Badania przeprowadzone przez naukowców z Międzynarodowego Uniwersytetu z Monako (International University of Monaco), który stanowi cześć francuskiej grupy INSEEC Group, dowodzą, że moda ekologiczna pociąga bardziej mieszkańców Ameryki Północnej niż Europejczyków. Jest to głównie związane z faktem, że po drugiej stronie Atlantyku potencjalny nabywca mody ekologicznej jest postrzegany jako osoba młoda, „na czasie” i pewna siebie, natomiast w Europie jest widziany jako ktoś o niezbyt wyrafinowanych gustach. W badaniach wzięło udział ponad stu Europejczyków oraz mieszkańców Ameryki Północnej. Odpowiedzieli oni na pytania dotyczące ich motywacji do zakupu produktów związanych z modą ekologiczną oraz wyobrażeń jakie mają na temat statystycznego nabywcy ubrań ekologicznych. Naukowcy dowiedli, że głównymi czynnikami decydującymi o zakupie ekologicznych ubrań są: ochrona środowiska, problematyka związana ze zdrowiem oraz etyka. Na dzień dzisiejszy, zainteresowanie zakupem tego typu towarów pozostaje aczkolwiek dość umiarkowane.
W badaniach wzięło udział ponad stu Europejczyków oraz mieszkańców Ameryki Północnej. Odpowiedzieli oni na pytania dotyczące ich motywacji do zakupu produktów związanych z modą ekologiczną oraz wyobrażeń jakie mają na temat statystycznego nabywcy ubrań ekologicznych.
Naukowcy dowiedli, że głównymi czynnikami decydującymi o zakupie ekologicznych ubrań są: ochrona środowiska, problematyka związana ze zdrowiem oraz etyka. Na dzień dzisiejszy, zainteresowanie zakupem tego typu towarów pozostaje aczkolwiek dość umiarkowane.