukrainie popularność jabłek rośnie. Z danych Fruit-Inform Project wynika, że w ostatnich latach obserwuje się na Ukrainie zmiany w strukturze spożycia owoców. Następuje systematyczny spadek zainteresowania owocami cytrusowymi i bananami i równoległy wzrost zakupów jabłek. Warto podkreślić, że prawie co drugie jabłko zjadane przez Ukraińców jest produkowane w Unii Europejskiej (głównie w Polsce).

Polska produkcja jabłek stanowi około 25% produkcji Unii Europejskiej i 4,5% światowej produkcji jabłek. 40-50% jabłek produkowanych w Polsce stanowią owoce wysokiej jakości, które mogą konkurować na rynkach zagranicznych.

Firmą odpowiedzialną za realizację projektu „Jabłka Każdego Dnia” będzie agencja PR Partner of Promotion wraz z agencją Tailor&Baker, która przygotowała kreację kampanii. Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej powierzył Partner of Promotion realizację kampanii w wyniku wygranego przez agencję konkursu.

Rekomenduj znajomym
  • gplus
  • pinterest

INNE AKTUALNOŚCI

  1. Air Products sfinalizowała przejęcie ACP
    2019-03-04

    Warszawa, 1 marca 2019 r. - Firma Air Products sfinalizowała proces przejęcia ACP Europe SA (ACP), największego niezależnego producenta dwutlenku węgla (CO2) w Europie. Wartość transakcj[...]

  2. Chr. Hansen na szczycie "Global 100"
    2019-01-30

    Chr. Hansen plasuje się na szczycie globalnego indeksu "Global 100" najbardziej zrównoważonych firm na rok 2019. Ranking ogłoszono podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Da[...]

  3. Kontrola żywności w łańcuchu spożywczym
    2018-10-10

    Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców zaprasza do udziału w konferencji szkoleniowej "Kontrola żywności w łańcuchu spożywczym". 15 listopada 2018 r., Hotel Marriot[...]

  4. Biogazowanie produktów ubocznych
    2018-10-08

    Firma TARPOL zorganizowała konferencję poświęconą biogazowaniu produktów ubocznych pozostających w ubojniach i zakładach przerobu mięsa i drobiu. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciel[...]

  5. KRD-IG CZŁONKIEM IPC
    2018-09-18

    W dniach 15-17 września w chińskim mieście Nankin odbył się drugi w tym roku zjazd Międzynarodowej Rady Drobiarstwa (IPC) - organizacji zrzeszającej kraje będące światowymi liderami w pr[...]

  6. Konferencja PFPŻ
    2018-09-17

    Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców zaprasza do udziału w konferencji szkoleniowej "Znakowanie produktów spożywczych w świetle wymagań prawnych i orzecznictwa" [...]

  7. PROMAR Z NOWOCZESNĄ SILOSOWNIĄ
    2018-09-12

    20 sierpnia 2018 roku, na terenie zakładu produkcyjnego Promar Zawiercie miała miejsce kolejna już uroczystość Wmurowania Kamienia Węgielnego. Tym razem firma rozpoczęła budowę nowoczesnej silosowni [...]

  8. Badanie towarów spożywczych
    2018-09-05

    Wydawnictwo Naukowe PWN SA wraz z Wiktorem Kubińskim, profesorem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz zespołem naukowców zaprezentowali nową książkę z towaroznawstwa i badania tow[...]

  9. SPOSÓB NA POGODĘ I UDANE UPRAWY
    2018-08-22

    Sezon prac polowych w pełni. Na terenach upraw i w sadach trwają prace, których efekty gospodarze ocenią po zebranych plonach. O ile na większość czynników rolnicy mają wpływ[...]

  10. BRANŻA DROBIARSKA W OBLICZU NOWYCH WYZWAŃ
    2018-06-26

    15 czerwca 2018 podczas konferencji pn. "Polska Branża Drobiarska obliczu nowych wyzwań", zorganizowanej przez Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą, wiodący euro[...]