Sfinks Polska nie przejmie Da Grasso. Rada nadzorcza spółki nie wyraziła zgody na zawarcie umowy przyrzeczonej na pierwotnie uzgodnionych warunkach. Po szczegółowej analizie planu biznesu opracowanego w procesie przygotowania do finalizacji transakcji władze Sfinksa uznały, że transakcja nie gwarantowała osiągnięcia wcześniej zakładanych korzyści wynikających z połączenia obu spółek. - Jeszcze z ramienia zarządu Sfinksa rozpocząłem negocjacje w sprawie możliwego nabycia udziałów sieci Da Grasso. Wstępne rozmowy i przeprowadzone due diligence wskazywało na szereg możliwych synergii wynikających z połączenia. Były jednak pewne braki prawne i biznesowe, które Da Grasso zobowiązało się uzupełnić, dlatego przesunęliśmy termin podjęcia decyzji. Przedstawione przez Da Grasso informacje dotyczące uzupełnienia braków prawnych jak i założeń biznesowych nie spełniły naszych oczekiwań. Mimo że bardzo atrakcyjne byłoby dla nas skokowe powiększenie sieci, decyzja o przejęciu Da Grasso na pierwotnych warunkach byłaby obarczona dużym ryzkiem, że sieć nie będzie generować oczekiwanych wyników – komentuje Sylwester Cacek, członek rady nadzorczej Sfinks Polska. - Priorytetem dla Sfinksa jest dalszy rozwój i zwiększanie liczby restauracji, co zapewni nam realizacja założeń strategii ogłoszonej w kwietniu tego roku. Jest ona w pełni aktualna i zamierzamy koncentrować się na rozwoju naszych sieci Sphinx i WOOK. Nadal zgodnie z przyjętą strategią nie wykluczamy dalszych działań i projektów związanych z akwizycją innych marek - mówi Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes zarządu Sfinks Polska. Długoterminowa strategia Sfinks Polska przewiduje, że w 2011 spółka będzie zarządzać ponad 150, a w 2014 ponad 290 restauracjami. Sfinks prognozuje osiągniecie skonsolidowanych przychodów w wysokości 250 mln zł w 2011 r., co oznacza przekroczenie rekordowego poziomu z 2008 r. W 2014 mają one wynosić ponad 450 mln zł. Skonsolidowana EBITDA ma wzrosnąć do 12 mln zł w 2011 r. i przekroczyć 45 mln zł w 2014 r. Szacunki te nie uwzględniają zdarzeń jednorazowych, potencjalnych przejęć i innych realizowanych projektów. Sfinks Polska zarządza obecnie 111 restauracjami, w tym siecią 95 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 6 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią co do wielkości pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółki zależne GK Sfinks Polska SA: SFINKS Deutschland GmbH Düsseldorf, Niemcy – 100% udziałów; Sfinks Czech & Slovakia s.r.o. Praga, Republika Czeska – 100% udziałów; SFINKS Hungary Vendéglátó Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. Budapeszt, Węgry – 100% udziałów; Shanghai Express Sp. z o.o. Łódź, Polska – 100% udziałów.
- Jeszcze z ramienia zarządu Sfinksa rozpocząłem negocjacje w sprawie możliwego nabycia udziałów sieci Da Grasso. Wstępne rozmowy i przeprowadzone due diligence wskazywało na szereg możliwych synergii wynikających z połączenia. Były jednak pewne braki prawne i biznesowe, które Da Grasso zobowiązało się uzupełnić, dlatego przesunęliśmy termin podjęcia decyzji. Przedstawione przez Da Grasso informacje dotyczące uzupełnienia braków prawnych jak i założeń biznesowych nie spełniły naszych oczekiwań. Mimo że bardzo atrakcyjne byłoby dla nas skokowe powiększenie sieci, decyzja o przejęciu Da Grasso na pierwotnych warunkach byłaby obarczona dużym ryzkiem, że sieć nie będzie generować oczekiwanych wyników – komentuje Sylwester Cacek, członek rady nadzorczej Sfinks Polska.
- Priorytetem dla Sfinksa jest dalszy rozwój i zwiększanie liczby restauracji, co zapewni nam realizacja założeń strategii ogłoszonej w kwietniu tego roku. Jest ona w pełni aktualna i zamierzamy koncentrować się na rozwoju naszych sieci Sphinx i WOOK. Nadal zgodnie z przyjętą strategią nie wykluczamy dalszych działań i projektów związanych z akwizycją innych marek - mówi Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Długoterminowa strategia Sfinks Polska przewiduje, że w 2011 spółka będzie zarządzać ponad 150, a w 2014 ponad 290 restauracjami. Sfinks prognozuje osiągniecie skonsolidowanych przychodów w wysokości 250 mln zł w 2011 r., co oznacza przekroczenie rekordowego poziomu z 2008 r. W 2014 mają one wynosić ponad 450 mln zł. Skonsolidowana EBITDA ma wzrosnąć do 12 mln zł w 2011 r. i przekroczyć 45 mln zł w 2014 r. Szacunki te nie uwzględniają zdarzeń jednorazowych, potencjalnych przejęć i innych realizowanych projektów.
Sfinks Polska zarządza obecnie 111 restauracjami, w tym siecią 95 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 6 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią co do wielkości pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.
Spółki zależne GK Sfinks Polska SA: SFINKS Deutschland GmbH Düsseldorf, Niemcy – 100% udziałów; Sfinks Czech & Slovakia s.r.o. Praga, Republika Czeska – 100% udziałów; SFINKS Hungary Vendéglátó Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. Budapeszt, Węgry – 100% udziałów; Shanghai Express Sp. z o.o. Łódź, Polska – 100% udziałów.