coffeeheaven, najstarsza i największa marka kawiarni na polskim rynku, prowadząca 63 lokale w 12głównych miastach Polski, w pierwszym kwartale 2010 r. stała się własnością międzynarodowej firmy Costa Limited.

Costa, posiadająca ponad 1000 kawiarni w Wielkiej Brytanii i 500 kawiarni w 25 innych krajach, jest najsilniejszą i najlepiej rozpoznawalną siecią w branży kawiarni w Wielkiej Brytanii, górującą nad swymi konkurentami zarówno jakością kawy, jak i wysokim standardem usług. Costa Ltd jest w 100% spółką zależną od Whitbread PLC, największej brytyjskiej firmy działającej w sektorze hotelarsko-restauracyjnym. Przejęcie to było rekomendowane przez zarząd coffeeheaven i zostało zatwierdzone przez ponad 90% akcjonariuszy tej firmy, w tym przez jej pracowników. W uznaniu dla dotychczasowych osiągnięć coffeeheaven i zyskanej przez nią pozycji niekwestionowanego lidera na polskim rynku, nowy zarząd postanowił utrzymać oddzielną markę coffeeheaven w jej dotychczasowej postaci, czyli nie wcielać tej sieci do marki Costa Coffee.

W dniu przejęcia John Derkach, Dyrektor Zarządzający Costa Coffee, powiedział: „Naszym celem jest zachowanie tego, co najlepsze w coffeeheaven i dodanie tego, co najlepsze w sieci Costa. Nabywając sieć reprezentujących wysoki poziom kawiarni coffeeheaven, Costa zapewni korzyści zarówno swoim akcjonariuszom, jak i własnej marce, a ponadto umocni swoją pozycję na szybko wzrastających rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Dla naszej firmy będzie to również okazja do wzbogacenia się o nowe lokalizacje. Na przejęciu skorzysta równocześnie spółka coffeeheaven, zyskując dostęp do zasobów renomowanej firmy międzynarodowej, a tym samym jeszcze lepsze perspektywy rozwoju”.

Jednym z atutów wynikających z nowej, partnerskiej współpracy jest fakt, że coffeeheaven wkrótce zacznie korzystać z efektów pracy laboratorium Costa oraz ze świetnie wyposażonej palarni kawy, w której powstawać będzie unikalna mieszanka coffeeheaven.

Marcin Mądry, Dyrektor ds. finansowych i handlowych coffeeheaven group, dodaje: „Przyłączenie do międzynarodowej firmy Costa otwiera przed coffeeheaven szereg nowych sposobności biznesowych. Jedną z największych korzyści jest dostęp do nowych źródeł finansowania, ale oprócz tego istotne będą takie efekty połączenia, jak wzmocnienie naszej siły negocjacyjnej w relacjach z dostawcami oraz wzajemny dostęp do zasobu doświadczeń i wiedzy technologicznej, zgromadzonej przez obydwie organizacje. Z finansowego punktu widzenia, wycofanie akcji coffeeheaven z notowań giełdowych na rynku AIM już obecnie daje istotne oszczędności. Te i inne czynniki z pewnością przełożą się na nowe możliwości dynamicznego i skutecznego rozwoju coffeeheaven, większe niż bylibyśmy w stanie wypracować dla siebie, działając w pojedynkę”.

Połączenie kapitału, know-how i doświadczenia obydwu firm umożliwią budowanie silnej i prestiżowej marki na rynku kawy. Partnerska współpraca pozwoli także skuteczniej realizować wspólne priorytetowe cele, takie jak: oferowanie konsumentom kawy przygotowywanej tradycyjną metodą espresso, zgodnie z najwyższymi światowymi standardami, zyskiwanie satysfakcji konsumentów oraz niezakłócony wzrost firmy i jej personelu.

Dorota Szczerbicka – head of marketing, coffeeheaven brand

+48 606 212 524 e-mail: dszczerbicka@coffeeheaven.pl

Rekomenduj znajomym
  • gplus
  • pinterest

INNE AKTUALNOŚCI

  1. Air Products sfinalizowała przejęcie ACP
    2019-03-04

    Warszawa, 1 marca 2019 r. - Firma Air Products sfinalizowała proces przejęcia ACP Europe SA (ACP), największego niezależnego producenta dwutlenku węgla (CO2) w Europie. Wartość transakcj[...]

  2. Chr. Hansen na szczycie "Global 100"
    2019-01-30

    Chr. Hansen plasuje się na szczycie globalnego indeksu "Global 100" najbardziej zrównoważonych firm na rok 2019. Ranking ogłoszono podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Da[...]

  3. Kontrola żywności w łańcuchu spożywczym
    2018-10-10

    Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców zaprasza do udziału w konferencji szkoleniowej "Kontrola żywności w łańcuchu spożywczym". 15 listopada 2018 r., Hotel Marriot[...]

  4. Biogazowanie produktów ubocznych
    2018-10-08

    Firma TARPOL zorganizowała konferencję poświęconą biogazowaniu produktów ubocznych pozostających w ubojniach i zakładach przerobu mięsa i drobiu. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciel[...]

  5. KRD-IG CZŁONKIEM IPC
    2018-09-18

    W dniach 15-17 września w chińskim mieście Nankin odbył się drugi w tym roku zjazd Międzynarodowej Rady Drobiarstwa (IPC) - organizacji zrzeszającej kraje będące światowymi liderami w pr[...]

  6. Konferencja PFPŻ
    2018-09-17

    Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców zaprasza do udziału w konferencji szkoleniowej "Znakowanie produktów spożywczych w świetle wymagań prawnych i orzecznictwa" [...]

  7. PROMAR Z NOWOCZESNĄ SILOSOWNIĄ
    2018-09-12

    20 sierpnia 2018 roku, na terenie zakładu produkcyjnego Promar Zawiercie miała miejsce kolejna już uroczystość Wmurowania Kamienia Węgielnego. Tym razem firma rozpoczęła budowę nowoczesnej silosowni [...]

  8. Badanie towarów spożywczych
    2018-09-05

    Wydawnictwo Naukowe PWN SA wraz z Wiktorem Kubińskim, profesorem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz zespołem naukowców zaprezentowali nową książkę z towaroznawstwa i badania tow[...]

  9. SPOSÓB NA POGODĘ I UDANE UPRAWY
    2018-08-22

    Sezon prac polowych w pełni. Na terenach upraw i w sadach trwają prace, których efekty gospodarze ocenią po zebranych plonach. O ile na większość czynników rolnicy mają wpływ[...]

  10. BRANŻA DROBIARSKA W OBLICZU NOWYCH WYZWAŃ
    2018-06-26

    15 czerwca 2018 podczas konferencji pn. "Polska Branża Drobiarska obliczu nowych wyzwań", zorganizowanej przez Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą, wiodący euro[...]