• LOGOWANIE
  • KOSZYK
  • KONTAKT
    • WYDAWNICTWO
    • REDAKCJE
      • ATEST - OCHRONA PRACY
      • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
      • CHŁODNICTWO
      • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
      • DOZÓR TECHNICZNY
      • ELEKTROINSTALATOR
      • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
      • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
      • GOSPODARKA MIĘSNA
      • GOSPODARKA WODNA
      • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
      • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
      • MATERIAŁY BUDOWLANE
      • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
      • OPAKOWANIE
      • PROBLEMY JAKOŚCI
      • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
      • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
      • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
      • PRZEGLĄD MECHANICZNY
      • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
      • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
      • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
      • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
      • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
      • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
      • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
      • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
      • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
      • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
      • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
      • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
      • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
    • REKLAMA
    • DRUKARNIA
    • KOLPORTAŻ
  • PRENUMERATA
  • LISTA CZASOPISM
    • ATEST - OCHRONA PRACY
    • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
    • CHŁODNICTWO
    • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
    • DOZÓR TECHNICZNY
    • ELEKTROINSTALATOR
    • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
    • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
    • GAZETA CUKROWNICZA
    • GOSPODARKA MIĘSNA
    • GOSPODARKA WODNA
    • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
    • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
    • MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
    • MATERIAŁY BUDOWLANE
    • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
    • ODZIEŻ
    • OPAKOWANIE
    • POLISH TECHNICAL REVIEW
    • PROBLEMY JAKOŚCI
    • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
    • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
    • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
    • PRZEGLĄD MECHANICZNY
    • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
    • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
    • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
    • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
    • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
    • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
    • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
    • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
    • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
    • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
    • SZKŁO I CERAMIKA
    • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
    • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
    • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
  • WIRTUALNA CZYTELNIA
 
PORTAL INFORMACJI TECHNICZNEJ - NAJWIĘKSZA BAZA ARTYKUŁÓW TECHNICZNYCH ONLINE - AKTUALNIE 121583 PUBLIKACJE
  •   CZASOPISMA  
    • ATEST - OCHRONA PRACY
    • AURA
    • CHŁODNICTWO
    • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
    • ELEKTROINSTALATOR
    • DOZÓR TECHNICZNY
    • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
    • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
    • GAZETA CUKROWNICZA
    • GOSPODARKA MIĘSNA
    • GOSPODARKA WODNA
    • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
    • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
    • MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
    • MATERIAŁY BUDOWLANE
    • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
    • OPAKOWANIE
    • POLISH TECHNICAL REVIEW
    • PROBLEMY JAKOŚCI
    • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
    • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
    • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
    • PRZEGLĄD MECHANICZNY
    • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
    • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
    • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
    • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
    • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
    • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
    • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
    • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
    • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
    • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
    • SZKŁO I CERAMIKA
    • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
    • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
    • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
  •   KSIĄŻKI 
  • WIRTUALNA CZYTELNIA
  •   PRENUMERATA 
  •   REKLAMA 
  •   DRUKARNIA 
  •   KOLPORTAŻ 
  •   WYDAWNICTWO
  • OPAKOWANIE
  • 2012-4

OPAKOWANIE

Miesięcznik ISSN 0030-3348 - rok powstania: 1955
Czasopismo Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT (FSNT NOT)

Chwytliwe opakowanie przebojem targów drupa 2012


Badania zachowań i wzorców zakupowych konsumentów wykazują, że średnio trzy na cztery produkty, które trafiają do koszyka są kupowane impulsywnie, a decyzja co do ich nabycia jest podejmowana w około 5 sekund. Wydaje się zatem, że lojalność wobec marki nie powinna być brana za pewnik. Podczas gdy wybór produktu może być zdeterminowany wieloma czynnikami, m.in. jego ceną i pozycjonowaniem na półce sklepowej, nie da się zakwestionować przyciągającej siły tekstu i grafiki, które potrafią chwycić za serce. Dlatego tematyka chwytliwych opakowań będzie mocno zaakcentowana na majowych targach drupa 2012. Nadając ton Jednym z wyzwań wynikających z globalizacji marki jest problem związany z utrzymaniem spójności kolorów i to nie tylko na rynkach odległych pod względem geograficznym, ale i przy zastosowaniu różnych podłoży oraz procesów technologicznych. Problem ten stworzył lukę w wiedzy, a tacy dostawcy technologii, jak Kodak szukają sposobów, aby ją wypełnić. Naszą wizją jest dostarczanie opakowaniowemu łańcuchowi wartości rozwiązań służących do zarządzania marką i przygotowania do druku (prepressu), które będą zgodne z założeniami zrównoważonego rozwoju i pozwolą na ochronę marki oraz (…) będą podnosić świadomość co do tego, co jest się w stanie osiągnąć przy wydruku - mówi Stu Brownell, kierownik globalnego segmentu opakowaniowego (global packaging segment manager). Podczas gdy wdrażanie tej wizji jest podejmowane niezmiennie przez firmy wyspecjalizowane w reprografii - które cieszą się obecnie nowym zapasem energii funkcjonując jako opiekunowie marek - właściciele marek coraz bardziej interesują się tymi zagadnieniami i biorą za nie większą odpowiedzialność. Oceniając przepływ prac i rozwijając dostosowany oraz jasno zdefiniowany z [...]
 

  • ZAKUP JEDNORAZOWY I DOSTĘP DO WIRTUALNEJ CZYTELNI
  • PRENUMERATA PAPIEROWA

   
Metoda płatności: Płatności elektroniczne (karta kredytowa, przelew elektroniczny)
Dostęp do publikacji (format pdf): 6.00 zł
 DO KOSZYKA 
Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma (format swf) - 1h: 24.60 zł
 DO KOSZYKA 
Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma (format swf) - 4h: 43.05 zł
 DO KOSZYKA 
Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma (format swf) - 12h: 73.80 zł
 DO KOSZYKA 
 

Prenumerata

Szanowny Kliencie!
Zamów roczną prenumeratę w wersji PLUS a uzyskasz dostęp do archiwalnych publikacji tego czasopisma.
Nie zwlekaj - skorzystaj z tysięcy publikacji o najwyższym poziomie merytorycznym.
prenumerata papierowa roczna PLUS (z dostępem do archiwum e-publikacji) - tylko 354.00 zł
prenumerata papierowa roczna PLUS z 10% rabatem (umowa ciągła) - tylko 318.60 zł *)
prenumerata papierowa roczna - 264.00 zł
prenumerata papierowa półroczna - 132.00 zł
prenumerata papierowa kwartalna - 66.00 zł
okres prenumeraty:   
*) Warunkiem uzyskania rabatu jest zawarcie umowy Prenumeraty Ciągłej (wzór formularza umowy do pobrania).
Po jego wydrukowaniu, wypełnieniu i podpisaniu prosimy o przesłanie umowy (w dwóch egzemplarzach) do Zakładu Kolportażu Wydawnictwa SIGMA-NOT.
Zaprenumeruj także inne czasopisma Wydawnictwa "Sigma-NOT" - przejdź na stronę fomularza zbiorczego »
Rekomenduj znajomym
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

INNE PUBLIKACJE W TYM ZESZYCIE

"Odkryj Heidelberga" w Düsseldorfie
Podczas targów drupa, które w tym roku odbędą się w terminie 3-16 maja w Düsseldorfie, Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) zaprezentuje w hali nr 1 około 60 nowości pod hasłem "Discover HEI" (odkryj Heidelberga). Firma spodziewa się, że drupa, jako najważniejsze wydarzenie w branży poligraficznej, da pozytywny bodziec dla całego przemysłu i wpłynie na odblokowanie inwestycji na kluczowych rynkach na całym świecie. Wraz z naszymi klientami damy podczas targów drupa pozytywny impuls dla branży poligraficznej. Na bazie naszego portfolio rozwiązań i usług przedstawimy dla naszej branży modele biznesowe, które długo nie stracą aktualności - mówi prezes Heidelberga, Bernhard Schreier. - Pokażemy naszym klientom, że inwestycje zwrócą się dzięki p więcej »

Amcor Flexibles podwójnie nagrodzony w konkursie Alufoil
Firma Amcor Flexibles otrzymała dwie nagrody w konkursie Alufoil Trophy, organizowanym przez Europejskie Stowarzyszenie Folii Aluminiowej (EAFA). Jury doceniło jej produkty w dwóch kategoriach: Overall Excellence oraz Product Preservation.Alufoil Trophy promuje produkty (w branżach opakowaniowej i przemysłowej) o nowatorskim charakterze i w ten sposób zachęca branżę do tworzenia nowatorskich rozwiązań, zaawansowanych technologicznie, wygodnych w użytkowaniu oraz chroniących środowisko naturalne. EAFA przyznaje swoje nagrody w pięciu kategoriach konkursowych: marketing + projekt (promowane są opakowania o znaczących usprawnieniach w grafice, konstrukcji i ergonomii, poprawiające wygląd w punktach sprzedaży); wygoda konsumenta; wydajność zasobów (produkty tworzone z myślą o zrównoważonym rozwoju, łączące aspekt ek więcej »

Anuga FoodTec rośnie w siłę
TOMASZ KRAWCZAK 
Szósta edycja Anuga FoodTec przebiła rozmachem poprzednie edycje. Przez cztery dni trwania Międzynarodowych Targów Technologii dla Produktów Spożywczych i Napojów swoją ofertę produktów i rozwiązań dla wszystkich segmentów przemysłu spożywczego zaprezentowało w ośmiu halach ponad 1300 firm z 41 krajów z całego świata. Pod znakiem rekordów Między 27 i 30 marca do Kolonii zjechało 42 tys. gości ze 131 krajów świata, by zapoznać się z bogatą ofertą producentów i dostawcówmaszyn i usług dla przemysłu spożywczego. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednimi targami liczba zwiedzających wzrosła o ok. 25 proc. Organizatorzy z dumą podkreślali wzrost międzynarodowego znaczenia targów. W tegorocznej edycji liczba zwiedzających spoza Niemiec wzrosła w porównaniu z tą sprzed trzech lat aż o 16 proc. (do 58 proc.). Najbardziej zwiększyła się frekwencja gości z Europy Środkowo-Wschodniej: Rosji, Ukrainy, Czech i Polski, a także z Turcji. Przez hale przewinęło się też więcej niż dotychczas kupców z Chin, Japonii, Tajlandii i Indii. Dało się również zauważyć wyjątkowo wysoką jakość dyskusji między wystawcami i klientami. Wielu uczestników rozmów zadawało pytania o konkretne projekty, co oznacza duże prawdopodobieństwo kontynuowania wspólnych projektów po zakończeniu targów - twierdzą przedstawiciele Koelnmesse. Opinie targowych gości biorących udział w ankiecie satysfakcji, więcej »

Barwa w tożsamości korporacji
DOROTA ARMIAK 
PantoneLIVE - najmłodsze dziecko firm X-Rite i Pantone LLC - to system zarządzania "w chmurze", służący do zdalnej kontroli i standaryzacji barwy, opierający się na rzeczywistych farbach, podłożach i technikach drukowania. Nowe rozwiązanie, które na rynku pojawi się 15 czerwca br., pozwoli bezproblemowo osiągać jednakową barwę wydruku niezależnie od rodzaju zastosowanego podłoża. Wyniki badania niedawno przeprowadzonego przez Pantone Color Institute potwierdzają wagę koloru w decyzjach zakupowych konsumentów. Okazuje się, że dla większości dorosłych respondentów sondażu opakowanie jest istotną częścią składową każdego produktu, przy czym ponad 2/3 z nich bierze pod uwagę kolor dokonując zakupu danego towaru. Zdaniem połowy uczestników badania, wyższej jakości produkty są pakowane w wyższej jakości opakowania; co więcej, badani starają się unikać zakupu produktów w odbarwionych opakowaniach, a 2/3 z nich kwestionuje jakość produktu, jeśli widzą towar w takim opakowaniu. Co to oznacza dla właścicieli marek? Kwestią kluczową powi więcej »

Czwarte targi easyFairs na "piątkę"
TOMASZ KRAWCZAK 
14 i 15 marca Warszawa stała się centrum opakowań i miejscem wymiany doświadczeń ekspertów z Polski i zagranicy. Czwartą edycję targów Packaging Innovations odwiedziło ponad 2,5 tys. osób z Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Litwy, Węgier, a nawet Izraela i Arabii Saudyjskiej. Wystawcy i goście targów odbywających się w hali stołecznego CentrumWystawienniczego Expo XXI rozmawiali o nowościach w sektorze opakowań, technologiach produkcji, technikach druku oraz innowacyjnych koncepcjach podnoszących komfort użytkowania produktów i ich bezpieczeństwo. Nie zabrakło tematyki projektowania opakowań i ich wykorzystywania w procesie kształtowania wizerunku marki. Sukces organizacyjny Targi Packaging Innovations, organizowane przez polski oddział międzynarodowej grupy easyFairs rozwijają się bardzo intensywnie; w porównaniu z ubiegłoroczną edycją organizatorzy odnotowali 45-proc. przyrost liczby wystawców oraz 25-proc. zwiedzających. Organizatorzy starają się o zapewnienie gościom urozmaiconej oferty wystawienniczej; prócz sporej różnorodności wystawców, wśród których obecne są zarówno światowe koncerny produkujące opakowania, jak i mniejsze, lokalne firmy, dodatkową wartość stanowi program towarzyszący w postaci warsztatów "learnShops", czyli w więcej »

DOSTAWCY URZĄDZEŃ I MATERIAŁÓW DO PRODUKCJI OPAKOWAŃ I ETYKIET
AGJ S. C. -WIODĄCY POLSKI PRODUCENT I DOSTAWCA SYSTEMÓWETYKIETOWANIA I ZNAKOWANIA. CZŁONEK GS1. Wofercie półautomaty etykietujące, zautomatyzowane linie do etykietowania i znakowania, transportery, kompletne linie transportujące, stoły akumulacyjne, dystrybucja urządzeń znakujących. Drukarki etykiet, drukarki małego pisma, drukarki wysokiej rozdzielczości, programy do zarządzania wydrukami, wdrożenia, etykieta logistyczna, SSCC. W ofercie:  głowice etykietujące i półautomaty AGJ  aplikatory etykiet i drukarko-etykieciarki AGJ  systemy etykietowania AGJ  układy transportujące AGJ  drukarki etykiet SATO, CAB, TEC, ZEBRA  drukarki małego pisma VIDEOJET  drukarki wysokiej rozdzielczości UBS MAMYWSZYSTKO CO NAJLEPSZE ZAPRASZAMY DOWSPÓŁPRACY! AGJ s.c. A. Krajniak, G. Michalak, J. Sroczyński ul. Zakole 10 ,63-000 Środa Wlkp tel. 61 285 85 14, biuro@agj.com.pl www.agj.com.pl 27 DOSTAWCY URZĄDZEŃ I MATERIAŁÓW DO PRODUKCJI OPAKOWAŃ I ETYKIET REKLAMA 28 DOSTAWCY URZĄDZEŃ I MATERIAŁÓW DO PRODUKCJI OPAKOWAŃ I ETYKIET REKLAMA PHZ INTREX Sady k. Poznania, ul. Za Motelem 7 62-080 Tarnowo Podgórne tel.: 61 8417 203, fax: 61 8417 207 e-mail: intrex@intrex.pl www.intrex.pl JD Grafix Sp z o.o. ul. Walczaka 25 66-407 Gorzów Wlkp., Poland Kontakt: Wiesław Dawidowicz tel. kom.: 501 262 552, sale@jdgrafix.pl tel.: 95 729 80 36, fax: 95 729 80 39 www.jdgrafix.pl Heidelberg Polska Sp. z o.o. ul. Popularna 82 02-226 Warszawa tel. bezp.: 22 5789 000 fax bezp.: 22 5789 652 www.hei więcej »

Ekologiczne Centrum Utylizacji gotowe do działania
Nawet 110 tys. ton odpadów rocznie pochodzących z gospodarstw domowych Dolnego Śląska przerobi nowoczesna sortownia odpadów komunalnych w Ekologicznym Centrum Utylizacji w miejscowości Rusko koło Strzegomia. Parametry instalacji odpowiadają wymaganiom nowej ustawy o utrzymaniu czystości w gminach dla regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK). Uroczyste otwarcie linii sortowniczej odbyło się 7 marca 2012 r. na terenie ECU. Ekologiczne Centrum Utylizacji, spółka funkcjonująca w ramach międzynarodowej grupy Veolia Usługi dla Środowiska (ang. Veolia Environmental Services), od kilku lat inwestuje w rozbudowę instalacji zagospodarowania od więcej »

Energooszczędna produkcja tulei
ANNA NARUSZKO 
Rok 2012 rozpoczął się burzliwie dla firmy Kodak, która mimo to nie zrezygnowała z aktywnej obecności na targach drupa 2012 i przygotowała na nie całkiem sporo interesujących premier. Producentów opakowań zapewne zainteresuje nowe rozwiązanie Kodak Flexcel Direct System, w którym wykorzystano innowacyjną, energooszczędną technologię grawerowania laserowego do produkcji tulei fleksograficznych. Od ostatnich targów drupa 2008 w branży zaszły znaczące zmiany - stwierdził Chris Payne podczas konferencji prasowej. - W tym czasie staraliśmy się uważnie wsłuchiwać w potrzeby naszych klientów. Dzisiaj firma Kodak wprowadza rozwiązania cyfrowe dostosowane do potrzeb usługodawców, pomagające im spełnić potrzeby klientów. Rozwiązania oraz usługi oferowane pr więcej »

Hubergroup wdraża NewV pack MGA
W odróżnieniu od konkurencyjnych produktów jej migracja pozostaje na kontrolowanympoziomie nawetwówczas, gdy farba nie jest jeszcze całkowicie utwardzona. To zaś gwarantuje bezpieczne zadrukowywanie opakowań na żywność w chwili, gdy lampy UV nie pracują z maksymalną mocą. Nowy produkt hubergroup to odpowiedź na surowe przepisy wymagające, by opakowania żywności nie zawierały substancji m więcej »

INFORMACJE MIESIĄCA
DuPont ogłasza podwyżkę cen żywic Od 1 kwietnia br. europejscy klienci koncernów Flint Group oraz DuPont muszą zapłacić więcej za (odpowiednio) białe farby do produkcji opakowań i etykiet oraz wszystkie rodzaje żywic kopolimerowych etylenu. Podwyżkę farb Flint Group tłumaczy rosnącymi kosztami surowców: żywic i solwentów, zwłaszcza dwutlenku tytanu, które wzrosną również w II kwartale (szóstym z rzędu). Presja kosztowa zmusza firmę do wprowadzenia podwyżek i dopłat do białych farb solwentowych, wodnych i UV sprzedawanych w Europie, w wysokości od 0,22 do 0,40 euro za kilogram (w zależności od typu produktu). Podwyżka w wysokości 20 eurocentów za kilogram za wszystkie rodzaje żywic kopolimerowych etylenu, którą wdrożył oddział Packaging & Industrial Polymers firmy DuPont dotyczy wszystkich krajów Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu. Nie zostały nią objęte DuPont Elvax (kopolimery EVA), które - jak wcześniej poinformował koncern - zdrożały już 1 marca 2012 r.  Na podstawie informacji firm Flint Group oraz DuPont Jedna grupa. Jedna marka. Bobst Koncern Bobst Group jest podzielony na trzy jednostki biznesow więcej »

Innowacje dla branży opakowań stalowych
Puszki stalowe jako trwałe opakowania żywności mogą poszczycić się już ponad 200-letnią historią. Podstawowa zasada ich użytkowania - konserwowanie żywności poprzez obróbkę termiczną w szczelnie zamkniętym pojemniku - pozostała bez zmian, ale nowoczesna technika pozwala nam zaoferować pod postacią puszek coraz bardziej wyrafinowane opakowanie. Firma Can-Pack General Line Sp. z o. o., należąca do Grupy Can-Pack, jest największym producentem opakowań metalowych dla przemysłu spożywczego i chemicznego na polskim rynku. Oferuje klientom szeroki wachlarz opakowań dostosowanych do indywidualnych potrzeb i wymagań, doradztwo techniczne w zakresie technologii pakowania więcej »

Innowacyjny transfer mediów w procesach poligraficznych i przetwórczych
KRZYSZTOF STĘPIEŃ 
Współczesne konstrukcje maszyn drukujących technologiami: fleksograficzną, offsetową (krótkie zespoły farbowe i lakierujące) oraz maszyn dla przemysłu przetwórczego, do przekazywania medium na formę drukową lub podłoża stosują transferowy cylinder rastrowy (anilox). Wykonuje się go obecnie głównie za pomocą technologii grawerowania laserowego, odpowiednio różnych dobranych struktur i profili, w naniesionej na powierzchnię cylindra (lub tulei) powłoce ceramicznej. Dzisiejsze rozwiązania konstrukcyjne układów dozujących medium do powierzchni cylindra rastrowego, o określonej pojemności, stanowią konstrukcję otwartą lub zamkniętą. Ta druga jest wyposażona w komorę raklową o budowie dostosowanej do rodzaju dostarczanego medium [1]. Bardzo istotnym zagadnieniem w omawianym procesie transferu medium jest znajomość wpływu na jego przebieg wielu parametrów technologicznych i konstrukcyjnych. W opracowaniach [2÷4] przedstawiono analizę szeregu czynników wpływających na przenoszenie farby w technologii fleksograficznej. Obecnie występuje duże zainteresowanie różnymi nowymi rozwiązaniami, wytwarzanych promieniami lasera, kształtów i profili powierzchni cylindrów rastrowych. Nabywcy nowocze- Innowacyjny transfer mediów w procesach poligraficznych i przetwórczych KRZYSZTOF STĘPIEŃ POLITECHNIKA ŁÓDZKA, INSTYTUT PAPIERNICTWA I POLIGRAFII OPRACOWANIE W RAMACH PROJEKTU BADAWCZEGO NN508 484638 MNISZW, 2010-12 Krzysztof Stępień: Innovative media transfer in printing and converting processes. It is a continuation of the author’s publication cycle connectedwith demands onmodern construction ofmedia dosing units that are equipped with screen cylinders (Anilox). Nowadays a screen cylinder has a verywide application, for example in glue dosing systems in board producing and gluing machines and also in modern inking and varnishing systems of sheet-fed or reel-fed printing machines (offset printing). The development of board production tech więcej »

Komputerowe wspomaganie projektowania opakowań z tektury
WŁODZIMIERZ SZEWCZYK LECH KOWALSKI 
Rozwój rynku powszechnie stosowanych opakowań z tektur litych i falistych wiąże się z automatyzacją ich wytwarzania, która z kolei powoduje wzrost pracochłonności technicznego przygotowania produkcji w stosunku do pracochłonności procesów wytwarzania. W celu usprawnienia projektowania opakowań i przygotowania ich produkcji obecnie powszechnie stosowane są techniki komputerowe. Powodują one wzrost wydajności i poprawę jakości produktu oraz skrócenie czasu potrzebnego do uruchomienia produkcji. Specjalistyczne oprogramowania ułatwiają projektowanie opakowań zarówno w przypadku wyboru gotowych wzorów, jak i ich tworzenia od podstaw. Projektywykrojówwformie elektronicznej mogą być łatwo wykorzystane do konstruowania narzędzi, takich jak wykrojniki lub matryce i patryce do usuwania odpadów. Specjalistyczne oprogramowania są przystosowane do automatycznego rozmieszczania wykrojów na wykrojniku w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać powierzchnię przetwarzanych arkuszy i zminimalizować odpad. Zaletą projektowania wspomaganego komputerowo jest możliwość wykonania wykrojów próbnych za pomocą plotera, przed wykonaniem wykrojnika. Pozwala to zweryfikować poprawność konstrukcji opakowania, ocenić efekt wizualny, a także przeprowadzić próby wytrzymałościowe przed wykonaniem narzędzi i uruchomieniem produkcji. Wspomaganie komputerowe projektowania, w połączeniu z automatyzacją wykonywania narzędzi umożliwia uzyskanie wysokiej dokładności i powtarzalności wymiarów wykrojników, co ma bardzo istotne znaczenie dla jakości produkowanych opakowań. Wym więcej »

Metsä na nowe czasy
Na początku lutego korporacja M-real zmieniła nazwę na Metsä Board, zaś Metsäliitto Group, w skład której wchodzi, na Metsä Group. O przyczynach zmiany nazw, o planach związanych z tegorocznymi targami drupa oraz o pierwszoplanowej roli zrównoważonego rozwoju w polityce firmy opowiada Stanisław Moczulski, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Metsä Board Poland.STANISŁAW MOCZULSKI: Grupa przedsiębiorstw nosząca niegdyś nazwę Metsäliitto Group zdecydowała się na zmianę nazwy na Metsä Group z trzech powodów. Po pierwsze, aby podkreślić w ten sposób wspólnotę poszczególnych przedsiębiorstw działających w ramach jednej organizacji. Z tego powodu każde przedsiębiorstwo wchodzące w skład grupy - a więc także M-real - przyjęło wspólną nazwę Metsä (z fińskiego "las"), którą uzupełnia określenie jej specyficznej funkcji. W ten sposób struktura grupy zostaje zarówno podkreślona, jak i uproszczona. Metsä Board to firma, która w ramach Metsä Group zajmuje się tekturą. Nazwa Metsä Board składa się z fińskiego słowa Metsä oznaczającego las oraz z angielskiego słowa Board oznaczającego tekturę. Zabieg ten wpływa jednocześnie na wzrost świadomości bycia elementem większej struktury, by w przyszłości móc jeszcze lepiej korzystać z synergii w ramach grupy. Nie można zapomnieć także o tym, że nowa nazwa Metsä Board, oraz pozostałe przedsiębiorstwa Metsä Group, wspierają jednolitą, a tym samym silniejszą więcej »

Offsetowa hybryda Comexi
Spośród wielu technik drukowania dostępnych na dzisiejszym rynku poligraficznym, zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszy się technologia offsetowa; ponad 56 proc. zleceń jest wykonywanych za jej pomocą. Jednak na rynku opakowań giętkich sytuacja przedstawia się zupełnie inaczej. Tutaj offset wykorzystywany jest do realizacji niewielkiej liczby zleceń. Zarówno fleksografia, jak i rotograwiura nieustannie ewoluują dla zredukowania różnicy jakościowej, jaka dzieli te dwie techniki od offsetu. Rynek opakowań giętkich wymaga bowiem ciągłego ulepszania dotychczasowych rozwiązań prowadzących do poprawy jakości więcej »

Opakowania metalowe: przeszłość, teraźniejszość i przyszłość
Puszka jest obecna w życiu konsumentów na całym świecie już od ponad 200 lat. Choć historia odcisnęła swoje piętno na jej formie, nieprzerwanie podlega ona ewolucji pod względem wygody użytkowania, wydajności produkcji i zrównoważonego rozwoju środowiska naturalnego. Te ewolucyjne zmiany doprowadziły puszkę do obecnych czasów, oferując istotną wartość właścicielom marek, sprzedawcom detalicznym i konsumentom. Jest to niemałe osiągnięcie, gdyż każda z tych grup inaczej postrzega wartość. Właściciele marek muszą utrzymywać przewagę nad konkurencją przewidując potrzeby konsumentów, a zatem aktywnie szukają wartości w formie innowacyjnego opakowania pozwalającego reagować na oczekiwania rynku i jednocześnie zapewniającego korzyści w łańcuchach dostaw. Dla sprzedawców detalicznych bardzo ważne jest, by produkty schodziły z półek sklepowych, a jednocześnie zmniejszały koszty własne i oferowały konsumentom określoną wartość. Natomiast konsumenci poszukują produktów ułatwiających codzienne życie. Opakowania metalowe są w stanie spełnić wszystkie te potrzeby, zarówno dzięki ich charakterystycznym właściwościom, jak i innowacjom wprowadzonym na przestrzeni lat. Utrzymywanie przewagi nad konkurencją Rywalizacja na półkach sklepowych jest więcej »

Ponad 30 maszyn Mark Andy pracuje w Polsce
PRZEMYSŁAW POLKOWSKI 
Mark Andy to czołowy producent wąskowstęgowych maszyn fleksograficznych na świecie. I choć jeszcze na początku 2008 r. niewiele polskich firm związanych z drukiem wstęgowym znało tę markę, dzisiaj firma chwali się sprzedażą 30-tego urządzenia na naszym rynku.Firma ma przeszło 65-letnią historię, która rozpoczęła się w 1946 r., gdy Mark Andrews skonstruował w Missouri swoją pierwszą maszynę do druku. W latach 50. ubiegłego wieku przedsiębiorstwo rozpoczęło sprzedaż maszyn do produkcji etykiet samoprzylepnych więcej »

PRODUCENCI OPAKOWAŃ METALOWYCH
AMCOR LIMITED JEST GLOBALNYM LIDEREMWDOSTARCZANIU ROZWIĄZAŃ OPAKOWANIOWYCH. Rozległy zasięg i bliskie związki z klientami zapewniają nam unikalną okazję do współpracy z odbiorcami na całym świecie nad tworzeniem rozwiązań i wprowadzaniem ich na rynek. Amcor posiada przeznaczone do tego celu centra doskonalenia z utalentowanymi pracownikami oraz dostępem do nowoczesnych technologii. Amcor Flexibles Europe & Americas, oddział firmy Amcor, jest rynkowym liderem i największym światowym dostawcą opakowań giętkich. Dostarczamy innowacyjne rozwiązania opakowaniowe i zapewniamy produkty o podniesionej wartości dla rynków żywności, napojów, farmaceutyków, higieny osobistej, medycznego i wyrobów przemysłowych. Amcor Flexibles Europe & Americas Affolternstrasse 56 CH-8050 Zurich, Switzerland tel.: +41 44 316 17 więcej »

Projektowanie opakowań metalowych
STEFAN JAKOWSKI 
Metalowe opakowania transportowe to opakowania tradycyjne, zastępowane obecnie czasem przez lżejsze i mniej materiałochłonne opakowania z tworzyw sztucznych. Z ekologicznego punktu widzenia zasługują one jednak na dosyć pozytywną ocenę, ponieważ zwykle nadają się zarówno do wielokrotnego użycia oraz do ponownego przetwórstwa po zużyciu. Najczęściej stosowane metalowe opakowania transportowe to bębny i wiadra. Bębny to opakowania transportowe o kształcie cylindrycznym, mające często pobocznice z blachy stalowej czarnej, a wieka i dna z blachy ocynkowanej. Duże znaczenie z ekologicznego punktu widzenia, w przypadku bębnów z blachy stalowej, ma zastosowanie odpowiednio dobranych powłok ochronnych, których zadaniem jest:  zabezpieczenie opakowań przed korozją spowodowaną oddziaływaniem zapakowanych w nich produktów, a także zabezpieczenie tych produktów przed szkodliwym oddziaływaniem opakowania,  zabezpieczenie zewnętrznej powierzchni opakowań przed szkodliwym działaniem narażeń klimatycznych. Powłoki ochronne to najczęściej powłoki cynkowe lub różnego rodzaju lakiery. Dobór rodzaju powłoki ma bardzo duże znaczenie, ponieważ wpływa na jakość zapakowanych produktów. Zabezpiecza opakowania przed korozją i przedłuża okres ich użytkowania, a czasem także wpływa na przydatność zużytych opakowań do ponownego przetwórstwa. Korzystne z ekologicznego punktu widzenia jest stosowanie powłok ochronnych z farb powodujących uzyskanie gładkiej powłoki lakierowej. Bardzo istotne je więcej »

Przemysłowy system wizyjny In-Sight 500
Firma Cognex Corporation, czołowy dostawca systemów wizyjnych o światowej renomie, przedstawia system In-Sight 500, który - jak twierdzi producent - ma najwyższą prędkość pobierania danych spośród wszystkich przemysłowych systemów wizyjnych. Dzięki tej własności In-Sight 500 potrafi przeprowadzić kontrolę części nawet na najszybszych liniach produkcyjnych. System In-Sight 500 jest mocowany na stałe w wytrz więcej »

Puszka coraz silniejsza w Polsce i Europie
W 2011 r. odnotowano aż 5-proc. wzrost produkcji puszek w Europie. Dane za pełny rok, opublikowane przez Beverage Can Makers of Europe (europejską organizację skupiającą producentów puszek na napoje), wskazują na bardzo dobre wyniki osiągnięte w ubiegłym roku przez ten sektor przemysłu opakowaniowego. Według najnowszego raportu BCME, w roku 2011 polski rynek napojów wzrósł o ponad 5 proc. Największą popularnością cieszyły się napoje bezalkoholowe więcej »

Szybkie tempo rozwoju rynku opakowań aseptycznych
Światowe zapotrzebowanie na opakowania aseptyczne rośnie w tempie 9,1 proc. rocznie i do 2015 r. osiągnie wartość 35,8 mld dolarów. Odpowiada za nie przede wszystkim zwiększająca się liczba zastosowań oraz korzyści - koszty i wygoda obsługi - jakie zapewnia ten rodzaj opakowań (szczególnie pod względem łatwości przechowywania i transportu). Takie wnioski płyną z nowego raportu pt. "World Aseptic Packaging", przygotowanego przez The Freedonia Group - amerykańską firmę zajmującą się badaniami rynku. Autorzy raportu przewidują, że na szybki rozwój tego sektora wpłynie poprawa warunków życia w krajach rozwijających się, gdzie brak infrastruktury pozwalającej na organizowanie tzw. "zimnego łańcucha dostaw" (czyli przechowywania więcej »

Trójwymiarowe projektowanie z RealPro 3D-Packager
Oprogramowanie o nazwie RealPro 3D-Packager, ułatwiające projektowanie opakowań oraz materiałów POS i adresowane do brand managerów, pracowników kreatywnych w agencjach reklamowych i firmach brandingowych oraz samych producentów, wprowadza do swej oferty firma 123D Solutions. Produkt ma ułatwić proces projektowania i obniżyć jego koszty, przede wszystkim dzięki możliwości tworzenia wirtualnych wizualizacji: przestrzennych, animowanych i interaktywnych. Podstawową korzyścią wynikającą z korzystania z tego programu jest łatwość, z jaką możn więcej »

WSTĘP
Już 3 maja br. rozpoczną się najważniejsze targi branży poligraficznej - drupa 2012. Choć dla szeroko pojętego rynku opakowań nie stanowią one jeszcze bardzo istotnej pozycji w kalendarzu, to ten segment produkcji na poligraficznej olimpiadzie coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Jak informuje PIRA International (a właściwie od 2 kwietnia br. Smithers PIRA), instytucja specjalizująca się w analizie rynków papierniczego, poligraficz więcej »

Wymień walce na tuleje
Firma LIGUM Pol z Głogowa, czyli polski oddział Grupy LIGUM, jest powszechnie znana na rynku jako producent i dostawca walców gumowych dla najróżniejszych gałęzi przemysłu. Zakłady produkcyjne grupy ulokowane są w Polsce, Czechach, Rosji, na Ukrainie i Słowacji. Takie rozlokowanie sprzyja dywersyfikacji produkcji i wąskiej specjalizacji każdej z fabryk. Umożliwia jednocześnie wymianę doświadczeń i wiedzy pozwalającej na stworzenie produktu idealnie spełniającego potrzeby klientów. Transfer know-how, który możliwy jest wewnątrz Grupy powoduje, że każdy z oddziałów może zaproponować na swoim rynku tę samą, najwyższą jakość produktu i usługi, w której specjalizuje się siostrzany zakład "zza miedzy". Dlaczego SLEEVES zamiast tradycyjnego walca? Można z powodzeniem stwierdzić, że jeśli cho więcej »

Z roli i z arkusza
ANNA NARUSZKO 
Na targach drupa 2012 firma HP zaprezentuje nową generację maszyn HP Indigo, dedykowanych produkcji opakowaniowej. Rolowa maszyna HP Indigo 20000 Digital Press oraz arkuszowa HP Indigo 30000 wykorzystują tę samą technologię druku w wysokiej jakości, co seria sprawdzonych już na rynku opakowaniowym urządzeń WS6000.Nowe maszyny zostaną zaprezentowane na majowych targach drupa w Düsseldorfie, ale komercyjnie dostępne będą dopiero pod koniec 2013 roku. Opakowania z roli… HP Indigo 20000 Digital Press to rolowy system drukujący stworzony przede wszystkim pod kątem opakowań giętkich. Maszyna zadrukowuje podłoża o szerokości 762 mm (30 cali) i charakteryzuje się odcię więcej »

Zła i dobra wiadomość dla klientów firmy Tesco
Złą jest informacja, że sieć wycofuje się z pomysłu umieszczenia na swych produktach etykiet informujących o poziomie emisji gazów cieplarnianych generowanej w trakcie ich wytwarzania. Dobrą, że być może już wkrótce jej warzywa i owoce będą zachowywały świeżość znacznie dłużej. Rachunek ekonomiczny górą Ambitny plan umieszczenia etykiet, który miał dotyczyć aż 70 tys. produktów, okazał się - wedle wszelkiego prawdopodobieństwa - niemożliwy do zrealizowania. Firma wini za ten stan rzeczy ogrom pracy konieczny do zaangażowania w projekt oraz niechęć innych s więcej »

  • Aktualnoś›ci
  • Bestsellery
2019-10-30

VI Międzynarodowe Sympozjum Cynkownicze»

2019-10-23

W Sosnowcu o oświetleniu»

2019-10-10

ETCC2020 Kraków, 2-4 września 2020 »

2019-07-24

Nowa sonda chloru całkowitego»

2019-06-12

Współczesne technologie przeciwkorozyjne»

2019-05-20

"Historyczny Rozwój Konstrukcji Pojazdów"»

2019-05-06

Eurocorr 2019-rejestracja do 16 maja»

2019-04-24

24 kwietnia Dniem Świadomości Korozyjnej»

2019-04-03

Sesja PSK podczas "Corrosion 2019"»

2019-03-11

Nowości w zabezpieczeniach przeciwkorozyjnych»

Przekładniki prądowe niskiego napięcia

ELEKTROINSTALATOR
(2019-8)»

Badanie bezpieczeństwa urządzeń elektrycznych

ELEKTROINSTALATOR
(2019-8)»

Aktualne zagrożenia mikrobiologiczne Listeria monocytogenes

PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
(2019-10)»

Linia brzegu w pracach geodezyjnych - stosowanie § 82a w geodezyjnych opracowaniach jednostkowych i w procedurze modernizacji ewidencji gruntów i budynków

PRZEGLĄD GEODEZYJNY
(2019-10)»

Jeszcze raz o granicach nieruchomości

PRZEGLĄD GEODEZYJNY
(2019-10)»

Ustalenie linii brzegu w trybie ustawy Prawo wodne i pomiaru sytuacyjnego linii brzegu opisanego w § 82a rozporządzenia egib

PRZEGLĄD GEODEZYJNY
(2019-11)»

Diagnostyka falownika i silnika elektrycznego w 5 krokach

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Multimetr cęgowy małych prądów AC/DC CENTER 262

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Narzędzia do obróbki kabli i przewodów

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Zanim zjedziesz na nartach ze stoku, najpierw musisz na niego bezpiecznie wjechac. Kolejki linowe pod lupa dozoru technicznego

DOZÓR TECHNICZNY
(2019-5)»

LISTA CZASOPISM

  • ATEST - OCHRONA PRACY
  • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
  • CHŁODNICTWO
  • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
  • DOZÓR TECHNICZNY
  • ELEKTROINSTALATOR
  • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
  • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
  • GAZETA CUKROWNICZA
  • GOSPODARKA MIĘSNA
  • GOSPODARKA WODNA
  • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
  • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
  • MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
  • MATERIAŁY BUDOWLANE
  • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
  • ODZIEŻ
  • OPAKOWANIE
  • POLISH TECHNICAL REVIEW
  • PROBLEMY JAKOŚCI
  • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
  • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
  • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
  • PRZEGLĄD MECHANICZNY
  • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
  • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
  • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
  • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
  • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
  • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
  • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
  • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
  • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
  • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
  • SZKŁO I CERAMIKA
  • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
  • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
  • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH

WYSZUKIWANE FRAZY

AURA żywność ekologiczna inżynieria materiałowa konserwanty suszenie przemysł chemiczny elektronika grafen haccp logistyka cukier herbata gospodarka mięsna miód materiały budowlane gospodarka wodna transglutaminaza dodatki do żywności pszenica Żarczyński ksylitol Przegląd Elektrotechniczny chleb ryby olej lniany pieczywo amarantus olej rzepakowy Jakość atest 7 KUKURYDZA czekolada gluten GMO antyoksydanty kaizen mleko ocena ryzyka drożdże błonnik przemysl chemiczny makaron ochrona przed korozją pompy ciepła Kociołek-Balawejder przemysł spożywczy Problemy jakości żywność funkcjonalna Przegląd papierniczy wino lody przegląd mleczarski orkisz proso kawa WZBOGACANIE ŻYWNOŚCI antocyjany ekstruzja zamrażanie nanotechnologia polifenole kakao kiełki kontakt aluminium zielona herbata ANALIZA SENSORYCZNA błonnik pokarmowy sól opakowania mięso reologia ocena ryzyka zawodowego rokitnik olejki eteryczne aronia opakowania aktywne enzymy karotenoidy jęczmień masło dynia kofeina mąka czerwińska biogaz kefir liofilizacja ścieki fotowoltaika żyto jakość żywności wiadomości elektrotechniczne CELIAKIA salmonella przyprawy probiotyki piwo znakowanie
  • WYDAWNICTWO | PRENUMERATA | REKLAMA | DRUKARNIA | KOLPORTAŻ | REGULAMIN E-USŁUG
Projekt i wykonanie: Pragma Software