Informację o prowadzeniu zeszytu
spostrzeżeń należy podać na pierwszej
lekcji. Uczniowie powinni wiedzieć,
że ta praca jest częścią ich edukacji,
a oni dzięki temu będą mogli pokazać
to, czego się nauczyli. Trzeba się liczyć
z reakcją uczniów. Oni nie zawsze entuzjastycznie
przyjmą taką propozycję.
Jednak klarowna koncepcja oparcia
nauczania na spostrzeżeniach uczniów
pomoże przezwyciężyć wszelkie opory,
a nauczyciel potrafi pokazać, że zeszyt
spostrzeżeń jest nie tylko dobrym, ale
też atrakcyjnym instrumentem edukacji.
Zeszyt spostrzeżeń można traktować
jako notatnik, w którym są udokumentowane
spontaniczne obserwacje
uczniowskie. Bezpośrednią opiekę nad
nim sprawują uczniowie. Może to być
jedna osoba trzymająca pieczę przez
cały czas prowadzenia zeszytu lub mogą
to być kolejni uczniowie (np. jedna osoba
w ciągu jednego tygodnia - rodzaj
dyżurów). Chodzi o to, że taki zeszyt
powinien być łatwo dostępny codziennie
dla każdego ucznia. Pozostawianie
w pracowni lub u nauczyciela może stanowić
barierę ograniczającą swobodne
wpisy.
Wygodną formą jest gromadzenie
luźnych kartek w przygotowanej na to
teczce. Teczkę tę może przechowywać
nauczyciel lub przedstawiciel zespołu
klasowego. Wariantem tej formy jest zorganizowanie
w pracowni geografi cznej
(klasie) kącika spostrzeżeń lub udostępnienie
tablicy spostrzeżeń. Tam należy
umieścić hasło, które byłoby inspiracją
do prowadzenia obserwacji. Uczniowie
sami przypinaliby
[...]




Metoda płatności: Płatności elektroniczne (karta kredytowa, przelew elektroniczny) | |
Dostęp do publikacji - jednorazowy (płatność elektroniczna) - tylko 6,00 zł
(płacisz 45% mniej niż przy płatności SMS) |
|
Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma - 1h tylko 24.60 zł | |
Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma - 4h tylko 43.05 zł | |
Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma - 12h tylko 73.80 zł | |
Metoda płatności: SMS Premium | |
Dostęp do publikacji - jednorazowy (płatność SMS'em) - 11,07 zł brutto (9,00 zł + VAT) | |